Oxygen 07-12 Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Det har jo kommet billige LED LCD skjermer. Er ikke de bedre enn LCD? Hvis forskjellen er stor i gaming så er jeg interessert i å lese om personlige erfaringer. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Eneste forskjellen er at baklyset kommer fra lysdioder i stedenfor ccfl-rør, så du får et lysere og vitere bilde som ikke gulner - ikke like fort i hvert fall. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 (endret) forskjellen der er at skjermen er delt inne i mindre områder bak eller på siden ( de tynneste skjermene) som blir lyst opp hver for seg . dermed så kan et svart område ha lyset slått av og et hvitt område ha lyset slått på. områdene er likevel større en piksel- størrelsen på skjerm . det kan føre til lit rare effekter på skjermen. f.eks svar har avslått lys hvitt har påslått lys men det som skal være grått er lyset av eller på ? Endret 9. april 2010 av den andre elgen Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 (endret) noen få skjermer har lokalt styrt lysdioder, og jeg tror det i hovedsak kun gjelder de med lyset på baksiden. Det er kun helt sort som får avskrudd lys. EDIT: Poenget var uansett at det er like stor forskjell på led skjermer som vanlige skjermer, så å ha en fellestråd blir litt overkill, vi har allerede en forumkategori for det. Evt om du vil starte en skjermcafee, men tror den nesten blir dekket av hardwarecafeen. Endret 9. april 2010 av Flimzes Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 (endret) forskjellen der er at skjermen er delt inne i mindre områder bak eller på siden ( de tynneste skjermene) som blir lyst opp hver for seg . dermed så kan et svart område ha lyset slått av og et hvitt område ha lyset slått på. områdene er likevel større en piksel- størrelsen på skjerm . det kan føre til lit rare effekter på skjermen. f.eks svar har avslått lys hvitt har påslått lys men det som skal være grått er lyset av eller på ? Det er vel ytterst få LED-baklyste LCD-skjermer som har individuellt styrt baklys. De få som har det (har bare hørt om tv, ikke monitor) er i alle fall SVÆRT dyre. De vanlige (med pris for oss dødelige) har LED lys rundt i rammen om jeg husker rett. Endret 9. april 2010 av hardkjerne Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 jeg har bare hørt om tv skjermene så det var dem jeg refererte til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå