TheWankership Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Morn Det har seg sånn at jeg lager litt mjusic Men er ikke aktelt å bruker headsettet mitt for å ta opp med, så trenger derfor litt hjep med å finne noe som funker bra. Aldri sett ordentlige mikrofoner osv i elektronikk sjapper så er helt blank her, skal altså brukes sammen med pc Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Spiller du aukustisk instrument eller musikk på datan? Her er en fin guide for kjøp av mikrofon: http://www.tweakheadz.com/microphones_for_the_home_studio.htm Vil du ha en lydkort for å ta opp flere kilder samtidig? Men posten din er veldig dårlig og sier ingenting om hva du vil ha. Lenke til kommentar
TheWankership Skrevet 10. april 2010 Forfatter Del Skrevet 10. april 2010 Jo altså jeg vil bare ha en mikrofon som greier å ta opp lyd og sånn når jeg snakker i den. Vil da ha mulighet til å ha den koblaq til pcn sånn at det lagres der for da kan jeg fikse på det innpå pcn Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Du vil ha en mikrofon koblet til din pc? Lenke til kommentar
TheWankership Skrevet 12. april 2010 Forfatter Del Skrevet 12. april 2010 Du vil ha en mikrofon koblet til din pc? yessss Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Hva slags lydkort har du? Bare vanlig eller en med spesieller kontakter for lydinnspilling? Lenke til kommentar
TheWankership Skrevet 13. april 2010 Forfatter Del Skrevet 13. april 2010 Det er bare vanlig Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 Hva slags budsjett har du? Hvis du bare trenger én mikrofon ville jeg kjøpt en med innebygget A/D-konverter (konverterer det analoge signalet til et digitalt signal) som du bare kobler i en ledig USB-port. Blue Microphones har i alle fall et eksemplar eller to av arten, Røde også (men tror ikke Røde har noen med A/D som er tiltenkt musikk), begge disse produsentene lager solid utstyr. Det eneste andre du strengt tatt trenger da er et rom med ålreit akustikk og et mikrofonstativ som passer til din bruk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå