Gå til innhold

felles strømforsyning for 12v 6a strømforsyninger

Anbefalte innlegg

Er litt grønn på elektrodelen så kanskje dette høres helt fjernt ut :)

har 3stk 12v 6.6a dc-dc strømforsyninger brukt til atom-kort jeg gjerne skulle koblet på en strømforsyning/adapter.

er sånne picoPSU-80, skal mest sannsynlig etterhvert oppgraderes til 6stk.

etter min kjappe hoderegning så for 6stk trenger jeg da ca 40a 12v noe som ikke er standard adapter akkurat.

sett lignende prosjekter bruke en stor strømforsyning sak lignende de jeg har sett elektroklassene har i klasserommene, den vist i bildet leverer 60a 12v men har null aning hva enheten faktisk heter eller betegnelsen på de er.

noen som vet hva enheten jeg trenger heter og ligger på i pris ca?

post-175846-1270734242,4174_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slike labforsyninger som det kalles er ofte svindyre.

Du skal altså ha strøm til mange slike PICO psuer om jeg forstår deg rett?

Det billigste er om du samler noen gamle standard PC supplyer. Lag gjerne et lite kabinett der du samler den i en "enhet". Så bruker du 12V linjene fra disse. (Ikke koble de sammen) men belast hver forsyning tilsvarende den lasten den kan ta.

Eller du kan kjøbe en litt kraftigere vanlig PSU som denne her:

http://www.hardware.no/artikler/corsair_tx950w/72344/2

Den kan f.eks levere 78A på 12V og til en pris som ikke kan sammenlignes med labforsyninger eller rene 12V forsyninger. Labforsyninger som kan levere slike strømmer koster fort opp i fire fem tusen.

Vanlige PC-PSUer er noen av de billigste kraftforsyninger du kan få tak i, hovedgrunnen er at produsentene får de utroligste salgsmengder og dermed kan redusere fortjeneste på hver enhet til et minimum. Du vil heller ikke klare å bygge en egen strømforsyning billigere, komponentene alene vil koste mer (siden du ikke kan kjøpe i store kvanta)

Edit: Bare for å få en ide, her kan du se hvor mye labforsyninger koster:

http://no.rs-online.com/web/search/searchBrowseAction.html?method=retrieveTfg&binCount=311&Ne=4294957992&N=4294965146+4294957891

Endret av Thorsen
Lenke til kommentar

er bare noe og koble alle de pico strømforsyningene mot jeg er ute etter ja.

strømforsyning til pc var kanskje ikke så gale ide, har en ubrukt 650watt liggende som ble forliten til den stasjonære og byttet ut.

ser den har 3stk 12v rails på 19a hver, sikter mot 6stk så da burde vel 2stk pico på hver rail fungere helt fint?

synest de labforsyningene var fryktelig dyre :thumbdown:

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Hehe, ja du er nok ikke den eneste som har forarget deg over prisen på labforsyninger :) Dersom du er ute etter slike kan du kanskje forhøre deg med skoler/høyskoler som kanskje har noen gamle de er villige til å kvitte seg med for en billig penge.

2 på hver rail burde fungere utmerket.

Endret av Thorsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...