Gjest Hei Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Skjønner ikke når dette startet, men har fått en VELDIG sterk trang til å rive av hårstrå som er litt "ruglete", knekt og unormal i formen. Jeg har til vanlig veldig tykt hår, så det er lett å kjenne når det får en annerledes form, og ikke normalt glatt, da må jeg bare rive/bite det med en gang. Til tider gjør jeg det så mye at jeg får vondt i hodebunnen etterpå. Jeg klarer bare ikke slutte. Folk har begynt å reagere og spør meg hvorfor jeg spiser håret mitt, eller river det av. Herregud, dere må tro jeg er gal. Men uansett, tips for å hjelpe meg å slutte hadde jeg satt stor pris på, er ikke bare å la være å rive nei! Er dette veldig unormalt?? Lenke til kommentar
Noxnon Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Jeg mener jeg leste en artikkel i en gammel utgave av Illustrert Vitenskap, der stod det fatisk om det. Jeg vet faktisk ikke hvem du skal snakke med det om, men det kalles Trikotillomani. Jeg ville prøvd legen. Lenke til kommentar
macciato Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 (endret) Her har du en lenke hvor du kan lese om syndromet: LINK Oppsøk lege. Det kan bli veldig ille etterhvert. Jeg tenker spesielt på hvordan du blir seende ut. Du trenger profesjonell hjelp til å slutte med dette. Håper det går greit. Endret 9. april 2010 av macciato Lenke til kommentar
Knife Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Jeg har en treng til å rive av ting hvis det gjelder Finner jeg litt løs lim oppå noe lett å rive av så må jeg nesten rett bort og rive det av. Samme hvis det henger litt lim igjen i limkorken, må rive det av med engang Lenke til kommentar
macciato Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Jeg har en treng til å rive av ting hvis det gjelder Finner jeg litt løs lim oppå noe lett å rive av så må jeg nesten rett bort og rive det av. Samme hvis det henger litt lim igjen i limkorken, må rive det av med engang Det vil vel kanskje ikke klassifiseres som et problem på lik linje med TS :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå