aleks558 Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 hallo jeg har en HP dv5 1095eo med følgende specs: 2,27 Ghz Dual core GeForce 9600GT 512mb ddr2 3GB ram 320gb Hdd kjører nå Windows 7, har windows XP plate(lovelig) med drivere nødvendig til og funke på pcen. jeg spiller MYE gta 4 multiplayer på en annen pc(Hp pcen er rimelig ny). har prøvd på pcen men lagger en del, vil det bli bedre i XP som krever mindre ram? Win7 bruker 7-800mb ram idle. mener på xp bruker rundt 300. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Jeg mener Windows 7 er det eneste operativsystemet som har støtte for nyeste DirectX, og vil derfor være det beste operativsystemet for nye skjermkort, men da må skjermkortet også ha støtte for dette. Lenke til kommentar
aleks558 Skrevet 9. april 2010 Forfatter Del Skrevet 9. april 2010 det er jo ett litt gammelt kort, altså GF 9600GT er jo ikke akkuratt nytt, tror det har DX 10 support men ikke noe utover det. ingen ideer om ytelse i xp i forhold til 7? rent sjenerelt Lenke til kommentar
myhken Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 XP kan kanskje fungere bedre akkurat nå, men du vil jo måtte gå over på Win7 for å spille de nyeste spillene med DirectX 10 og 11. 3 GB ram skulle jo holde i teorien. Lenke til kommentar
aleks558 Skrevet 9. april 2010 Forfatter Del Skrevet 9. april 2010 kjører 32 bit uansett(64 bit noe HERK i min mening) så da støttes jo bare 3 uansett. tenkte og Dual Boote Xp og Win 7 en stund for og prøve ut begge to. men mener når jeg installerer windows XP må jeg ha en bootmanager, funker EasyBCD til XP ? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Husk at Windows 7 64bit IKKE er noe herk da, funker som bare det. Nesten ingen problemer med drivere etc, så kan ikke sammenlignes med XP/Vista 64bit. Lenke til kommentar
aleks558 Skrevet 9. april 2010 Forfatter Del Skrevet 9. april 2010 har problemer med gamle spill på min bror sin acer win7 64bit Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 En STOOOOR ulempe med 32-bit som få pleier å nevner: Innen dataprosessering er det noe som kalles memory mapped IO. Dette brukes av operativsystemet for å lese/skrive til komponenter. Det er også dette som begrenser maks minne til ~3 GB Det svært få nevner i dag, er noe som kalles memory mapped files. Dette er på lang nær den mest effektive måten å lese fra filer. Men én ulempe: dersom hele adressenbredden er brukt opp til RAM og I/O, hvordan skal man få plass til å memory mappe filer som er langt større? 64-bit løser dette fullstendig, og i .NET 4.0 vil det følge med biblioteker for memory mappede filer (det har funnets i Windows API-et i lange tider) Når det gjelder spillytelse vil jeg si at Windows Vista og Windows 7 slår XP ved walkover ettersom Windows XP ikke har Direct3D 11. Direct3D 10 og 11 skal i teorien også være raskere enn Direct3D 9. Om det stemmer i praksis, kommer an på drivere og slikt. Vanskelig å måle også, ettersom spill som støtter DX10 og DX9 ofte er laget for DX9 og utnytter dermed lite DX10 muligheter. XP, 32-bit og Direct3D 9 forsvinner forhåpentligvis snart. Det er på høy tid. Lenke til kommentar
aleks558 Skrevet 12. april 2010 Forfatter Del Skrevet 12. april 2010 så jeg burde kjøre Win7 64 bit for HØYEST spill ytelse? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 (endret) Det vet jeg ikke. Installer Windows XP og prøv da vel. Det du kan gjøre, er å installere Windows XP og Windows 7 i virtualbox, skru på hardware aksellerasjon og se om det er noen forskjell. Endret 16. april 2010 av GeirGrusom Lenke til kommentar
aleks558 Skrevet 16. april 2010 Forfatter Del Skrevet 16. april 2010 okeei.... Guide ? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 GTA IV er et meget krevende spill, selv på en monster-PC. Du vil ikke få noen forbedringer i XP. Windows 7 er uten tvil det beste alternativet. Forskjellen på de to er marginal totalt sett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå