Gå til innhold

Game pc oppsett

Anbefalte innlegg

Ja da ser det ut til at PC'en min tok kvelden:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1219278&st=0&gopid=15479069entry15479069

Og jeg tror jeg nå enkelt og greit vil gå for noe nytt.

Men helst vil jeg under 10 lapper, og kunne benytte mine 2 SATA HD fra før og kabinettet.

Jeg har ett forslag på bordet som er:

ASUS P7P55D-E Premium, P55, Socket-1156

Corsair Dominator DHX+ DDR3 1600MHz 4GB Kit w/2x 2GB XMS3 DHX+, CL8-8-8-24, for Core i3/i5/i7, w/Fan& Connector, 1.65v

Intel Core i5 Quad Processor i5-750 Quad Core, 2.66Ghz, Socket 1156, 8MB, 95W, Boxed w/fan

Sapphire Radeon HD 5850 1GB GDDR5 PCI-Express 2.0, 2xDVI-I, HDMI, DisplayPort, 725/1000MHz, Full-Retail

Så blir det + win 7 home premium no/eng

Og så lurer jeg på SSD (Intel X25-M SSD 80GB 2,5",) (uten at jeg egentlig aner hva det er bare at det er kjapt :-)

Så hvis dette funker så er dette oppsettet fra komplett:

PC oppsett

Noen kommentarer på dette?Det jeg mangler da er en power supply..forslag anyone??

Jeg er noldus i pc språk og utstyr, men byggingen skal jeg klare.

Endret av kvaerk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Går vel mye penger på HK syntes jeg.. Spesielt med tanke på at den ikke klarer 16x16 båndbredde ved SLI/CF engang...

Har du planer om å klokke systemet?

Om ikke så kan du spare et par 100lapper på CPU og minst 1000kr på HK og enda få lik ytelse ved et AMD oppsett

Strømforsyninger som er anbefalt er: corsair, mist, seasonic og chieftec

Lenke til kommentar

Da har jeg laget en ny liste med Corsair strømforsyning (gikk etter anbefalinger på komplett)

Alternativ 2

Fjernet SSD da det begynte å bli litt dyrt.

Byttet ut HK med ett rimeligere.

Har ingen planer om å klokke systemet.

Men muligens noen oppgraderinger som f.eks prosessor og RAM ved en senere anledning.

Endret av kvaerk
Lenke til kommentar

Lurer litt på hvorfor handlevogna inneholder 3stk PSU :p

Og siden du ikke skal klokke trenger du ikke så bra RAM heller.. her kan du fort spare 2-300kr

Normalt så er det billigere å kjøpe hele systemet nytt en å bare skifte CPU etter 2-3 år.. Da standarder og komponenter forsvinner eller blir byttet ut med nye ting...

Er det aktuelt for deg å kjøre flere skjermkort?

Lenke til kommentar

:blush:

Skremmende at jeg ikke oppdaget det selv, selvom jeg syntes det var dyrt...2 PSU'er er nå fjernet.

Jeg er ganske simpel på det med PC'er. Jeg vil ha en maskin som fungerer for bf:bc2 og helst slippe å oppgradere HK og annet de neste 3-4 årene. Den som gikk føyken nå har jeg hatt i 3 år, hadde ikke planlagt utskifting før den var 4.

Flere skjermkort...mener du da flere skjermer??

Jeg har kun 1 skjerm, så har ikke tenkt tanken på flere skjermkort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...