Gå til innhold

Spillertråd - Javier "Chicharito" Hernández


Old Game

Anbefalte innlegg

Merkelig hvordan denne tråden har blitt vinklet inn på javier herndandez men; ok.

 

Hernandez er ei noen glimrende fotballspiller. Han er definisjonen på en begrenset fotballspiller. I kamper hvor dere ikke har rom og sånt så er Hernandez det verste dere kan bruke og det best for motstander. Folk sammenlignet han med Solskjær. Jeg ler. Solskjær var langt målfarligere enn hva mr Begrenset er.

 

On 94 apperances comparison for #mufc : Ole Gunnar Solskjaer: 37 Goals (5 as a sub). Javier Hernandez: 40 Goals (13 as a sub).

 

For meg virker det som du totalt ignorerer kvalitetene til en goalgetter. Fra mitt synspunkt er det her chelsea failer da dere pr. nå har litt for mange "kokker".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes uansett, uavhengig av statistikk, at Hernandez er en begrenset fotballspiller. Han har elendig touch til tider, mestrer ikke å spille når han ikke ha rom. Målene han scorer i går er at han får står fri på 5 meter og heade inn upresset. Det første målet har han griseflaks med. Han får et elendig touch som han klarer å få med seg. Utenom det så ser man ikke like til han. Greit nok at han er en goalgetter og gjør jobben sin der, men jeg sier at Hernandez er ganske så ufarlig når han ikke får løpe i bakrom og må spille ball.

Lenke til kommentar

At Hernandez er en begrenset spiller når det kommer til en del områder er temmelig riktig det, men han har utviklet seg litt det siste året. Før var det slik at hvis han hadde en dårlig dag foran mål så var det som om United spilte med 10 mann da Hernandez ytterst sjeldent var i stand til å bidra med noe annet.

 

Nå derimot bidrar han mer i oppspillsfasen og står ikke kun og "lurker" på offsidegrensa. En meget målfarlig spiller som nærmest alltid virker å være på riktig sted til riktig tid. Begrenset er han kanskje hvis man skal spille "totalfootball", men som spiss er han ypperlig.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

n3x7k0.png

 

I present to you Mr. Begrenset. Fy faen for en dårlig spiller!

 

Dårleg spelar? Nei. Begrensa? Ja, til dels. Dei to tinga treng ikkje om å vere det same nødvendigvis, og til tross for at han har ein del manglar som innimellom blir svært tydelege, så kan han også utgjere ein veldig viktig forskjell når ein skal oppsummere sesongen. Teknikken og touchet er framleis for dårleg, han står for ofte i offside og er ikkje ein mann vi kan stole for mykje på dersom United skal styre kampar. Samtidig så er det få andre som fungerer så godt som impact-spelarar som kan kome inn og skape kaos og som ein kan stole på at scorar berre han får mogelegheitene. Han har fortsatt ein del å bevise for å bli sett på som ein veldig god fotballspelar, men han er nok blant dei beste avsluttarane i Europeisk fotball.

Lenke til kommentar

Den statistikken er fra før kampene på onsdagen, så tallene blir enda bedre når man legger til enda et mål og assist på Chicha.

 

29 PL-mål totalt på 3483 minutter. Det er 3420 minutter totalt i en sesong, så det er praktisk talt 29 mål på 38 kamper. Ingen tvil om at han er begrenset når man ser hvor lite effektiv han kan være i kamper han starter, men statistikken taler for seg. Han får som regel jobben gjort når vi trenger det som mest.

 

feil''
Han er fortsatt ingen veldig god fotballspiller som har jeg prøvd å forklare

riktig
Dårleg spelar? Nei. Begrensa? Ja, til dels. Dei to tinga treng ikkje om å vere det same nødvendigvis, og til tross for at han har ein del manglar som innimellom blir svært tydelege, så kan han også utgjere ein veldig viktig forskjell når ein skal oppsummere sesongen. Teknikken og touchet er framleis for dårleg, han står for ofte i offside og er ikkje ein mann vi kan stole for mykje på dersom United skal styre kampar. Samtidig så er det få andre som fungerer så godt som impact-spelarar som kan kome inn og skape kaos og som ein kan stole på at scorar berre han får mogelegheitene. Han har fortsatt ein del å bevise for å bli sett på som ein veldig god fotballspelar, men han er nok blant dei beste avsluttarane i Europeisk fotball.
Lenke til kommentar

Så han er en veldig god fotballspiller. Det du prøver å formidle? Jeg anser Messi som en fantastisk fotballspiller, Ronaldo som en veldig veldig god fotballspiller og Zlatan som en veldig god fotballspiller. Om du vil legge Hernandez sammen med han så gjør som du vil. Men Hernandez kan umulig bli sett på som en veldig god fotballspiller når man sammenliner med de andre der oppe. Itillegg så er du ikke uenig i at han er begrenset, men påstår allikevel at han er veldig god.

Lenke til kommentar

Det er forskjellige måter å være en god fotballspiller på, Emils. Man må ikke være et teknisk vidunder for å være en god fotballspiller.

 

Selvfølgelig. Man kan si at Hernandez er en god målscorer, men som komplett spiller mangler han mye.

 

Det er da virkelig ikke så lenge siden folk her inne nærmest hatet han pga hans begrensinger og elendige egenskaper.

Lenke til kommentar

Det er da virkelig ikke så lenge siden folk her inne nærmest hatet han pga hans begrensinger og elendige egenskaper.

 

Spørsmålet da er jo om LATIAS gjorde akkurat dette. For om han ikke gjorde det så ser eg ikke helt hva dette har i denne diskusjonen å gjøre? Latias er ikke alle her inne.

 

Er det bare jeg som hater at når diskusjoner rundt gode fotballspillere dukker opp, så er det alltid en eller annen klovn som drar Messi/Ronaldo inn i diskusjonen? Må vel gå an å diskutere zidane og xabi alonso uten å involvere dem?

Man lever i nuet. Før Ronaldo/Messi var det andre spillere som hele tiden ble brukt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...