Skreeth Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?A...R=SSPROSIL350V1 Har vist vært mangen som har snakket om denne PSU'en her på Støydempning ,ville bare gi gladmeldingen visst ingen andre har gjort det Lenke til kommentar
wazzza Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 ville tro at denne var gammel. Har ivertfall z noe liknende før. Muligens ikke på microplex Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 men i svarte, da. 2 laken for en strømforsyning? Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 men i svarte, da. 2 laken for en strømforsyning? Ikke bare det.. den var ikke spesielt bra heller. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 Og du verden den var stygg :x Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 Ja, den var bare upraktisk. Er jo lite vits med en viftefri strømforsyning når du nesten må ha kabinettvifter utenom. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 Fyttirakkern. 2000kr for en dårlig 350W PSU? Altså for 650kr får du en Fortron/Source 350W med 120mm vifte. Den er riktignok ikke helt lydløs, men den vil også skape luftsirkulasjon i kabinettet og den bråker ikke mer enn at f.eks harddiskstøy blir et større problem. Det er også litt interessant å sammenligne hvor mange ampere disse to kan levere (ifølge spesifikasjonene) +3.3v SilentMax 14A F/S 350W 28A +5v SilentMax 25A F/S 350W 30A +12v SilentMax 14A F/S 350W 16A Skal jeg si noe positivt om SilentMax må det være at den er billigere enn AquaComputer saken til 3000kr Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 ha ha Det er det dumeste jeg har sett. I tilleg ser den gammel ut! La Overklokking.no teste den og hardkjøre den som pokker! Da skal vi se......... he he har ikke fått meg en så god latter på lenge!!!! Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 Sikkert fint for de extreme støy bekjemperene, men jeg gir fan ikke 2båtkroner for en liten psu.... Da trur jeg det er bedre og lettere selv! Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 Kjøp heller en annen psu og sett inn en 120 mm vifte på 7v. eller sett inn 2 vifter med god gjennom lufting og lite luftmotstand!!!. he he Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 Hadde de satt finnene andre veien så kunne man ha stekt egg på lan. Lenke til kommentar
arciryon Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 Har vist vært mangen som har snakket om denne PSU'en her på Støydempning ,ville bare gi gladmeldingen visst ingen andre har gjort det Denne tråden: http://forum.overklokking.no/viewtopic.php...ight=silentmaxx Skrevet: 12 Jun 2003 10:02 Vel, de har den nå inne tydeligvis. http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?...L350V1&toc=5060 Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 14. juni 2003 Del Skrevet 14. juni 2003 Interesting, noen som har prøvd den? Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 er det en dårlig PSU? jeg hadde tenkt å kjøpe en slik, jeg søkte en stund på nettet og leste 10 forskjellige reviews, det var ingen som fant noe negativt med den. hvis du vet bedre så vil jeg gjerne vite hva som er så dårlig. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 er det en dårlig PSU? jeg hadde tenkt å kjøpe en slik, jeg søkte en stund på nettet og leste 10 forskjellige reviews, det var ingen som fant noe negativt med den. hvis du vet bedre så vil jeg gjerne vite hva som er så dårlig. 1. Prisen (og dette er jo det store minuset med den) 2. Den leverer ikke spesielt mye strøm (se mitt innlegg tidligere) 3. Det hjelper ikke så mye med en helt lydløs PSU når du trolig må ha andre vifter i maskinen uansett. 4. En PSU med en støysvak vifte vil være billigere og omtrent like god. Du har jo uansett harddiskstøyen. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 er det en dårlig PSU? jeg hadde tenkt å kjøpe en slik, jeg søkte en stund på nettet og leste 10 forskjellige reviews, det var ingen som fant noe negativt med den. hvis du vet bedre så vil jeg gjerne vite hva som er så dårlig. 1. Prisen (og dette er jo det store minuset med den) 2. Den leverer ikke spesielt mye strøm (se mitt innlegg tidligere) 3. Det hjelper ikke så mye med en helt lydløs PSU når du trolig må ha andre vifter i maskinen uansett. 4. En PSU med en støysvak vifte vil være billigere og omtrent like god. Du har jo uansett harddiskstøyen. prisen, det er individuelt om dette er dyrt eller ikke, det finnes mennesker som gjerne ville betalt mye mere også for en vifteløs psu. den leverer 350w strøm og er en high-end PSU. hvis du likevel vil trenge kabinett vifter i pcen din så er det bortkastet å kjøpe den PSU, men PSU er ment for de som vil fjerne siste biten av støy ifra pcen, ikke de som allerede har 15vifter i pcen. en støysvak PSU med omtrent lik kvalitet vil koste over 1000kr tror jeg, nå sammenligner jeg medical grade fortron source PSU'en, finnes kanskje andre merker som er like bra men billigere. som med vifter så er det forskjell i støy på harddisker, noen harddisker bråker mye mens andre bråker mindre og er kanskje uhørbare (nytt ord?). Lenke til kommentar
Vice Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 men PSU er ment for de som vil fjerne siste biten av støy ifra pcen, ikke de som allerede har 15vifter i pcen. Fra microplex siden: "At strømforsyningen er vifteløs betyr også at den ikke tar del i luftutskiftningen i kabinettet så kabinettvifter er i de fleste tilfelle påkrevd." Lenke til kommentar
Teddybjørn Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Hadde de satt finnene andre veien så kunne man ha stekt egg på lan. Liker ikke egg uansett :wink: Den er jo svindyr! 2000 for 350watts strømforsyning :o latterlig! Lenke til kommentar
mariusnp Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Hvem kjøper en PSU til 2000kr som leverer 350w. Da kjøper man heller en støysvak en fra noice control.. Baaaaaah.. man må jo ha vifter i kabinettet uan z med den der skjønner ikke vitsen i det hele.. skal man ha null lyd kan man ha pc'en i rommet ved siden av. (stygg var den også) Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 prisen, det er individuelt om dette er dyrt eller ikke, det finnes mennesker som gjerne ville betalt mye mere også for en vifteløs psu. Det er mtp at du kan få en PSU til godt under halve prisen som yter bedre. Det er lite ytelse per krone. men ja, pris er en indivduell sak. Uansett denne PSUen er verd kanskje 3-400kr dersom du ser bort fra kjøleblokka. Så heatsinken er altså verd 1600-1700kr? Det er snakk om en liten aluklump som har fått maskinert ut noen veldig grove finner. Prisen er kunstig høy spør du meg. den leverer 350w strøm Feil. Strøm måles i ampere, ikke watt. Hvor mye strøm den leverer har jeg skrevet tidligere. Så forresten på bildet og det ser ut som Microplex har skrevet feil spesifikasjoner. Uansett så leverer den mindre strøm på +3.3v +5v og +12v (som er de spenningene som er interessante) enn F/S 350W PSUen jeg sammenligna med. og er en high-end PSU. Hva mener du med "high-end"? For meg ser det ut som en helt vanlig ATX PSU påmontert en stor ribbe som ikke yter noe spesielt bra. hvis du likevel vil trenge kabinett vifter i pcen din så er det bortkastet å kjøpe den PSU, men PSU er ment for de som vil fjerne siste biten av støy ifra pcen, ikke de som allerede har 15vifter i pcen. Akkurat det er litt bortkasta å kjøpe den dersom du alikevel trenger vifter i PCen. Og det vil du trolig trenge. en støysvak PSU med omtrent lik kvalitet vil koste over 1000kr tror jeg, nå sammenligner jeg medical grade fortron source PSU'en, finnes kanskje andre merker som er like bra men billigere. Hvorfor i huleste sammenligner du med Medical Grade PSUen? Som Microplex selv skriver " beregnet for bruk i miljøer med ekstra strenge krav til isolasjonsmotstander og jording". Den er jo beregna for helt andre bruksområder. Du kommer nok ikke unna at for 650kr får du en PSU som er yter bedre og er stillegående takket være en 120mm vifte. som med vifter så er det forskjell i støy på harddisker, noen harddisker bråker mye mens andre bråker mindre og er kanskje uhørbare (nytt ord?). Om du har en uhørbar harddisk så anbefaler jeg at du kjøper en PSU med en uhørbar vifte. Personlig har jeg aldri hatt en harddisk jeg ikke hører og det inkluderer Samsungs 5400RPM Noiseguard disker og Seagates Barracuda V. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå