martin9 Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Hei Vifta på min bærbare datamaskin bråker har bråket no innmari den siste tiden. Bare jeg går på internet bråker den. Jeg prøver å holde hånden foran vifta og det kommer lite luft ut, selv om vifta jobber hard. Noen forslag om hva jeg kan gjøre for å slippe alt bråket? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Hvis den har begynt med dette i det siste så er nok problemet at den er støvete. Litt trykkluft på boks samt litt fantasifull demontering og blåsing vil nok hjelpe. Lenke til kommentar
martin9 Skrevet 8. april 2010 Forfatter Del Skrevet 8. april 2010 Hvis den har begynt med dette i det siste så er nok problemet at den er støvete. Litt trykkluft på boks samt litt fantasifull demontering og blåsing vil nok hjelpe. Den har vært slik en god stund. Startet en stund etter jeg fikk windows 7 Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Hvis du overhodet ikke vet opp og ned på en bærbar maskin så vær veldig forsiktig hvis du må demontere noe. Pass på og ta ut strøm og batteri først. Det kan være fort gjort å gjøre pc'n altfor stille hvis man klarer og kortslutte eller på annet hvis ødelegge noe innvendig. Lenke til kommentar
laptoplover Skrevet 2. mai 2010 Del Skrevet 2. mai 2010 Hei Vifta på min bærbare datamaskin bråker har bråket no innmari den siste tiden. Bare jeg går på internet bråker den. Jeg prøver å holde hånden foran vifta og det kommer lite luft ut, selv om vifta jobber hard. Noen forslag om hva jeg kan gjøre for å slippe alt bråket? Etter denne forklaringen tror jeg "bråket" er fordi pcen hyperventilerer fordi filtrene rundt viften er fulle av støv, at det kom etter Win7 kan bare vere en tilfeldighet. Grunnen til jeg tror støv er grunnen er at du forklarer at den "bråker" altså vifta kjører for full pinne og så kommer lite "vind" ut når du holder forran er typiske tegn på fulle filtere. Pcen må opnes og renses om jeg har rett i min teori Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 2. mai 2010 Del Skrevet 2. mai 2010 Kan være støv ja. Men kan jo også sjekke strøminstillingene på maskinen. Klikk start>kontrollpanel>system og sikkerhet>strømalternativer. Prøv å sett på strømsparer og se om den blir stillere da, om den står på strømsparer så må du prøve å blåse ren vifta, til det pleier jeg å bruke kompressor. Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 Å sette laptopen på strømsparing er ikke en metode for å eliminere muligheten for oppsamling av støv i laptopen. Det eneste du oppnår er at laptopen klokker seg ned pga strømsparingen og temperaturene blir lavere og på den måten forhåpentligvis oppnår såpass lave temperaturer at vifta ikke starter for fullt. Den dagen han trenger high performance, til spill eller annet krevende, vil han muligens få enda større problemer da laptopen har fått samlet opp enda mer støv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå