neidustoreinternett Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Hei forum brukere!! Jeg er litt paranoid når det gjelder lagringsmediumene jeg har crapp`et mitt på. Det har blitt noen hard disker nå, hvor jeg kjøper ny og overfører når jeg blir redd for å miste. Faktisk har det ikke skjedd før at jeg har hatt data tap. men med løsninger hvor 1 hdd er det eneste jeg har trenger jeg litt hjælp til ny løsning. Mine spm: 1. Hva er enkelst å bruke for å se hvor "sunn" en hard disk er? Gratis/ Open Source verktøy? 2. Jeg har si 1 TB kritisk data, og 2 TB om jeg skal ta i med alt det unødvendige. Jeg er ikke avhengig av konstant nettverkstilgang på dette, jeg tar gjerne kryptering, og denne gangen vil jeg satse på consistency på dataene, altså fler en 1 hdd, i tilfelle den ene ryker. Alt dette, uten å kjøpe bedrifts SAN Noen tips ? Lenke til kommentar
neidustoreinternett Skrevet 8. april 2010 Forfatter Del Skrevet 8. april 2010 Jeg går nok for en RAID1 løsning, og en boks som vil kunne skrus enkelt av og på, den trenger ikke være online 24/7. Et forslag jeg fikk; LaCie 2big Quadra 2TB Hard Disk , 3000kr hos Komplett RAID-1 oppsett, men da med kun 1TB plass. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå