Gå til innhold

Hjelp, norge et muslimsk land?

24 stemmer

1. 1. Tror du personlig at Norge vil bli et muslimsk styrt land?

• Ja
      5
    • Nei
      17
    • Vet ikke/ingen formening
      2

Anbefalte innlegg

Om en muslim kommer til Norge og hans oldebarn etter 3 generasjoner i Norge oppgir alle muslimske normer og trosretning. Er han enda en muslim eller er han en etterkommer av en iraker?
En smule selvforklarende første bit. Andre biten: Hvis oldeforeldrene kom fra Irak, så ja.

Fant ikke mye logikk i spørsmålene egentlig....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Muslimer er utelukkende en byrde for det norske samfunnet. Det er ikke muslimene som tar drittjobbene, selv om 'hippe' sosialistpolikitere som Audun Lysbakken hevder det. Vi betaler høye avgifter hvert år for at disse muslimene skal leve godt og snylte på det vest-europeiske samfunnet i kjent stil. Jeg sykler daglig forbi en innvandrerkvinne med sin sønn, som tar taxi til skolen fordi dette hijabmennesket ikke gidder å følge han, mens hun sitter fint tilbake i leiligheten mens hun innkaserer trygden som VI står for. Måten hun kom inn i landet var selvfølgelig den klassiske: "jeg er forfulgt og syk, hjelp meg". Hun feilier selvfølgelig ingenting, men får som alle andre muslimer oppholdstillatelse.

svp-poster.jpg

8814

Endret av Herthugen
Lenke til kommentar

Du fortsetter din banale tilnærming til debatten. Du starter en tråd for å "rydde opp" og fortsetter med å bruke ord som "Muslimsk voldtekts-stat". Du legger falske ord i min munn som f.eks.: "alle av dem er ekstremminister" og "babybom av innvandrere (aka muslimske terrorister)". Hvor overhodet har du fått slike ord fra? Du prøvde i åpningsinnlegget å legge diskusjonen død, men ble selv avkledd og innrømmet etterpå feil i det du bruker som "fakta" for å "ødelegge stemningen". Tror du noen er interessert i å ha en diskusjon når du har en slik tilnærming (først starte en egen tråd ved bruk av misledende "fakta" og deretter legge drittord i munnen og mot de som argumenterer mot deg)?

Jeg ser ikke noe stort poeng i å ha en slik diskusjon.

Selv om jeg for det meste ikke oppholder meg i Norge har jeg fått med meg såpass av norsk kultur at den innehar mer enn hollywoodfilmer og pizza. Hvis du drasser med en amerikaner til Norge vil han se en enorm forskjell på Norge og nordmenn og antakeligvis ikke skjønne hvordan noen kan finne på å kalle den norske kulturen for amerikansk(selv om den helt klart er tydlig påvirket av den). Hva med dugnadsånd, langrenn/skiinteresse, påskefjell, likeverdighet (dvs. mellom kvinner/menn, fattige/rike, bedriftseier/arbeidere), tillit mellom mennesker, organisasjonskultur, festivaler, lokaldemokrati, kyst- og maritim kultur, høyt produktivitetsnivå, barnetog og stor folkefest på nasjonaldagen, rural befolkning, naturtilhørighet, hyttekultur, høyt utdanningsnivå, melkesjokolade/brunost/kjøttkaker, byggeskikker(høyt bruk av trevirke, konstruksjonsdetaljer) gode språkferdigheter, et praktisk og nøysomt folkeslag osv osv.

Endret av wilberforce
Lenke til kommentar
Hva med dugnadsånd, langrenn/skiinteresse, påskefjell, likeverdighet (dvs. mellom kvinner/menn, fattige/rike, bedriftseier/arbeidere), tillit mellom mennesker, organisasjonskultur, festivaler, lokaldemokrati, kyst- og maritim kultur, høyt produktivitetsnivå, barnetog og stor folkefest på nasjonaldagen, rural befolkning, naturtilhørighet, hyttekultur, høyt utdanningsnivå, melkesjokolade/brunost/kjøttkaker, byggeskikker(høyt bruk av trevirke, konstruksjonsdetaljer) gode språkferdigheter, et praktisk og nøysomt folkeslag osv osv.

