Gå til innhold

Oppkobling av repeater

Anbefalte innlegg

Hei

Har kjøpt en D-Link DWL G700 til å bruke som repeater på nettverket pga dårlig rekkevidde. Jeg har litt problemer med å koble denne opp.

I manualen får man beskjed om å koble saken i pc med medfølgende kabel og så trykke quick install. Jeg gjør dette og får beskjed om å lage navn, passord o.l. Så går jeg inn på advanced for å endre funksjon til repeater. FOr å gjøre dette må jeg koble d-link til router.

På advanced settings setter jeg til repeater og finner mitt nåværende nettverk. Alt ser ut til å gå kjempeflott.

MEN jeg har ikke internett på hovedpcen (får uidentifisert nettverk) og når jeg kobler utav kabelen (d-link til router) så mister jaggu meg den bærbare også internetten! Nå har kun den bærbare macen internett.

Har jeg satt opp g700 til å være hovedrouter istedenfor repeater? Noen måte og uinstallere alt dritet og starte på nytt?

Målet er jo selvsagt og plassere repeateren selvstendig oppe i en annen etasje slik at den kan videreføre internettsignalet i den etasje, og selvsagt også at jeg har internett på hovedpcen.

Jeg blir gal. Kan noen hjelpe?

Endret av Bibbo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er ikke altid sånne automatiske innstillinger på rutere fungerer. les deg frem til hvordan instillinger det er viktig at er riktig, for å få de funksjonene du vill ha.

edit:

tipper det er ipadresse'n til d-link-rutern som har blitt gal.

Endret av kjeLL//
Lenke til kommentar

Update:

Jeg har laget en ordentlig grøt av alt sammen her nå. Førsteprioritert: få det tilbake slik det opprinnelig var.

Nå virker ikke internett på stasjonær i det hele tatt. Jeg har en kabel fra router til denne, alt som det var før. Bærbare maskiner får inn nettverket UTENOM når jeg slår PÅ den stasjonære. Da virker plutselig ingenting?!

Det lever mildt sagt sitt eget liv.

Kan noen guide meg frem til en gjenoppretting av hele driten? La oss legge bort repeateren et øyeblikk.

Hvordan få det gamle trådløse nettet opp og gå igjen? Har vært inne på ip-adresse og "oprettet" et nettverk flere ganger.

Takk for all hjelp.

Edit: den stasjonære finner et nettverk men kaller det for uidentifisert.

Endret av Bibbo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...