Kruztytheclown Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Hatt denne laptopen i 3 aar naa, da skjermen plutselig ble stripete med mange forskjellige farger paa. Det gikk greit siden jeg brukte en ekstern skjerm og vifte for at den ogsaa ikke skulle bli overopphetet som ogsaa har vaert et problem. Jeg maatte formatere den her om dagen, og tenkte dette skulle gaa greit siden jeg har en saakalt plug and play skjerm. Men, etter formateringen reagerer ikke den eksterne skjermen og jeg faar ikke sett noe som helst. Lurer bare paa om noen har forslag for hva jeg kan gjoere? Ga en god del for denne pcen saa vil ikke heller bare kaste den. Takker paa forhaand og haaper noen sitter med noe som kan hjelpe meg! Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 (endret) Det første du kan prøve er å gjøre alle åpninger for kjøling ren. Helst med trykkluft på boks etter som dette kan skyldes et grafikk kortet blir for varmt og dermed skaper de problemene som du nevner. Deretter må jeg si at det ser ut som at den bærbare Multicom FL90 har et Geforce 8600M GT skjermkort. Dessverre er det ganske så kjent at mange Geforce 8xxx (og 9xxx) kort dør etter en stund. Så i verste fall er skjermkortet dødt og det vil nok ikke hjelpe hva du enn gjør. Det er dog en annen ting du kan prøve, regner med at den Multicomen har hurtigtaster for å skifte mellom intern og ekstern skjerm. Du har prøvd det? Endret 9. april 2010 av Chavalito Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå