Gå til innhold

Noen som vil dele informasjon rundt flygelederutdanning?


Anbefalte innlegg

Er det noen som har vurdert skifting av bank osv for å få bedre vilkår for kortbruk mens man er i USA?

Vet ar banken min tar 30kr + 1% av all bruk av kort i utlandet, og ser for meg at det er lite gunstig når man er i statene. Noen som har tenkt noe spesielt på det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noen som har vurdert skifting av bank osv for å få bedre vilkår for kortbruk mens man er i USA?

Vet ar banken min tar 30kr + 1% av all bruk av kort i utlandet, og ser for meg at det er lite gunstig når man er i statene. Noen som har tenkt noe spesielt på det?

 

Cash is king!

 

Men nei, har ikke tenkt så mye på det, men det er jo et godt spørsmål. Eventuelt, om du har avtale med ANSA gjennom banken din, kan du få gratis kortbruk i utlandet, så ville sjekket opp det

Lenke til kommentar

Jeg har lurt på det. Det blir sinnsykt mye gebyrer i løpet av et år. Men allikevel blir det mye gebyrer for å overføre penger fra en norsk til en amerikansk bankkonto. Hvordan blir det da f.eks med lån?

 

Har ikke helt bestemt meg enda. Skal snakke med banken min når tiden nærmer seg.

Lenke til kommentar

Vil forresten anbefalle folk å bytte til Skandiabanken. De tar ingen gebyrer for bruk av kortet i utlandet, verken ved uttak, handel eller lignende. Det er også (så å si) gebyrfritt å overføre penger til utenlandske banker ; ) Nice deal!

Endret av Sander64
Lenke til kommentar
Hei

 

Det åttemåneders opplegget som ligger Lånekassen database kan du ikke bruke i søknaden din, da dette opplegget var et skreddersydd opplegg for de som begynte i januar 2010.

 

 

 

Lånekassen hadde før det nevnte kullet startet en dialog med Avinor i forbindelse med støttebehandlingen. Dersom du er en del av et nytt kull som starter i september, ber vi deg ta kontakt med Avinor, og be de kontakte Lånekassen for at vi skal få informasjon som gjør at vi kan vurdere støtterett, og eventuelt støttebeløp for det nye opplegget.

 

 

 

Dersom du ikke utdanningen sammen med opplæring ved Avinor, må du velge alternativet ”Jeg finner ikke utdanningen min” i nettsøknaden. Det kreves da at du har opptak til en hel grad innen flygeledelse.

 

 

 

Mvh

 

J. Berge

 

Utlandskontoret

 

Lånekassen

 

Jeg har sendt mail til avinor. Så vi får håpe dette ordner seg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hei

 

Det åttemåneders opplegget som ligger Lånekassen database kan du ikke bruke i søknaden din, da dette opplegget var et skreddersydd opplegg for de som begynte i januar 2010.

 

 

 

Lånekassen hadde før det nevnte kullet startet en dialog med Avinor i forbindelse med støttebehandlingen. Dersom du er en del av et nytt kull som starter i september, ber vi deg ta kontakt med Avinor, og be de kontakte Lånekassen for at vi skal få informasjon som gjør at vi kan vurdere støtterett, og eventuelt støttebeløp for det nye opplegget.

 

 

 

Dersom du ikke utdanningen sammen med opplæring ved Avinor, må du velge alternativet ”Jeg finner ikke utdanningen min” i nettsøknaden. Det kreves da at du har opptak til en hel grad innen flygeledelse.

 

 

 

Mvh

 

J. Berge

 

Utlandskontoret

 

Lånekassen

 

Jeg har sendt mail til avinor. Så vi får håpe dette ordner seg.

 

 

Vet vi noe mer om dette nå? Hadde vært greit å få søkt så tidlig som mulig. = /

Lenke til kommentar

Røk ut på del 1 av opptaksprøvene jeg da jeg prøvde i mai i år.

Gjorde det dårlig på å tegne figur testen. Tror egentlig jeg ikke helt skjønte hvordan man skulle tegne dem. Surt jaja.Synes det også er teit at man ikke kan søke på nytt.

Hadde dere som besto above average på alle i del 1?

Endret av William_S
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...