MoNoXiDe Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 Har som nevnt ovenfor et ASUS A7V hk med onboard C-media 6 kanals lyd. Her har jeg koblet 3 stk minijacks hvor hver minijack ender ut med 2 stk phono kontakter. Disse har jeg koblet på 5.1 inngangene på min Sony STR-DB930 Surround reciver. Har valgt i c-media driverene å kjøre 6 kanals lyd (analogt) hvor det går en jack fra line in til front høytalerne, line out til bakhøytalerne og mic in til center og sub. Problemet er at jeg fremdeles ikke får 6 kanals lyd. Får bare stereo. Har prøvd både med et test program som fulgte med (lyden blir testet i hver kanal), og med dvd. Hva er det som er feil, eller hva er det jeg gjør feil (sjangsen er stor for det... :oops: ) Lest noe i manualen at man kanskje måtte flytte "bass center setting", 2 jumpere på hk...? Trenger hjelp :o før jeg blir gal!!! :x :x :x Lenke til kommentar
MoNoXiDe Skrevet 10. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2003 Er det ingen som har peil på dette?? Lenke til kommentar
MoNoXiDe Skrevet 10. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2003 :x :x :x ARRRRGH, nå klikker jeg!! Er det ingen som kan hjelpe meg?? Har prøvd på dette i snart 1 uke!!! Lenke til kommentar
ludolf Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Er det noen som har funnet noe nytt i denen saken? Jeg har nu et lignende problem. Dvs, jeg får fin effekt i demoen til hovedkortet (Abit SD-7) men i DVD spillerene mediaplayer og WINDVD så detekteres bare 2 høytalere. Er lyd i alle, men det gir ikke riktig surround effekt. Lenke til kommentar
Kalvadoss Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 (endret) Har et Asus A7V8X og lydkortet innbygget har aldri fungert skikkelig. Ka enn du gjør ikkje installer drivere fra windows update de disabler alle funksjoner. D hører med til historien at eg no har koblet ut hele driten og e på leit etter et nytt lydkort! Prøv med driverne som fulgte med hovedkortet de er nok de som er nærmest å fungere. Edit: 10.6.2003 er litt lenge siden hvorfor skriver vi på denne tråden ludolf? Endret 27. januar 2005 av Kalvadoss Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Edit: 10.6.2003 er litt lenge siden hvorfor skriver vi på denne tråden ludolf? Kanskje fordi ludolf har dette problemet akkurat nå og har brukt søkefunksjonen til å løse problemet sitt Lenke til kommentar
ludolf Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Kanskje fordi ludolf har dette problemet akkurat nå og har brukt søkefunksjonen til å løse problemet sitt Ja, det er faktisk helt riktig! Jeg søkte i forumet og fant da en kar som hadde hatt et problem, men ikke fått svar. Det har jo runnet endel vann i elva siden den gang så jeg tenkte kanskje at noen sjeler kanskje hadde senere erfaringer. Jeg beklager dersom dette er upassende taktikk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå