Gå til innhold

Noen som vil dele informasjon rundt flygelederutdanning?


Anbefalte innlegg

Ikke bruk penger på unødvendige forberedelser. De skal teste om du har evnen til å bli flygeleder, og om du mot alle formodninger klarer å forberede deg såpass at du kommer inn uten disse evnene, vil(!) du stryke på skolen. Da har du kastet bort ett år, og Avinor sløst bort over en million kroner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noen som har peiling på hvor mange som blir kalt inn til fase 2? Det var ikke lagt ut noen tall på Avinor enda.

 

Lykke til alle sammen!

 

Jeg fant dette på "Bli flygeleder!" sidene på FB: "Vi har 537 søkere i år. Alle som er kvalifiserte får innkalling til opptaksprøver. 262 av dem ble testet i Fase 1. Av disse kom 128 videre til Fase 2, som pågår denne uken. Spennende;)" :)

 

Hei dere!

 

Jeg har inntil nå vært veldig avslappet angående fase 2 testen, men da jeg googlet det litt, så ser det jo ut til at en del forbereder seg i ukesvis, kjøper SkyTest software osv. er det noen her som har gjort det????

 

Enig med Afoxens! Etter å ha deltatt på Fase 2 i dag, så kommer jeg ikke til å irritere meg over at jeg ikke lastet ned SkyTest software og øvde på det, om jeg ikke går videre. Testene er veldig godt forklart på forhånd, og faktisk utrolig gøy! Jeg koste meg der jeg satt! (Kanskje derfor jeg var den siste som gikk..) :wee:

 

Men klart, testene var veldig stressende, og det var viktig med fullt fokus hele tiden! Men det er vell slik de skal klare å skille de som faktisk kan klare å gjennomføre utdannelsen, og de som ikke er kvalifiserte. Det å nettopp takle dette stresset og handle korrekt under press. :) Jeg har ikke en god følelse på resultatet, men gøy var det! Tenker som så at nå har jeg gjort det også, og venter i spenning på svaret uti neste uke!

 

Men ja, jeg føler ikke at jeg hadde hatt noe behov for å forberede meg med SkyTest. Testen i fase 2 er jo designet for at vi skal komme dit uten å ha forberedt oss, og det er jo det de ber oss om også! Hvis vi hadde prøvd å øve på noe som vi ikke skal øve på, så hadde det kanskje slått tilbake på oss senere i utdannelsen, dersom vi er så heldige å komme dit! Og da ha kastet vekk både tid og penger både for oss selv og Avinor? :wee:

Lenke til kommentar

Dette er neppe en veldig fremtidsrettet, sikker jobb.

De som kjenner til konseptet "peak oil" vet at høye oljepriser ikke er veldig positivt for flynæringen.

SIkkert OK å ha i et par år tho.

For at oljeprisen skal ha nevneverdig effekt på trafikken må prisene øke særs dramatisk. Flyene kommer til å fly mer økonomisk og evt. gå over til alternativ drivstoff i fremtiden. Trafikknedgang er ganske utenkelig - man blir fler og fler folk og man vil ha vel så stort behov for å flytte på seg i fremtiden også.

 

For øvrig er jeg skeptisk til hvor mye innsikt en 14-åring har i jobbmarkedet...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

eg sendte selv noen fly til dit peppern grodde med at gi retninger til feil fly, fikk hentet de inn igjen dog men når eg var ferdig med test 6 så hadde frøken bokstav holdt kjeft i et minutts tid, så det kan indikere at eg brukte litt lang tid. var det slik at mailen ble sendt ut på mandag forresten?

Lenke til kommentar

eg sendte selv noen fly til dit peppern grodde med at gi retninger til feil fly, fikk hentet de inn igjen dog men når eg var ferdig med test 6 så hadde frøken bokstav holdt kjeft i et minutts tid, så det kan indikere at eg brukte litt lang tid. var det slik at mailen ble sendt ut på mandag forresten?

Tidlig neste uke sa de vel tror jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...