…..flatfylla, ostehøvel, D.D.E, sydenfylla, helgefyll, binders, særegenhet, fordomssentrisme, overlegenhet, konsumerisme, geitost, rømmegrøt, kjøttkaker, fjøs, heimbrent, svenskehandel, bortskjemthet, selvovervurdering, pesimisme, fremmedfrykt, gjerrighet, vikinger, grøftefyll, snus, råning, janteloven, karsk osv, osv….

La oss ikke være uobjektive og ikke nevne de mindre gode tingene som danner norsk kultur. På ingen måte er vår kultur overleggen, som vi ser består den av mye rart. Alle andre kulturer har sine negative sider, også den norske.

Du prøvde i åpningsinnlegget å legge diskusjonen død, men ble selv avkledd og innrømmet etterpå feil i det du bruker som "fakta" for å "ødelegge stemningen".

Han var på ingen måte avkledd, det er å ta det alt for langt. Han påpekte bare noen viktige momenter som skulle bidra til diskursen. Hovedpoenget hans, uavhengig om vi blir enig om 3% eller 6%, er at disse innvandrere er fremdeles i ganske klar minoritet. Tar vi da i betraktning at en stor majoritet av denne minoriteten aldri gjør noe galt, og at de lever som sekulære etter de vestlige normer og verdier, så er det klart at enkelte overdriver med denne fremmedfrykten.

Selv om jeg for det meste ikke oppholder meg i Norge har jeg fått med meg såpass av norsk kultur at den innehar mer enn hollywoodfilmer og pizza.

At den norske kulturen har vært påvirket, i stor grad, av USA er det ingen tvil. Kanskje du burde oppholde deg litt lenger i Norge enn det du gjør for å se hvordan nordmenn kopierer kulturelle koder fra USA. Jeg sier ikke at det er så forferdelig galt, eneste jeg påpeker er at den opprinnelige norske kulturen er nærmest borte, og det var den før den første pakistaner, eller muslim siden mange her har en tendens å konsentrere seg om nettopp de, krysset den norske grensen.

Endret av statsviter
Lenke til kommentar

…..flatfylla, ostehøvel, D.D.E, sydenfylla, helgefyll, binders, særegenhet, fordomssentrisme, overlegenhet, konsumerisme, geitost, rømmegrøt, kjøttkaker, fjøs, heimbrent, svenskehandel, bortskjemthet, selvovervurdering, pesimisme, fremmedfrykt, gjerrighet, vikinger, grøftefyll, snus, råning, janteloven, karsk osv, osv….

Ok, først en del av listen din er positive ting om Norge, ihvertfall ikke negative. Det er ostehøvel (veldig praktisk), D.D.E, binders, vikinger, geitos, Karsk, rømmegrøt (veldig godt, jeg må ta med meg noen rømmegrøtposer neste gang jeg er innom Norge), kjøttkaker, fjøs.

Dereter har du en del som egentlig ikke er veldig norsk og passer ikke inn, f.eks. pesimisme noe nordmenn ikke er. Generelt sett er nordmenn positive, det er derfor de driver med selvovervurdering. Fyll har du tre hundre ord for. Gjerrighet og konsumerisme er ikke spesielt norske problemer. Råning er heller ikke et spesielt norsk problem. Ser heller ikke noe problem med svenskehandel.

Altså, listen din blir mer lignende, Fyll, fremmedfrykt, overlegenhet, selvovervurdering, og snus. Jeg ville nok ha lagt til veldig venstrevridd, snilisme, naivitet, og veldig kulturelt homogent. Det norske samfunnet er ikke perfekt, men for å være ærlig er det bedre enn hva du ser i muslimske samfunn. Som har de fleste nevnt over, utenom fyll, men i tilegg har masse annet skit.

BTW: Det er viktig å huske på at mange nordmenn vil være uenig i mange av punktene over, og vil dermed betrakte det norske samfunnet som et bedre samfunn.

Lenke til kommentar

Føler egentlig på meg at det begrenser seg hvor mye mere skade sittende regjering kan gjøre.

Innvandringen har kun en hensikt og det er å ødelegge vårt land og arv, folk komer til å skjønne dette etterhvert som de økonomiske problemene får momentum.

Jeg skulle likt å sett den utilslørede sannheten om hvor mye dette vanstyret koster det norske folk.

Endret av Ebeneser
Lenke til kommentar

Hvorfor er det hele tiden snakk om muslimer, og ikke folk som f.eks fra Asia? Er så mange idioter der ute som bare inkluderer en gruppe? SKal man først inkludere den ene gruppen, så skal man også inkludere hele gruppen eller evt religioner. eksempel: buddhister. Hvorfor prater ingen om buddhister? De også ødelegger den norske kulturen like mye som muslimer

Endret av Cpt.Awesome
Lenke til kommentar

Hvorfor er det hele tiden snakk om muslimer, og ikke folk som f.eks fra Asia? Er så mange idioter der ute som bare inkluderer en gruppe? SKal man først inkludere den ene gruppen, så skal man også inkludere hele gruppen eller evt religioner. eksempel: buddhister. Hvorfor prater ingen om buddhister? De også ødelegger den norske kulturen like mye som muslimer

Buddhistene er siviliserte mennesker, det er ikke muslimene.

Lenke til kommentar

Israel.

Lenke til kommentar
Ok, først en del av listen din er positive ting om Norge, ihvertfall ikke negative. Det er ostehøvel (veldig praktisk), D.D.E, binders, vikinger, geitos, Karsk, rømmegrøt (veldig godt, jeg må ta med meg noen rømmegrøtposer neste gang jeg er innom Norge), kjøttkaker, fjøs.

Ja for deg sikkert. Men samtidig har du en tendens å definere de fleste ting etter subjektive preferanser, betrakte dem som kollektive og ignorere andre sine preferanser. Så du rettferdiggjør absolutt ingenting i dette tilfellet.

Fyll har du tre hundre ord for.

Dette fordi nordmenn driver med tre hundre (for å bruke din overdrivelsesteknikk) forskjellige form for fyll. Flatfyll, sydenfyll, helgefyll og grøftefyll er ikke det samme, skjønner du. Vesentlig forskjell. Det eneste de har til felles er at de alle er godt representert i den norske kulturen.

Gjerrighet og konsumerisme er ikke spesielt norske problemer.

Yeah right :roll:

Råning er heller ikke et spesielt norsk problem.

Jeg vet ikke hvor du bor, men jeg bor i Norge og mange sammen med meg som har rest rundt i verden kan bekrefte at dette er i sær grad et norsk fenomen. Det er ikke så mange plasser i verden der 18- åringen har råd til egen bil, og ikke minst til å brenne forferdelig mange tusen på unødvendig kjøring, skjønner du. Noe som forøvrig suplere til variabler slik som gjerrighet og konsumerisme.

Ser heller ikke noe problem med svenskehandel.

Det overrasker meg ikke. Men at veldig mange i Norge definerer det som harry er vel ikke noe som du har fått med deg.

Det norske samfunnet er ikke perfekt, men for å være ærlig er det bedre enn hva du ser i muslimske samfunn.

Det kommer an på hvem du spør. Slike ting er overlat til subjektive vurderinger, fordi universelle kulturelle normer ikke eksisterer. Dermed er det galt å påstå verken det ene eller det andre.

BTW: Det er viktig å huske på at mange nordmenn vil være uenig i mange av punktene over, og vil dermed betrakte det norske samfunnet som et bedre samfunn.

Og motsatt. Det er dette som du aldri klarer å ta innover deg, nemlig at det finnes meninger som avviker dine.

Endret av statsviter
Lenke til kommentar

Ja. So what? De utgjør like mye faenskap mot den norske kulturen som muslimer gjør! Ønsker man å "renske" ut den ene gruppen, så kan man like gjerne "renske" ut andre grupper. Husk; De er innvandrere de også.

Lenke til kommentar

Generalisering er en fin bil.

Endret av statsviter
Lenke til kommentar

Ja. So what? De utgjør like mye faenskap mot den norske kulturen som muslimer gjør!

Hvor har du det i fra?

Lenke til kommentar

Muslimer er utelukkende en byrde for det norske samfunnet. Det er ikke muslimene som tar drittjobbene, selv om 'hippe' sosialistpolikitere som Audun Lysbakken hevder det. Vi betaler høye avgifter hvert år for at disse muslimene skal leve godt og snylte på det vest-europeiske samfunnet i kjent stil. Jeg sykler daglig forbi en innvandrerkvinne med sin sønn, som tar taxi til skolen fordi dette hijabmennesket ikke gidder å følge han, mens hun sitter fint tilbake i leiligheten mens hun innkaserer trygden som VI står for. Måten hun kom inn i landet var selvfølgelig den klassiske: "jeg er forfulgt og syk, hjelp meg". Hun feilier selvfølgelig ingenting, men får som alle andre muslimer oppholdstillatelse.

svp-poster.jpg

8814

Du føler ikke for å begrunne disse påstandene med noen kilder?

Så faktisk går an å ha en diskusjon.

Lenke til kommentar

Når en trosretning står for såpass mye av faenskapen som skjer i verden i dag ser jeg ingenting galt i å generalisere litt :)

Lenke til kommentar

Wow, for en påstand. Nei, vi muslimer er usiviliserte mennesker, vi er en gruppe "spesielle" mennesker som fortsatt bor i middelalderen og har som mål å drepe flest mulig ikke-muslimer.

Hvor er logikken? Hvorfor har jeg som muslim blitt definert som mindre sivilisert enn andre mennesker? Hvor har du det fra? Hva er det som er grunnlaget i påstanden din? Jeg er like sivilisert som en hvilken som helst nordmann eller mennesket på denne jord!

Du kan i det minste prøve å tenke litt lenger. Fordommer er et resultat av mangel på kunnskap.

Endret av hematology
Lenke til kommentar

Når en trosretning står for såpass mye av faenskapen som skjer i verden i dag ser jeg ingenting galt i å generalisere litt :)

Litt? Du har vel ikke fått med deg all faenskap som andre trosretninger klarer å servere. Du trenger ikke gå tilbake i historien og rote for å finne slike tendenser, bare kjøp gårdagens og dagens avis. Der kan du lese om noen småkåte katolske prester som ser veldig stor nytte ved smågutter og jenter når de skal forfylle sine seksuelle lyster.

Endret av statsviter
Lenke til kommentar

TS dro frem "Man snakker også om tap av kultur. Men hva er norsk kultur egentlig?" Da er det naturlig å dra frem det som faktisk er av norsk kultur og som er noe en ikke vil tape. Er du ikke enig i det? På samme måte som en kan nevne mange negative elementer i kulturen i Norge, kan vi dra fram mange negative elementer vi har hentet i fra amerikansk og andre lands kulturer også. Dessuten listen din er feil da det er flere attributter der som ikke stemmer annet enn med dine bias-øyne. Binders er f.eks. ikke norsk og hva er f.eks. negativt med fjøs? http://www.nationmaster.com/graph/lif_not_pro_of_the_nat-lifestyle-not-proud-their-nationality Norge scorer relativt høyt på å ikke være stolt av landet sitt. Vi har størst tro av alle på vitenskap: http://www.docstoc.com/docs/22814323/The-Narcissism-of-Minor-Differences-How-America-and-Europe-are-Alike. Og vi har heller ikke spesielt større tro enn andre på at verden ville ha vært bedre hvis alle var lik oss: http://www.issp.org/documents/natpride.doc. Du har ihvertfall vist at enkelte nordmenn scorer høyt på forutinntatthet ved å lage denne listen baserte på sterke bias.

Angående ditt andre avsnitt kan du heller ta fram alt det TS har lagt frem. Han startet tråden med faktafeil og fulgte opp med drittkasting ved å legge ekstreme meninger i munnen på sine motdebattanter(se mitt forrige innlegg). Det er ingen som vil diskutere med slike, ihvertfall ikke hvis en vil ha en konstruktiv debatt. 3%-6% er en vesentlig forskjell (ihvertfall i vitenskapelig sammenheng), spesielt mtp. at det er snakk om kun 4 år. Igjen, jeg etterspør den matematikken bak en konstant befolkningsandel når feritlitetsrate er høyere hos 1-2.gen og tildels 3.gen i tillegg til høy innvandring gjennom asyl, familie, ulovlig etc.

Hvis du mener at den opprinnelige norske kulturen er borte vil jeg påsta at alle lands opprinnelige kultur er borte. Se igjennom listen og det er flere trekk der som er norske, og enhver utenlandsk turist vil klare å se trekk som er spesielt for Norge. Jeg klarer ihvertfall å se typiske britiske trekk i London, og franske trekk i Paris selv om de er minst like multikulturell som Norge.

Endret av wilberforce
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...