Gå til innhold

Hva f**n skal jeg studere?

InToRv

Anbefalte innlegg

ja da satt jeg her, og ser gjennom alle verdens studietilbud. Jeg gikk ut av VGs med ca 4.5 i snitt, uten noe særlig realfags kompetanse, matte og fysikk har aldri interessert meg, og derav heller ikke vært noe jeg har jobbet hardt med. Så det ble samfunnsfaglige fag på vgs, og det trivdes jeg godt med.

Nå har jeg da 7 dager til å finne ut hvor og hva jeg skal søke på. 1 friår gjorde meg lite godt, og jeg er like usikker nå som da jeg hadde min siste dag på vgs.

Alle råd og historier fra andre studenter tas imot med stor takk.

Paperwalls.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi kan ikke hjelpe deg så lenge vi ikke vet mer spesifikt hva du liker. Du sier du liker samfunnsfag, men hva? Politikk? Samfunnsøkonomi? Sosiologi? Med 4.5 i snitt kan du studere det meste innen samfunnsfag så lenge du ikke holder deg til ett universitet.

Lenke til kommentar

Hva med noe mindre akademisk? Lokfører, flygeleder, sjømann ?

Sliter også med å finne ut hva jeg egentlig vil bli, til tross for at jeg akkurat er utdannet ingeniør. Et tips fra meg er vel å tenke litt utradisjonelt, se for deg yrker du ikke har tenkt på før. De kan være vel så utfordrende og morsomme til tross for et kort studie (kontra 6 år på blindern). Og for all del ikke bare les i studiebrosjyren, kanskje du kunne prøvd å oppsøke yrkene og se litt hvordan det er i praksis.

Lenke til kommentar

ja da satt jeg her, og ser gjennom alle verdens studietilbud. Jeg gikk ut av VGs med ca 4.5 i snitt, uten noe særlig realfags kompetanse, matte og fysikk har aldri interessert meg, og derav heller ikke vært noe jeg har jobbet hardt med. Så det ble samfunnsfaglige fag på vgs, og det trivdes jeg godt med.

Nå har jeg da 7 dager til å finne ut hvor og hva jeg skal søke på. 1 friår gjorde meg lite godt, og jeg er like usikker nå som da jeg hadde min siste dag på vgs.

Alle råd og historier fra andre studenter tas imot med stor takk.

Paperwalls.

Wow, er du meg? Er vel den nøyaktige beskrivelsen av min situasjon. 4.5 i snitt, lite realfagskompetanse(kjemi og IT)har også tatt et friår og jobbet.

Planen var å ta et år fri, og finne ut av hva jeg ville bli, vel.. det året gikk j*vlig fort! Vurderer BI selv, men litt usikker på hva slags miljø det er der, er ikke blant dem med sleik og ubegrenset tilgang til pappas konto for å si det sånn.(generalisering..)

Er som deg interessert i det samfunnsfaglige.

Vurderer selv:

IT

Økonomi (litt usikker på den, liker egentlig tall, men tok ikke matte på vgs)

Markedsføring

Om du har blitt noe klokere i løpet av de siste par dagene så kan du gjerne dele litt av dine tanker. Bare 5 dager igjen nå..

Lenke til kommentar

Flygeleder er ikke et alternativ ettersom jeg er "fargeblind" :p

Prody, send meg gjerne en PM, satser på en sondag full av lesing..

Jeg er 100% sikker på at jeg vil ta meg en lengre utdannelse, ettersom jeg vet jeg er god for det, Bi er også helt uaktuelt, fikk nok av disse pappaguttene på Nordstrand Vgs...

Lenke til kommentar

Hvis du er sikker på at høyere samfunnsfaglige studier er for deg vil jeg bare råde deg til å velge noe som du tror du vil ha interesse for, og komme i gang. Hvis du finner ut at det ikke passer for deg er det lett å bytte utdanning, og du vil ha litt mer bakgrunn for et valg etter å ha tatt et år ved universitetet.

Endret av laohu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...