Slushy Snøball Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Visste ikke helt hvor eg skulle plassere dette , men får det er bra her. Har bare fundert litt på magneter. De har jo avstøtningskraft med samme pol /ladning. Det er kanskje noe mange før meg har tenkt, og fått vite svaret på, men eg spør fordi om. Teori: hvis eg hadde hatt en ring som var negativt ladd, og hadde puttet noe annet negativt ladd inni der, festet på et hjul. Ville avstøtningskraften fra de to tingene kunne skapt bevegelses-engeri, eller ville alt bare stoppet opp ? Lagt med et bilde for å vise: Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 (endret) Hvis den begynner å bevege seg så har du i beste fall oppfunnet en evighetsmaskin :)Men Tyngdekrafta og friksjon spiller jo en rolle her også så det spørs om kreftene blir for små. Men Hvis du i tilleg kunne brukt en elektrisk motor eller noe for å lage et elektrisk felt som regenerer eletromotoren så er det fult mulig vil jeg tro. EDIT: Fack, svaret er jo åpenbart, den negative kulen vil plassere seg i midtenpga av at kreftene er like store på kula fra alle plasser av ringen. Men hvis den stangen du har tegnet inn skal holde kula på plass i ringen sin omløpsbane så vil den stabilisere seg i ro en plass, fordi kreftene på sida av den er like store. Det blir kanskje lettere å få den til å bevege seg rundt hvis man bytter på polarisjonen til magnetene, men da kommer jo ogsåd et med å ha en elektrisk motor eller no å drive det hele med. Endret 8. april 2010 av morgan_kane Lenke til kommentar
Slushy Snøball Skrevet 8. april 2010 Forfatter Del Skrevet 8. april 2010 Men hvis den stangen du har tegnet inn skal holde kula på plass i ringen sin omløpsbane så vil den stabilisere seg i ro en plass, fordi kreftene på sida av den er like store. Ja, det var det eg også tenkte. Like krefter, så det blir ikke noe beveglese. Men vi finner vel opp evighets-maskinen en dag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå