Vizla Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 (endret) Min mor gikk i går til innkjøp av headset ( Koss UR40 ), og ble lovet av selger at dette skulle være av god kvalitet og passe godt til hennes bruk. Hun ble også lovet at hvis hun ikke ble fornøyd skulle hun bare komme tilbake så fikk de nok en ordning på det. Dette ble gjenntatt 3 ganger gjennom samtalen. Hun hører mye på klassisk og opera, mao. det krever mye. Når hun kom hjem og jeg fikk se henne sitte med dette headsettet lurte jeg på hva i alle dager selger mente med god kvalitet. Lyden var ødelagt av bass, og etter at jeg lot henne prøve mine Sony MDR-V700 skjønte hun også hvor dårlig dette headsettet hun hadde kjøpt var. I tillegg så det ut som at hvis du stirret hardt nok på festene til øreklokkene ville disse knekke. Så vi dro opp igjen samme dag og pratet med personen i butikken. Vi ble da møtt av en kald vegg, og de konkluderte med at kjøpet ikke kunne heves samt kunne ikke bytte til en annen vare pga. emballasjen var brudt. Det er derimot ikke mulig å åpne den uten å ødelegge, da den er pakket i heldekkende plast. I tillegg vrir selger på den han tidligere sa, og påstår at han sa "Koss er god kvalitet, men jeg kan ikke gå god for det headsettet der.", noe som på ingen måte er korrekt da 2 andre personer kan verifisere hva han sa. Hvilke rettigheter har man i en sak som dette her ? Endret 8. april 2010 av Vizla Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 (endret) Kan ikke se at butikken nødvendigvis har gjort noe galt lovmessig, som du sier så har de sagt at "Dersom du blir misfornøyd så kom innom så skal vi finne en ordning på det". Dette betyr for meg at de lar kunde bytte til noe annet om det skulle være et problem. Dette er da en frivillig ordning fra butikken, man har ikke angrerett ved kjøp over disk. Nå skal det jo sies at dersom selger har lovet noe som ikke stemmer med headsettet, så har dere krav på retting av feilen (noe som ikke går), og pengene igjen om de ikke klarer å rette. Så om dere står hardt nok på saken om at man har blitt lovet storartet lyd, og dette ikke stemmer, så krev heving. Kjedelig at selger omtrent påstår at dere lyver. UR40 er et headset som overhodet ikke duger til den type musikk. Min anbefaling er Sennheiser HD515 eller HD555, åpne headset med helt annen klang enn UR40, behagelige og solide med god tysk byggekvalitet. Testvinnerheadset . http://www.lydogbilde.no/bruk-hodet.4583328-117331.html#artid4583333 Neste gang bør din mor kjøpe på steder som har full 30 dagers returrett (finnes flere kjeder med dette), som dermed tilbyr pengene igjen selv om produktet er brutt. Endret 8. april 2010 av Alastor Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 8. april 2010 Forfatter Del Skrevet 8. april 2010 (endret) Tusen takk for tips, men ble til at vi stakk innom Spaceworld og plukket opp Sony MDR-V700 som hun tidligere hadde fått testet av meg og likte. Skal kjøre saken videre forbi butikken og se om jeg kan få noe bedre svar fra ledelsen hos kjeden. Om ikke få kjøpet hevet, hvertfall bli kvitt den selgeren som fremstod som en ekstremt hoven og arrogant person, noe som var klart for meg før et eneste ord kom ut av munnen på ham. Neste gang skal jeg garantert være med slik at det der ikke skjer igjen. Virker for meg som selger utnyttet det faktum at hun vet veldig lite om slikt, og bare ruttet med for å få et salg. Endret 8. april 2010 av Vizla Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå