Philsvin Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 Man MÅ sende CV. Attester er nok mer frivillig men hjelper nok alt det kan Lenke til kommentar
U1ven Skrevet 30. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2013 Blir 6 juni 1400 på meg ja Noen som aner hvor mange som har blitt innkalt til fase 3? Lenke til kommentar
mixoo Skrevet 2. juni 2013 Del Skrevet 2. juni 2013 Noen som skal 5. juni klokken 1400? Har ikke peiling på hvor mange som er innkalt. Det står ikke engang hvor mange som deltok på fase 2... Lenke til kommentar
U1ven Skrevet 2. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2013 Det står at 198 bestod fase 1, så jeg regner med at det var noenlunde samme nummeret som var på fase2 Lenke til kommentar
mixoo Skrevet 2. juni 2013 Del Skrevet 2. juni 2013 Det står at 198 bestod fase 1, så jeg regner med at det var noenlunde samme nummeret som var på fase2 Tror det samme. Vil også tro, med tanke på fjorårets tall, at det kommer rundt 50 stk på intervju Lenke til kommentar
runaway Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 63 kandidater kom videre fra fase 2, og er innkalt til intervju. 28 studieplasser i år. Lykke til folkens, kanskje vi snakkes en dag Lenke til kommentar
MacMT Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Hmm... det var mange til intervju. Hvor fant du det? Lenke til kommentar
mixoo Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Hmm... det var mange til intervju. Hvor fant du det? Det står på facebooksiden; bli flygeleder Lenke til kommentar
Philsvin Skrevet 5. juni 2013 Del Skrevet 5. juni 2013 Noen som tenker klesskode? Det skal visst pøsregne i Oslo imorgen, og skal på jobb etterpå, så jeg kler meg heller litt til resten av dagen. Lenke til kommentar
thrace Skrevet 5. juni 2013 Del Skrevet 5. juni 2013 Gratulerer til alle som har kommet videre til intervju! Antrekkene i fjor var veldig variable — satt og ventet med en som hadde permisjon fra militæret og var kamogrønn fra topp til tå, og en med dongeribukse og t-skjorte, mens jeg selv hadde svart bukse og litt mer formell skjorte/bluse. Så lenge du ikke kommer i hullete avrevet dongerishorts, flipflops og singlet går nok det meste greit, men ha i bakhodet at det tross alt er et intervju og du kun får gjøre ett førsteinntrykk. Det viktigste er nok at en selv føler seg komfortabel og selvsikker, men panelet som intervjuer deg kan fort være mer formelt kledd. Lenke til kommentar
MacMT Skrevet 6. juni 2013 Del Skrevet 6. juni 2013 Noen som har vært inne til intervju her? Hvordan følte dere det gikk ? Lenke til kommentar
Philsvin Skrevet 6. juni 2013 Del Skrevet 6. juni 2013 Ja, det var veldig hyggelig, men det var veldig lite som kunne gi indikasjon på om man gjorde det "bra" eller ikke. Følte de ofte hang seg opp i små ting som at jeg f.eks ikke drikker, men det var ikke noe skummelt eller no. Når skal du inn? Lenke til kommentar
Philsvin Skrevet 6. juni 2013 Del Skrevet 6. juni 2013 Bare vær ærlig, første jeg fikk beskjed om var at de var ute etter et "ærlig" bilde av deg. Lenke til kommentar
U1ven Skrevet 12. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2013 En uke til vi får svar.. Tida går sakte for øyeblikket! Lenke til kommentar
Philsvin Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 Ja, herregud så spennende. Lykke til ! Lenke til kommentar
Philsvin Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 (endret) Hvordan følte dere det gikk? Noen følelser? Endret 12. juni 2013 av Philsvin Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 Da jeg jobber tett med norges mange tårn så har jeg fått hospitere hos et par tårn og approacher, og jeg må helt ærlig innrømme at flygeledere har den absolutt verste jobben jeg noen gang har vært vitne til. De fortjener hver eneste krone av lønna, og jeg skjønner godt at de kun jobber 1time (som operativ flygeleder) av gangen da du må være ekstremt fokusert når du først sitter der og stirrer på NATCON-skjermene sine. Per dags dato er det stort behov for flygeledere, så jeg ønsker dere alle velkommen, men vær klar over at selve jobben vil nok forandre seg veldig mye i årene som kommer (med tanke på antall flygeledere det er behov for) nå som Eurocontrol skal gjennomføre 4D trajectory prosjektet (hvor hver eneste flyvning skal være godkjent/klarert i alle minste detaljer i alle luftrom lenge før man får ta av, og dermed ikke trenger å kontakte et nytt tårn hver gang man skifter luftrom (flygeledere er altså kun behov for ved situasjoner utenom det vanlige, f.eks. når været forårsaker store forandringer i pathene flyene skal følge hvor det kan oppstå farlige situasjoner). Lenke til kommentar
runaway Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 Nå skal du vel være litt forsiktig med å svartmale det fremtidige behovet for flygeledere J.M. Selv med økt automatisering vil det alltid være nødvendig med en menneskelig faktor. Det gjelder både foran i flyet, og på flygeledersiden. Det er heller ingenting som tilsier at behovet vil avta ved innføring av 4D, eller SES eller NEFAB eller ……… Flygeledere skal fremdeles pensjonere seg, har permisjoner, fødsler, langtidssykdom osv osv, samtidig som flytrafikken stadig øker. Selv om det i fremtiden blir færre kontrollsentraler, betyr ikke det at samme jobben kan gjøres av færre hoder. At du kan synes at det er den verste jobben (stressmessig sett tydeligvis?) blir jo en preferansesak. Jeg syns det er digg å ha en jobb hvor man faktisk føler seg nyttig og ikke minst føler at jeg fortjener lønna for det arbeidet jeg legger ned. Og jeg jobber nok lenger enn 1 time av gangen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå