Kirchhoff Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 (endret) Å kjøre alle programmer fullt ut er vel ikke nødvendig. Men at programmer kan spille musikk, laste ned sanger(spotify) og oppdatere en facebook applikasjon er jo småting som er greit å ha. Alt dette kan jo fikses uten skikkelig multitasking, slik som iphone os har nå. Men da må da må apple(når vi snakker iphone os) gjøre dette. Nå er det vel slik at de fleste programmer pauser med en gang du ikke er inne på de i webOs. Det er i hvert fall slik det blir med flash, og sånn det er med spill. Men Palms siste telefoner er vel heller ikke kjent for sine supre batterier. Windows mobile og android kjører vel også programmene i bakgrunnen, gjelder det samme for de? Endret 22. april 2010 av O:M:A Lenke til kommentar
SemikolonP Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Den neste telefonen min kommer sannsynligvis til å bli en Android-telefon (trolig en HTC Hero). Jeg er ikke så fornøyd som jeg hadde håpet på etter et halvt år med min TyTn II med Vista Mobile. Microsoft's nye mobil-OS er rett rundt hjørnet og kalles Windows Phone 7. Jeg ser ikke bortifra at de vil kalle det neste OS-et for Windows Mobile 8, og vil komme ut i 2012. Man ser at Microsoft kopierer Apple, ikke bare på brukergrensesnitt og nye funksjoner, men også på å ta bort funksjoner. Siden første iPhone kom ut, har hverken ordentlig multitasking eller klipp/lim vært å finne (inntil nå). Disse funksjonene forsvinner i Windows Phone 7. Som en annen bruker i denne tråden sa, er det ikke umulig at de funksjonene vil komme tilbake etter lansering. En ting som irriterer meg er at Spotify finnes til iPhone/iPod, Android, t.o.m. Symbian S60, men ikke til WM. Hva som er grunnen, er det delte meninger om. Enten setter de igang når WP7 er ute, ellers regner de med at Windows for telefon vil dø ut innen kort tid. Kan sikkert være andre grunner. (Dette er kun mine teorier, og ikke noen fasit.) Lenke til kommentar
hvakrg Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Man ser at Microsoft kopierer Apple, ikke bare på brukergrensesnitt og nye funksjoner, men også på å ta bort funksjoner. Siden første iPhone kom ut, har hverken ordentlig multitasking eller klipp/lim vært å finne (inntil nå). Disse funksjonene forsvinner i Windows Phone 7. Som en annen bruker i denne tråden sa, er det ikke umulig at de funksjonene vil komme tilbake etter lansering. Hæ? Har Microsoft kopiert Apple på brukergrensesnitt og nye funksjoner? UI på WP7 er det mest unike som finnes på mobilmarkedet nå. Og det var heller ikke Apple som var først ute med å plassere lage ett rutenett med linker. Ellers så begynner Iphone sitt UI å se fryktelig utdatert ut nå. Hovedskjermen har fått en liten oppdatering nå i 4.0, men om man ser på det grå/blå UIet man finner lenger inn så er dette forferdelig utdatert: Lenke til kommentar
SemikolonP Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Man ser at Microsoft kopierer Apple, ikke bare på brukergrensesnitt og nye funksjoner, men også på å ta bort funksjoner. Siden første iPhone kom ut, har hverken ordentlig multitasking eller klipp/lim vært å finne (inntil nå). Disse funksjonene forsvinner i Windows Phone 7. Som en annen bruker i denne tråden sa, er det ikke umulig at de funksjonene vil komme tilbake etter lansering. Hæ? Har Microsoft kopiert Apple på brukergrensesnitt og nye funksjoner? UI på WP7 er det mest unike som finnes på mobilmarkedet nå. Og det var heller ikke Apple som var først ute med å plassere lage ett rutenett med linker. Ellers så begynner Iphone sitt UI å se fryktelig utdatert ut nå. Hovedskjermen har fått en liten oppdatering nå i 4.0, men om man ser på det grå/blå UIet man finner lenger inn så er dette forferdelig utdatert: Da jeg sa at Microsoft hadde kopiert Apple på brukergrensesnitt og nye profiler, mente jeg ang. Windows og Mac. Glemte visst å nevne det. Beklager, mann. Jeg er litt for trøtt til å nevne spesifikke deler Microsoft har kopiert og hvilke de funnet på selv, så jeg lar Youtube-videoen snakke: Lenke til kommentar
hvakrg Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Den videoen er jo tåpelig, alle de tingene han ramser opp er ting som ikke er funnet opp av Apple, og andre ting var jo ikke engang nye i Vista, søkefunksjonen er f.eks. en videreutvikling og integrering av Desktop Search fra Windows XP, Widgets/Gadgets er jo heller ikke noe nytt som Apple fant opp, faktisk så var Yahoo ute med dette for OSX før Apple selv var det. Når det er sagt så er det ingen tvil om at Apple og Microsoft følger med på hva den andre gjør og lar seg "inspirere" av dette. Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 (endret) For noe tøys Videoen altså Endret 11. juni 2010 av O:M:A Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg