Gå til innhold

Nytt crop slagskip fra sony ;)

Anbefalte innlegg

Nå er det ikke lenge før slagskipet kommer å senker flaggskipene på forumet ;)

Nå har det kommet offisielt på sidene til Sony at det kommer en etterfølger til A700 med video i 2010:

http://www.sony.co.uk/hub/dslr/2

Mainstream DSLR family expands

Sony’s DSLR range keeps on growing. Look out for more exciting new models that combine stunning image quality with powerful, easy to use features.

Key facts:Mid-range successor to DSLR-A700 in development

More new DSLR models launching in 2010

Newly-developed Exmor APS HD CMOS sensor

AVCHD format video recording

New lenses include Distagon T* 24mm f/2, G 500mm f/4

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På samme siden ser jeg at Sony reklamerer for en ny CMOS sensor i "kompaktkamerastørrelsen".

Hvis kvalitetet har tatt seg opp fra den tragiske A300 serien kan dette ha noe for seg, men jeg har mine tvil. Selv testet jeg nylig et annet kompaktkamera fra Sony som nettopp har kommet på markedet og pris i øvre mellomklasse; nemlig W380. Til tross for lovnader om gode ISO egenskaper, relativt rask linse (F2.4) var bildekvalitet ubruklig. Den såkalte HD videofunksjoner var i tillegg kvalitetsmessig langt dårligere enn hva eldre VGA kameraer leverer. Min konklusjon så langt er at Sonykameraer generelt leverer dårlig ytelser i forhold til pris.

Endret av Spartan
Lenke til kommentar

Det ser ut som det speiløse blir introdusert 18 april( i salg fra slutten av mai) , mulig at det snart og kommer mer om etterfølgeren til A700 og:

http://sonyalpharumors.com/sony_nex/

Hvis det speilløse kommer med adapter til A-Mount så er jo det og veldig interessant :)

Her er spec fra noen som har "funnet" manuelen til det nye speilløse, skal visst hete Nex:

Here the specs:

14mp APS-C CMOS

-brand new Sony E mount (adapter for A mount)

-used SDHC or MS

-RAW supported

-3.0 LCD 920K color

-11 AF point

-ISO 200-12800

-Video recording (model NEX5: 1080 NEX3:720p) format Mp4 or AVCHD

-built-in flash and AF Assistance light

-new FW50 batteries

body: NEX5-D/K/A NEX3-D/K/A

Lens: 18-55/F3.5-5.6 , 16mm/2.8

Endret av Karabin
Lenke til kommentar

Tror de skal ligge meget langt foran konkurentene før jeg velger Sony , det har sin rot i at jeg overhode ikke liker selskapet og deres mange kromspring for å tvinge brukerne inn i deres spor.

Nå vet jeg ikke hvordan det er på kamerafronten hos dem, men på video , musikk osv har det vært ille politikk fra dem .

Så derfor er nok Sony langt bak i køen hos meg , uansett hvor bra de måtte bli :cool:

Lenke til kommentar

Ikke lenge før full verdens lansering nå :

http://sonyalpharumors.com/

According to our sources the Sony pancake is a 16mm f/2.8 lens. With a diameter of 49mm it has a bigger size compared to the Olympus 17mm f/2.8 Lens or Panasonic 20mm lens. The Lens comes in silver (not sure if it comes in black also) and compared to the Olympus or Panasonic MicroFourThirds lenses it has a superior build quality (chromium?).

According to the sources the image quality is very high and the price very low. In fact the NEX3camera + 16mm lens will be cheaper than the Olympus E-PL1 body only option.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...