Kikkirikki Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 (endret) Kunne gjerne tenkt meg å bli i bedre for . Noen sam har tips til eventuelle øvelser som går ut på utholdenhet og styrke? Er det noen matvarer jeg bør spise mer/mindre av? Takker så my for svar Endret 5. mai 2011 av Kikkirikki Lenke til kommentar
Kikkirikki Skrevet 9. april 2010 Forfatter Del Skrevet 9. april 2010 (endret) ** Endret 5. mai 2011 av Kikkirikki Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Ser du er ny bruker her, så velkommen til forumet. Du må nok smøre deg med tålmodighet. Det å "bumpe" en tråd såpass fort ender bare med at tråden blir stengt. Og den ligger øverst uansett. Over til spørsmålet ditt: 4x4 for utholdenhet Og på mitt lag (eller, jeg sluttet nå ved juletider) så tenkte alt for få på styrketrening. Mange er nok redd for å bli for tung og treg, men det å ha styrke i hele kroppen gjør at du vinner dueller. Dessuten vil det å trene knebøy gjøre at man springer raskere, hopper høyere osv. Lenke til kommentar
Kikkirikki Skrevet 10. april 2010 Forfatter Del Skrevet 10. april 2010 Takker så meget for svaret ditt Lenke til kommentar
Kikkirikki Skrevet 11. april 2010 Forfatter Del Skrevet 11. april 2010 (endret) Flere som har bidrag eller noen tips? Endret 11. april 2010 av Kikkirikki Lenke til kommentar
Kikkirikki Skrevet 14. april 2010 Forfatter Del Skrevet 14. april 2010 (endret) Hva er lurt å spise? Endret 5. mai 2011 av Kikkirikki Lenke til kommentar
iverha2 Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Knebøy er en perfekt styrkeøvelse for fotballspelerar. Sjekk stronglifts.com sitt nybegynner-program, og ikkje dropp treninger. For å øke i styrke må du ligge i kalorioverskudd, altså få inn meir kalorier enn du forbrenner. Sørg for å få i deg mykje proteinrik mat som kjøtt, egg og melk. Til den siste posten din: Sjøl pleier eg å ete noke proteinrik mat før trening, då blir eg ikkje "tom" eller svolten på slutten av økta. Under trening berre mykje vatn, i tillegg en halv banan kanskje viss eg ikkje har ete noke særlig før. Etter trening bør du få i deg raske karbohydrater for å fylle opp lagrene, to-tre bananer er nok. Lykke til! Lenke til kommentar
Kikkirikki Skrevet 16. april 2010 Forfatter Del Skrevet 16. april 2010 (endret) Har dere noen formeining om de YT-greine fra Tine og olympiatoppen? Endret 5. mai 2011 av Kikkirikki Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 Har dere noen formeining om de YT-greine fra Tine og olympiatoppen? At det er hyklersk av Olympiatoppen og kritisere proteintilskudd, for så å lansere et produkt som nettopp er dette. Dessuten er det veldig dyrt. Det koster 20 kr for en slik med sjokoladesmak. Den gir 20 g proteiner, altså 1 kr per gram. Lenke til kommentar
Kikkirikki Skrevet 24. april 2010 Forfatter Del Skrevet 24. april 2010 Har dere noen formeining om de YT-greine fra Tine og olympiatoppen? At det er hyklersk av Olympiatoppen og kritisere proteintilskudd, for så å lansere et produkt som nettopp er dette. Dessuten er det veldig dyrt. Det koster 20 kr for en slik med sjokoladesmak. Den gir 20 g proteiner, altså 1 kr per gram. Hva vil du anbefale isteden for yt da? Lenke til kommentar
Sink Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 (endret) Gjort det til en vane å drikke halvliter-liter skummetmelk med oboy etter harde økter. Så slipper jeg blodsukkerkræsjet jeg får noen ganger og starter restitusjon så fort som mulig. Endret 24. april 2010 av Sink Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 (endret) Jeg er selv i en periode hvor jeg bygger opp fotballformen og har noen tips å komme med: Før kamp: - Drikk en halv til en liter vann siste 2 timer før trening/kamp. Unngå å innta drikker som inneholder mye sukker siste halvtimen før trening/kamp. - Innta et større måltid 2-2,5t før kampstart, gjerne pasta eller lignende - Ha alltid spist to-tre måltider før en kamp, så om det er kamp i helgen stå litt tidligere opp for å spise. - Innta et mindre måltid som smoothie, youghurt, brødskive eller banan en time før kampstart. - Ta en lett joggetur kvelden før kamp, og gjerne en liten gåtur tidligere på kampdagen. Under kamp: - Pass på å drikk under pausen, og drikk gjerne energidrikk for å unngå krampe under kampen. Etter kamp: Ha gjerne med deg niste med brødskiver av en grovere sort, som du kan spise umiddelbart etter kamp, gjerne også frukt f.eks banan. Når det gjelder trening anbefaler jeg i tillegg til å møte på alle treningene, og gi ekstra på treningene, intervaller en-to ganger i uka. Styrke er også undervurdert, ta gjerne knebøy og diverse mage og brystøvelser. Kanskje det er jeg som er blind, men det hadde vært lettere om du hadde nevnt posisjonen du spiller. Endret 25. april 2010 av FVL Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 Etter kamp (og trening) er det også viktig å "jogge ned". Altså gjøre omtrent som du varmer opp, roligere og roligere og så kanskje gå litt. Så tøye lett. Da får man ut melkesyren av beinene mye raskere og får bedre restitusjon. Lenke til kommentar
Kikkirikki Skrevet 25. april 2010 Forfatter Del Skrevet 25. april 2010 (endret) Jeg er selv i en periode hvor jeg bygger opp fotballformen og har noen tips å komme med: Før kamp: - Drikk en halv til en liter vann siste 2 timer før trening/kamp. Unngå å innta drikker som inneholder mye sukker siste halvtimen før trening/kamp. - Innta et større måltid 2-2,5t før kampstart, gjerne pasta eller lignende - Ha alltid spist to-tre måltider før en kamp, så om det er kamp i helgen stå litt tidligere opp for å spise. - Innta et mindre måltid som smoothie, youghurt, brødskive eller banan en time før kampstart. - Ta en lett joggetur kvelden før kamp, og gjerne en liten gåtur tidligere på kampdagen. Under kamp: - Pass på å drikk under pausen, og drikk gjerne energidrikk for å unngå krampe under kampen. Etter kamp: Ha gjerne med deg niste med brødskiver av en grovere sort, som du kan spise umiddelbart etter kamp, gjerne også frukt f.eks banan. Når det gjelder trening anbefaler jeg i tillegg til å møte på alle treningene, og gi ekstra på treningene, intervaller en-to ganger i uka. Styrke er også undervurdert, ta gjerne knebøy og diverse mage og brystøvelser. Kanskje det er jeg som er blind, men det hadde vært lettere om du hadde nevnt posisjonen du spiller. Endret 5. mai 2011 av Kikkirikki Lenke til kommentar
Kikkirikki Skrevet 5. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2010 (endret) Takk for alle svar, da er denne tråden stengt! Endret 8. mai 2010 av Kikkirikki Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå