Rygge Skrevet 19. juni 2012 Del Skrevet 19. juni 2012 Jeg har snakket med ei venninne som studerer i USA, hun oppnådde 87 poeng på TOEFL-testen(internettbasert), og hadde 4 i engelsk fra vg1. Kravet for oss er 79, så da er det forhåpentligvis ikke noe problem Lenke til kommentar
thrace Skrevet 19. juni 2012 Del Skrevet 19. juni 2012 79 skal vel være oppnåelig. Hvor kom du over det tallet? Jeg kan ikke huske å ha sett det noe sted. Lenke til kommentar
Rygge Skrevet 19. juni 2012 Del Skrevet 19. juni 2012 79 skal vel være oppnåelig. Hvor kom du over det tallet? Jeg kan ikke huske å ha sett det noe sted. http://www.avinor.no/avinor/karriere/10_Flygelederutdanning Gode engelskkunnskaper. For å kunne studere ved UNDAF, må du ha bestått TOEFL (Test of English as a Foreign Language) og oppnådd minst 550 poeng (papirbasert)/79 poeng (internett). Dersom du består faser 1-3, vil Avinor organisere TOEFL-test for de aktuelle søkerne. Mer info kommer. NB! Du behøver ikke å ha tatt TOEFL-test for å søke på flygelederutdanningen. Lenke til kommentar
thrace Skrevet 19. juni 2012 Del Skrevet 19. juni 2012 Se der ja! Oppmerksom på detaljer og det hele Tror aldri jeg leste akkurat den biten så nøye — fritak pga morsmål er fint å ha! Lenke til kommentar
Rygge Skrevet 19. juni 2012 Del Skrevet 19. juni 2012 Jeg regner med vi skal gjennom den internettbaserte testen. Var visst ikke mange steder i verden som enda brukte den papirbaserte. Lenke til kommentar
nepse86 Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 I fjor måtte vi ta den papirbaserte testen, og gratulerer til alle som kom inn, snakkes til høsten:) Lenke til kommentar
Rygge Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 I fjor måtte vi ta den papirbaserte testen, og gratulerer til alle som kom inn, snakkes til høsten:) Vet du om det var noen som ikke greide TOEFL-testen i fjor? Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 Med fare for å ta vann over hodet her, så tror jeg du skal være ganske så dårlig i engelsk for å ikke klare TOEFL-testen (da ville du heller ikke kommet igjennom intervjuet, mest sannsynlig). Det er nok ikke noe å bekymre seg over. Lenke til kommentar
nepse86 Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 I fjor måtte vi ta den papirbaserte testen, og gratulerer til alle som kom inn, snakkes til høsten:) Vet du om det var noen som ikke greide TOEFL-testen i fjor? Har ikke fått med meg at noen strøyk. Enig med Ustedalen, tviler sterkt på at noen som har kommet gjennom resten av opptaket stryker på TOEFL. Lenke til kommentar
Brahau Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 I fjor måtte vi ta den papirbaserte testen, og gratulerer til alle som kom inn, snakkes til høsten:) Vet du om det var noen som ikke greide TOEFL-testen i fjor? Ingen strøk på TOEFL testen i fjor. Det er ikke noe å bekymre seg for, som Ustedalen sier så må man være ganske så dårlig i engelsk for å ikke bestå. Lenke til kommentar
Saaksrep Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 Hvis noen lurer så fikk jeg svar fra Avinor nå at: "Hei vi har en opsjon på utdanning ved UND i to år etter 2012/2013. Om den blir benyttet, blir avgjort i løpet av høsten - i god tid før neste rekrutteringsrunde." Jeg skal søke om det blir en ny runde til våren. Lykke til alle de som kom med nå:-) Lenke til kommentar
Rygge Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 Noen som har mottatt brevet enda? Lenke til kommentar
Gjest medlem-276621 Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 Godt å høre at det er flere som ikke har fått brevet! Ironisk nok så er det fare for flygelederstreik fra 2. juli når mange av oss skal på medisinsk- og TOEFL-test Lenke til kommentar
thrace Skrevet 23. juni 2012 Del Skrevet 23. juni 2012 Flere som fikk brev i dag? Oppstart 2012 her, og nå føles det plutselig veldig nært! Lenke til kommentar
Rygge Skrevet 24. juni 2012 Del Skrevet 24. juni 2012 (endret) Fikk oppstart i 2013 Med mindre noen trekker seg fra 2012-kullet. Aner ikke hva jeg skal gjøre i mellomtiden... Endret 24. juni 2012 av Rygge Lenke til kommentar
thrace Skrevet 24. juni 2012 Del Skrevet 24. juni 2012 Så kjipt da! Men uansett en bedre situasjon enn mange som ikke kom inn i det hele tatt Lenke til kommentar
kew22 Skrevet 24. juni 2012 Del Skrevet 24. juni 2012 Grattis til alle som fikk tilbud om plass! Bare å glede seg Oppdatering fra Grand Forks: vi er ferdig med alle eksamener og venter egentlig bare på graduation den 27. og hjemreise til Norge 5. juli. Fire av oss skal tilbake hit i august for et ekstra approach-kurs (gjelder for oss som skal til Bodø kontrollsentral). Flere her på forumet kan svare på spørsmål om opplegget her borte og livet i Grand Forks generelt. Ellers står det mye nyttig bakover i tråden her. Det finner også en facebook-gruppe for kjøp/salg av div ting for dere som kommer nå til høsten (http://www.facebook....19033478183284/) Lenke til kommentar
kristoly Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 Kan du fortelle noe om hvilke TWR/APP enheter som kan forvente elever i år? Lenke til kommentar
Gjest medlem-276621 Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 oppstart til høsten,gleder meg:) Får man velge selv om man skal bli tårnflygeleder eller jobbe på kontrollsentral? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå