wingardium Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 (endret) Stusset her en dag om det er lov av en spiller å dekke for eller berøre keeperen på det andre laget . Selv tror jeg ikke det er lov, for det hindrer jo målvakten vell? Så er det noen som kan gi meg svar på dette? Har ikke holdt meg like oppdatert på regler siden jeg spilte fotball på ungdomsskolen, så er nok ganske blakk innen dette området :!: På forhånd takk for svar! Saond Endret 8. april 2010 av Saond Lenke til kommentar
Stinkey Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Iallefall i mine dager (5 år siden) så ble jeg ikke blåst for det. Mener selv at jeg var direkte årsak til opptil 10 mål på cornere en sesong fordi jeg stod rett opp og ned (dekker da 190++ cm) foran keeperen uten å røre han. De var raske til å hente inn en spiller som kom med litt albue og klyping så det er å regne med. Men du har lov til å stå der og dytter han for hardt tar du et skritt til siden og går rundt han fort. Dommere har en tendens til å se mer negativt på deg så ikke ta igjen på knuffingen du får, da blåses det fort. Du har rett i at det ikke er lov til å hindre keeperen, men dette gjelder for off-side. Er du onside så har det fint lite å si og ingen dommer med en viss kunnskap til sportens regler blåser så lenge du bare står der. Men igjen. Regn med knuffing! Lenke til kommentar
Moonhunt Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 Som tidligere keeper er det fristende å si at spillere fra motstanderlaget bør holde seg på sin egen banehalvdel. For å svare på spørsmålet ditt. Det er ikke ulovlig å stå i veien for en keeper, med mindre du aktivt gjør deg større enn du er ved for mye armer eller bruker andre tirks som strengt tatt ikke er lov uansett hvor på banen du er (holding, slag, spark, biting osv...). Har opplevd dommere som er flinke på å se slike ting, mens andre ganger er jeg blitt fysiskt holdt rundt begge håndledd uten at dommer gjorde noenting (neste gang fikk han et kne i ballene, og da slapp han gitt)... Et annet triks som ble brukt mot meg i kamp, var at det sto to spillere foran meg som holdt i hverandre slik at de ble dobbelt så brei og det var umulig å komme mellom dem. I pausen spurte jeg dommeren - som også var leder i fotballkretsen - og han hadde aldri sett noe lignende. Han visste ikke på stående fot, men dømte på det rett og slett fordi han mente det måtte være ulovlig - noe motstanderne for så vidt var enig i etter kampslutt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå