Stakkar Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 Hei folkens! Jeg tok med den friheten å kjøpe en ny bærbar PC på komplett.no... Det er en 2GHz Celeron (Intel), med 256 MB ram, 20GB hd og 32 MB videominne. + Brenner og alttingen da... Den var beregnet som en veldig bra arbeidsPC, men så fant jeg ut at den var god nok til å dra en del spill også... Ta f.eks Solider Of Fortune 2. Jeg har ikke særlig peil på slikt, men jeg veit iallfall at PC'en min oppfyller alle krav til det. Men det hakker.. Dette gjelder ikke bare for dette spillet, men mange andre også. Den oppfyller kravene, men hakker... Er det unaturlig? Beklager, men jeg er helt blåst! Men forstår dere at jeg er forvirret? Lenke til kommentar
martin_meling Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 Blir feil å bare sammenlikne rene tall, er vel slik at en bærbar ikke yter det samme som en stasjonær med samme spesifikasjoner (?). En del bærbare setter vel også ned CPU-hastigheten når dem ikke er "plugget i veggen", altså når de er på batteridrift... Prøv å sette ned det meste av skygger & andre effekter som drar maskinkraft & se hvordan det går! Lenke til kommentar
Stakkar Skrevet 10. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2003 Vel, den står med strøm fra veggen, og har jo uansett fullt batteri om det har noe å si... Har prøvd å kjøre dem under "minimumsinstillinger", altså low detail osv osv osv Lenke til kommentar
CD Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 Oppfyller alle krav, vil det si anbefalte krav eller minimums kravene? Prøv en fast størrelse på swapfila til Windows å se om det hjelper, m.a.o. max og min satt til 640MB (2,5 x minne) Lenke til kommentar
Stakkar Skrevet 10. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2003 Nå har jeg bare testet tre spill, WarCraft III, Counter-Strike og Solider Of Fortune II. Jeg har klart å surra vekk coveret og det til WC3, men på CS oppfyller jeg anbefalt lett, og på SOF2 har jeg litt over minimumskravene.. Men jeg skal prøve det med swapfila, og komme tilbake når jeg har testa ut litt andre ting&tang... Takk for rask (og god om dette funker) hjelp! Lenke til kommentar
Kenti Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 Det pleier å være grafikkortene som butter på bærbare pcer ihvertfall. Driver selv å kikker etter en nå, og skal passe på at det er bra (Radeon 9000) grafikkort og mye ram (1024Mb). Det hjelper ikke noe særlig at det ofte er delt grafikkort-minne og system-minne... Derfor MÅ man ha en del ram hvis man vil spille litt. Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 "problemet" med maskinene din er nok skjermkortet ja...det at du har 32 mb minne betyr i seg selv veldig lite...det er stort sett hastigheten på skjermkortet som teller...og dessverre er skjermkortet ditt altfor treigt...)spesielt siden det har delt minne) så du vil nok ikke få spilt stort andre spill enn cs (og andre med like lave maskinkrav)... ...når det er sagt, så ser maskinen din virkelig bra ut med tanke på ytelse/pris...og jeg vil tro at den takler stort sett alle andre oppgaver en spilling uten problemer...og tre års garantitid på en bærbar er heller ikke å forakte! vh krister Lenke til kommentar
Stakkar Skrevet 11. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2003 Ja, jeg antar det. Og det var det jeg kjøpte den til. Egentlig bør jeg ikke klage, men det ligger jo en liten gamer i oss alle, og spille litt råe spill hadde vært litt kult Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Pc'en pleier og kjøre på en høyere klokkefrekvens, med stikkkontakt i, en med et batteri! Hvis du ikke viste det da Lenke til kommentar
Stakkar Skrevet 13. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2003 Ja, jeg visste det. Har prøvd virtuell ram opplegget, ha strøm i, og kjøre på "minimumsinstillinger". Noen som har flere forslag? Jeg har forresten også tenkt litt på å legge inn Linux på denne, men veit ikke hvordan det er med hardware og slikt, men iallfall så kommer maskinen til å yte enda mer! Dette ble kanskje i feil forum, men føl med meg Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 Flere forslag? Få maskinen til å yte mer? Er det fortsatt spill du tenker på? I så fall er det lite du kan gjøre...skjermkortet ditt er rett og slett ikke godt nok, uansett om du har strøm i, eller skrur opp virtuelt ram eller kjører på linux! Til alle andre oppgaver må du vel ha mer enn nok ytelse vel? vh krister Lenke til kommentar
|FSK| Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 Mulig å få vite hvilken modell det er du har kjøpt deg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå