OddZen Skrevet 29. april 2012 Del Skrevet 29. april 2012 Når var du inne? Regner med jeg ikke kom videre da jeg ikke har fått svar enda, var inne mandag. Men, men, plan B er bra den åsså Lenke til kommentar
abry Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 Var inne 26., fikk svar igår. Ble innkalt tidlig neste uke, så tror ikke de har innkalt så mange enda! Lenke til kommentar
OddZen Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 Noen som har fått beskjed at de ikke har gått videre da? Lenke til kommentar
Afoxens Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 Har ikke hørt noe enda jeg heller. Lenke til kommentar
saetre89 Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Fase 2! 7. mai, 13.30! Jeg var inne 19. april, og har fått svar mye senere enn andre som har vært inne til Fase 1 etter meg. Aner ikke hvordan de legger opp innkallingsprosessen, men håpet er hvertfall ikke ute! (Noe jeg trodde..) 1 Lenke til kommentar
Afoxens Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Innkalt til fase 2 den 9. mai. 2 Lenke til kommentar
Afoxens Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 (endret) Hvordan er fase 2 egentlig? Er det mer av det samme bare vanskeligere? Eller blir det helt andre oppgaver? For øvrig, mtp. avstandsbedømming og retning følte jeg at ATC-modusen jeg har spilt i, i Flight Simulator X hjalp meg veldig. Endret 3. mai 2012 av Afoxens Lenke til kommentar
saetre89 Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 Fase 2 er visst en Strip Display Management Test, såvidt jeg har funnet ut! Vi skal nok dirigere fly til og fra flyplasser, og unngå eller markere konflikter med fly som er for nær hverandre etc. Deretter fjerne "strips" når flyene har landet eller tatt av, og er utenfor "vårt område" ? Har funnet litt info om fase 2 her: http://www.trynorth.com/admission/selectiontests-feast/selection-phase-2.aspx http://www.skytest.com/module_76_148.html (virker som mange har lastet ned denne. Det er dette det går ut på, men denne testen var visst mye "vanskeligere" enn den vi skal ta, så de anbefalte ikke å bruke penger på det, når vi uansett ikke skal forberede oss på noen måte) http://www.pprune.org/atc-issues/425478-sdm-strip-display-management-test-advice-2.html Har lest en plass at fase 2 også inkluderer en penn&papir test, men dette tør jeg ikke påstå? Mulig at vi får penn&papir til å bruke under pc-testen for å notere evt konflikter. Håper noen kan rette på meg dersom jeg tar helt feil her! Lenke til kommentar
runaway Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 Kan bekrefte at dere får en kort oppgave hvor man skal bruke en god gammeldags penn, og papir. Beskrivelsen til saetre89 om SDMn er relativt god, uten at jeg skal fordype det noe nærmere. Lykke til Lenke til kommentar
Marvin2 Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 Er ikke Strip Display Management Test erstattet av DART? Wikipedia: In 2011 SDM was replaced by a brand new test: DART (Dynamic ATC Radar Test). The DART Test requires applicants to guide aircraft safely and efficiently through a system of checkpoints taking certain traffic constraints into consideration. Lenke til kommentar
thrace Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 Kom videre til fase 2! Har gått og sjekket eposten helt fanatisk, og rett etter at jeg hadde gitt opp håpet på svar i dag så kom det jammen i innboksen. Så glad og lettet tror jeg sjelden jeg har vært. 1 Lenke til kommentar
saetre89 Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 Er ikke Strip Display Management Test erstattet av DART? Wikipedia: In 2011 SDM was replaced by a brand new test: DART (Dynamic ATC Radar Test). The DART Test requires applicants to guide aircraft safely and efficiently through a system of checkpoints taking certain traffic constraints into consideration. Godt mulig at jeg ikke er oppdatert! Men det er vell noe àla det samme som SDM? Rart at de ikke har opplyst om dette på nettsiden til trynorth? Kom videre til fase 2! Har gått og sjekket eposten helt fanatisk, og rett etter at jeg hadde gitt opp håpet på svar i dag så kom det jammen i innboksen. Så glad og lettet tror jeg sjelden jeg har vært. Gratulerer! Jeg hadde allerede gitt opp håpet før jeg plutselig fikk svar Når skal du inn? Lenke til kommentar
Afoxens Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 Hvis jeg passerer fase 2, er jeg redd for at fase 4 kan felle meg. Jeg kan være fargeblind. Jeg har vært hos to forskjellige optikere, den ene sa jeg var fargeblind - etter å ha sett på de plansjene. Mens den andre, som brukte en fargefordelingstest, sa at jeg ikke var fargeblind. Har sett på reglene til avinor, og de som ikke klarer Ishiharas fargetest, må ta en anomaloskopitest for å finne ut om man er normal trichromat eller ikke. :V Jeg blir oppriktig sur hvis jeg er fargeblind. xD Lenke til kommentar
thrace Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 (endret) Gratulerer! Jeg hadde allerede gitt opp håpet før jeg plutselig fikk svar Når skal du inn? Takk! Jeg prøvde å holde meg positiv ved å tenke at det er fort gjort å sende beskjed om avslag, og håpet at det var derfor det tok tid, men jammen var det slitsomt å vente likevel... Skal inn tirsdag ettermiddag. Når skal du? Hvis jeg passerer fase 2, er jeg redd for at fase 4 kan felle meg. Jeg kan være fargeblind. Jeg har vært hos to forskjellige optikere, den ene sa jeg var fargeblind - etter å ha sett på de plansjene. Mens den andre, som brukte en fargefordelingstest, sa at jeg ikke var fargeblind. Har sett på reglene til avinor, og de som ikke klarer Ishiharas fargetest, må ta en anomaloskopitest for å finne ut om man er normal trichromat eller ikke. :V Jeg blir oppriktig sur hvis jeg er fargeblind. xD Uff, det der høres ikke festlig ut, men det høres i hvert fall ut som om Avinor bruker grundige midler. I og med at du har fått to helt ulike vurdering før er det gjerne ikke så sannsynlig at du er alvorlig fargeblind da Endret 3. mai 2012 av thrace 1 Lenke til kommentar
saetre89 Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 (endret) Gratulerer! Jeg hadde allerede gitt opp håpet før jeg plutselig fikk svar Når skal du inn? Takk! Jeg prøvde å holde meg positiv ved å tenke at det er fort gjort å sende beskjed om avslag, og håpet at det var derfor det tok tid, men jammen var det slitsomt å vente likevel... Skal inn tirsdag ettermiddag. Når skal du? Forstår jeg godt! Jeg skal inn mandag ettermiddag. Satser på at vi sees til Fase 3 da! Lykke til! Endret 4. mai 2012 av saetre89 Lenke til kommentar
thrace Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 Forstår jeg godt! Jeg skal inn mandag ettermiddag. Satser på at vi sees til Fase 3 da! Lykke til! Lykke til til deg også! Lenke til kommentar
Ruxin Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 Er det noen som har peiling på hvor mange som blir kalt inn til fase 2? Det var ikke lagt ut noen tall på Avinor enda. Lykke til alle sammen! Lenke til kommentar
ehvlin Skrevet 7. mai 2012 Del Skrevet 7. mai 2012 Hei dere! Jeg har inntil nå vært veldig avslappet angående fase 2 testen, men da jeg googlet det litt, så ser det jo ut til at en del forbereder seg i ukesvis, kjøper SkyTest software osv. er det noen her som har gjort det???? Lenke til kommentar
Afoxens Skrevet 7. mai 2012 Del Skrevet 7. mai 2012 Det er ikke meningen at man skal ha forberedt seg på testene for å kunne få "full" pott - så etter mitt skjønn er det penger i dass å betale for forberedelser som er direkte unyttige... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå