Gå til innhold

[LØST]Aktivering feiler, Win7 Ultimate Retail

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg nettopp litt ny hardware - hovedkort, skjermkort, CPU og RAM.

Såvidt jeg kan forstå, så skal retail-versjonen av Windows kunne brukes på ny hardware, mens det er OEM-versjonen som låses til en bestemt PC.

Imidlertid får jeg ikke aktivert Windows etter installasjon.

"The product key you typed cannot be used to activate Windows on this computer."

Ber jeg den om å vise detaljer, får jeg bare opp

0xC004C008

Description:

The activation server determined that the specified product key could not be used.

Googlet dette, og svarene jeg fant gikk ut på at dette var noe som skjedde når Windows var aktivert med samme nøkkel 10 ganger. Min nøkkel er imidlertid kun brukt én gang før.

Noen som har noen tips? Er ikke særlig lysten på å ringe Microsoft og forklare at jeg ikke er en pirat, etter å ha brukt ganske store summer på et OS.

Endret av Sokkalf™
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje det er noe feil på aktiveringen fra Norge i dag.

Jeg har akkurat samme feil på Windows 7 lisens(er) jeg har prøvd å aktivere i dag.

Hadde en del lisenser fra en MSDN konto som ble stengt for noen måneder siden, og de får jeg plutselig ikke aktivert lengre, med samme feilmelding som deg.

Og dette var lisenser som ikke var brukt, og som ikke er gitt bort til noe etc.

jeg prøvde også å ringe inn på en av disse, og da jeg var ferdig å skrive inn alle nummerere, fikk jeg bare beskjed om at jeg trolig var utsatt for piratkopiert software :mad:

Men det er kun vanlige Windows 7 lisenser jeg har trøbbel med. N versjonen funker fint, samme med server, XP, office etc.

Lenke til kommentar

Prøvde et par ganger til uten hell - og endte med å ringe.

Gud bedre, Microsoft må gjøre noe med den telefontjenesten sin. Er jo håpløst å taste inn så mange tall, og robotfyren som leste opp tallene jeg skulle ha leste jo altfor fort. Skriker etter en SMS-tjeneste, den greia der.

Lenke til kommentar

Prøvde et par ganger til uten hell - og endte med å ringe.

Gud bedre, Microsoft må gjøre noe med den telefontjenesten sin. Er jo håpløst å taste inn så mange tall, og robotfyren som leste opp tallene jeg skulle ha leste jo altfor fort. Skriker etter en SMS-tjeneste, den greia der.

Du kan jo velge å få tilsendt koden fra MS via SMS da, betinger jo at du ringer fra en mobil. Jeg har testet dette flere ganger, og funker alltid. SMSen kommer vanligvis før han typen er ferdig å prate.

Men fikk du aktivert?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...