Sander64 Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Ustedalen, kristoly. Hvordan er livet i USA? Skolen? Fritiden? Tar meg friheten til å svare jeg ; ) Vi har nettop begynt på den 18 uker lange rating module (etter en ganske digg ferie) som starter med 2 uker teori og masse lesing. Rating går mer i dybden på det vi lærte i basic og går igjennom emergencies, prosedyrer osv. Vi har forsåvidt delt oss i to klasser - tårn/approach og områdekontroll. For min del så er jeg rimelig lei kulden her oppe og ser fram til litt pluss grader. På fritiden går det vel mye i fotball, volelyball og annen trening. ; ) (Satser forresten på en nedgang i dollaren, 4,9 blir bra) ; ) Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Søknad sendt! Håper på det beste! Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Hvor mange av dere som vurderer å søke er det som har søkt? Har sendt inn søknad! Lenke til kommentar
Winston Wolf Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Ustedalen, kristoly. Hvordan er livet i USA? Skolen? Fritiden? Tar meg friheten til å svare jeg ; ) Vi har nettop begynt på den 18 uker lange rating module (etter en ganske digg ferie) som starter med 2 uker teori og masse lesing. Rating går mer i dybden på det vi lærte i basic og går igjennom emergencies, prosedyrer osv. Vi har forsåvidt delt oss i to klasser - tårn/approach og områdekontroll. For min del så er jeg rimelig lei kulden her oppe og ser fram til litt pluss grader. På fritiden går det vel mye i fotball, volelyball og annen trening. ; ) (Satser forresten på en nedgang i dollaren, 4,9 blir bra) ; ) En ting jeg lurer på før avreise... Hvor mye fritid får vi i helgene? Er det slik at det blir skole man-fre, fri i helgen, rinse, repeat gjennom hele skoleåret? Tenker mest på det å ha mulighet til å en gang f.eks. besøke Minneapolis, Chicago, eller i beste fall Las Vegas. Lenke til kommentar
Sander64 Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 Ustedalen, kristoly. Hvordan er livet i USA? Skolen? Fritiden? Tar meg friheten til å svare jeg ; ) Vi har nettop begynt på den 18 uker lange rating module (etter en ganske digg ferie) som starter med 2 uker teori og masse lesing. Rating går mer i dybden på det vi lærte i basic og går igjennom emergencies, prosedyrer osv. Vi har forsåvidt delt oss i to klasser - tårn/approach og områdekontroll. For min del så er jeg rimelig lei kulden her oppe og ser fram til litt pluss grader. På fritiden går det vel mye i fotball, volelyball og annen trening. ; ) (Satser forresten på en nedgang i dollaren, 4,9 blir bra) ; ) En ting jeg lurer på før avreise... Hvor mye fritid får vi i helgene? Er det slik at det blir skole man-fre, fri i helgen, rinse, repeat gjennom hele skoleåret? Tenker mest på det å ha mulighet til å en gang f.eks. besøke Minneapolis, Chicago, eller i beste fall Las Vegas. Det er ikke noe stress, vi har både juleferie, påskeferie og en del andre feriedager ; ) Og ja, vi har fri i helgene. Flere av oss som har vært både i kanada, vegas, minneapolis, san fransisco, new york osv. Så muligheten er der absolutt ; ) Lenke til kommentar
kristoly Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 Ustedalen, kristoly. Hvordan er livet i USA? Skolen? Fritiden? Tar meg friheten til å svare jeg ; ) Vi har nettop begynt på den 18 uker lange rating module (etter en ganske digg ferie) som starter med 2 uker teori og masse lesing. Rating går mer i dybden på det vi lærte i basic og går igjennom emergencies, prosedyrer osv. Vi har forsåvidt delt oss i to klasser - tårn/approach og områdekontroll. For min del så er jeg rimelig lei kulden her oppe og ser fram til litt pluss grader. På fritiden går det vel mye i fotball, volelyball og annen trening. ; ) (Satser forresten på en nedgang i dollaren, 4,9 blir bra) ; ) En ting jeg lurer på før avreise... Hvor mye fritid får vi i helgene? Er det slik at det blir skole man-fre, fri i helgen, rinse, repeat gjennom hele skoleåret? Tenker mest på det å ha mulighet til å en gang f.eks. besøke Minneapolis, Chicago, eller i beste fall Las Vegas. Det er ikke noe stress, vi har både juleferie, påskeferie og en del andre feriedager ; ) Og ja, vi har fri i helgene. Flere av oss som har vært både i kanada, vegas, minneapolis, san fransisco, new york osv. Så muligheten er der absolutt ; ) CANCUN xD Lenke til kommentar
mokkasinen Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Er det noen som har søkt i år på flygelederutdanningen som har fått svar om inntak? Jeg søkte for 3-4 uker siden, men har ikke fått noe svar ennå. Jeg vet at jeg oppfyller alle søkekriteriene. Lenke til kommentar
Justitiarius Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Har flygelederutdannelsen i planene selv. Høres veldig bra ut det dere skriver så langt. Men vet dere noe om karaktersnittet for å komme inn? Sitter selv med 4.8. Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Det kan være en fordel å lese igjennom kravene på Avinor sine sider Du må ha generell studiekompetanse med minimum 4,0 i snitt regnet av ALLE karakterer på vitnemålet ditt. Selv hadde jeg 4,9 i snitt i VG3, men pga. noen varierende karaakterer i VG1 og en dårlig eksamen, endte snittet mitt på 4,4. Karakterkravet er uansett ikke så veldig viktig, det er bare for å sette visse grenser. Du kan ha 6,2 i snitt uten å få plass. Opptaksprøvene avgjør om du får plass eller ikke. Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Er det noen som har søkt i år på flygelederutdanningen som har fått svar om inntak? Jeg søkte for 3-4 uker siden, men har ikke fått noe svar ennå. Jeg vet at jeg oppfyller alle søkekriteriene. Jeg mottok email om opptaksprøve i dag. Jeg sendte søknaden den 30.01. Lenke til kommentar
neram Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Jeg søkte i begynnelsen av februar, jeg fikk også mail oppmøte til fase 1 i dag :-) Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Takker for det, kristoly (om du ønsket meg det også ) Jeg fikk oppmøte den 27.04 kl 13.00. Det samme med deg, neram? Lenke til kommentar
neram Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Takker for det, kristoly (om du ønsket meg det også ) Jeg fikk oppmøte den 27.04 kl 13.00. Det samme med deg, neram? Sammme dag, men jeg skal møte opp kl 09.30. Dette blir spennende Lenke til kommentar
kristoly Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 klart det, går til alle det. Fanastisk utdannelse! Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 29/4 1200z @ ENVA! Fikk mail i dag. Lenke til kommentar
kew22 Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Da var flybilletter til TRD 28/4 bestilt! Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Hmmm, vurderer om jeg skal ta flyet så jeg er der 11:45 eller 9:00. Prøven begynner jo 13:00, men om flyet er forsinka så er jo ikke 1:15 minutter så mye å gå på. Lenke til kommentar
Winston Wolf Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Hmmm, vurderer om jeg skal ta flyet så jeg er der 11:45 eller 9:00. Prøven begynner jo 13:00, men om flyet er forsinka så er jo ikke 1:15 minutter så mye å gå på. Ville tatt så du er der 11:45. Testlokalet finner du på 5 minutter, også er det bare en kjapp registrering samt fylle ut noen skjemaer. Er du der 9:00 vil du få altfor mye dødtid. Lenke til kommentar
kristoly Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 veldig spent på deres vegne. Dere får rapportere hvordan det går underveis! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå