Gå til innhold

Godt og rimelig proteinpulver


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

90+ funker bra.

 

Blandingen er ikke noe å skyrte over, men etter trening skal det nok funke.

 

Har selv smakt 90+ sjokolade, smakte billg oboy. Smakte iallefall bedre enn alle de andre produktene jeg har prøvd ut.

 

Men du kan jo også prøve noe nytt som eggehvitepulver eller erteprotein.

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

90+ har jo et ok blandingsforhold sammenlignet med bare reine whey-pulvere.

 

Det jeg synes er litt rart er at de fleste synes 90+ smaker godt eller ganske godt. Hvis jeg blander det med vann så er det nesten ikke drikkenes. Lurer noen ganger på om jeg har samme innhold i bøtta og lik smak som alle andre har. Siden det er ganske stor forskjell mellom at folk synes det er godt og at jeg ikke klarer å drikke det. Det er jo nesten to ytterpunkter. Som regel synes jeg ting smaker helt ok mens andre synes det er digg.

 

Skal dere ha noe av bedre kvalitet enn dette med 50:50 forhold, så må man opp på rundt 900-950 kr for 3 kg. Med mindre man kjøper pakketilbudet til Myrevolution hvor man får 3 kg for 795,- hvis man kjøper 4 eller fler.

 

Et alternativ er erteprotein som er som en mellomting mellom myse og kasein. Mye billigere og ganske bra smak, bortsett fra en litt rar ettersmak. Jeg synes M-Factor er mye bedre på smak enn 90+ selv med den rare ettersmaken :) Mye reinere pulver er det også.

Endret av Sir-Andy
Lenke til kommentar

Har vært innom en del pulvere, og jeg vet ikke med billig, men best på smak er i alle fall prozyme sjokolade fra TN og myoprotein sjokolade fra MyRevolution, de er også de pulverne med best kvalitet etter hva jeg har forstått. Forholdet mellom myse/kasein er 50/50 på begge. MyR sitt pulver smaker omtrent som en sjokolademilkshake om man blander i melk (er godt i vann også), og Prozyme har en karamell/smørbukk-aktig smak. Myoprotein jordbær er også godt, men kanskje litt vel søtt på smak. Noen vil nok bli kvalm av det. Disse koster henholdsvis 949,- (myoprotein) og 999,-(prozyme) for bøtten (begge er på 3KG).

 

Et billig og bra pulver er pro-90 isolate fra TN, som er 4kg for 899,- med forholdet 80/20 kasein/myse. Godt på smak og perfekt som shake før leggetid eller som supplement til måltider.

 

Alle nevnte pulver er nærmest fritt for karbohydrater, laktose og fett, med rundt 85-90g protein per 100g (i selve pulveret, ikke i råvaren). Alle tre er også fremstilt fra isolater, ikke konsentrat.

Endret av Sitronsaft
Lenke til kommentar

Å finne et rent proteinpulver uten kunstig søtningsstoff (som smaker godt nok til at man ikke kaster opp) tror jeg kan bli vanskelig.

 

Med "rent proteinpulver" tenker jeg lite eller ingen karbohydrater (og fett), og hvis du i tillegg ønsker null kunstig søtning blir det jo umulig å lage smak til pulveret. Alle pulvere vil også ha konserveringsmidler etc. for å være holdbar lengre osv. Jeg vet ikke om dette er like ille for deg som kunstig søtning.

 

Et pulver helt uten kunstig søtning finnes nok ikke, men jeg skal ikke si noe sikkert. Ville vært interessant om noen kunne finne :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...