horse4life Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 (endret) Har man rett til reklamasjon hvis vifta ikke klarer å holde pcen kald?( da tenker jeg UTEN den dingsen under) Hvis varmen fører til at PC'en krasjer ja, om den bare blir vanvittig varm men fremdeles er stabil; nei. Tenker mer hvis den får lags pga varme Edit: Har akkurat fått igjen pengene for en sykt laggete pc. Sånn gikk det: Vroooom!LAAGGG 10 sek -> stilner, greit i 20-30 sek+ også tilbake til lag, 4. gang med denne feilen fikk jeg pengene ( 5 rep totalt) Endret 29. mai 2010 av exburn Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 Vi er ikke spesielt glad i varme komponenter da det typisk kan gi slike artige effekter som du nevner, derfor liker vi heller ikke GX740. Jeg veit mange ikke vil høre det men jeg ville heller spart opp litt ekstra penger og gått for en Clevo fra Multicom. Lenke til kommentar
horse4life Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 (endret) Vell.. får håpe det går fint, blir det en dyr pc så går jeg nok for den.... Er det noe som er helt gæli med den så har man alltids sin rett til å reklamere og klage:D Edit: Har en tendens til at tingene mine hemmer seg opp. Hadde en LG og fikk en dobbel så dyr mobil etter 3 reparasjoner. og 5. rep på pcen. Man skal jo ha litt hell i uhell eller hva? Endret 29. mai 2010 av exburn Lenke til kommentar
Bartin Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Nå ser det endelig ut som Amentio får fart i seg Lenke til kommentar
Tommy220 Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Virker som om amentio ikke har denne inne. Når jeg gjorde bestillingen var leveringsdato grønn, men nå er den forandret til rød. Lenke til kommentar
Bartin Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Det var.... synd. Har ventet siden 13.05 - får den endelig i morgen! Lenke til kommentar
silkshade Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Det var.... synd. Har ventet siden 13.05 - får den endelig i morgen! Har du fått din, altså? Min har status "levert 28.05.10" hos Amentio, men får ikke sporet pakken hos Tollpost. Skrev en mail, og dette var svaret; "Grunnet transport streiken ligger denne fortsatt i danmark. Vår leverandør jobber med en løsning for å endre transportør fra tollpost til posten." Litt kjipt, men håper det ordner seg snart. Lenke til kommentar
Bartin Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Sitter med den på fanget akkurat nå :-) Herlig! Begynner med installing av tonnevis med spill, så jeg får testet den ut. Lenke til kommentar
silkshade Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Hmm, bestilt fra Amentio eller? Hadde vært greit å vite, for isåfall er det merkelig om de sier at min ikke kan sendes fra Danmark. Lenke til kommentar
Bartin Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Bestilte fra Amentio, ja. Men ventet dog i to-tre uker før min var inne på lager. Tror de 20+ som sto på lager forsvant fort Lenke til kommentar
Tommy220 Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Hva er dine erfaringer med pc Bartin? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Ja, hva er erfaringene til de som har kjøpt disse maskinene? Det blir mistenkelig stille på alle etter at de sier at de har mottatt maskin, ingen benchmarks, ingen erfaringer eller noe. Lenke til kommentar
Bartin Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Er veldig fornøyd! Det er to ting som kanskje andre ser på negativt; plasseringene på tastaturet og viftestøy. Knappene som er litt feil plassert i forhold til andre PCer, har jeg bare vent meg til, eller byttet om på. F. eks i spill som LFD2 og CS:S blir det for tungvindt med bruk av CTRL til crouching. Da benytter jeg istedenfor SHIFT. Det funker helt fint, når man blir vant til det! Viftestøyen er ikke SÅ høy som jeg trodde den skulle være. Den bråker en del, men for meg ser jeg ikke på det som et problem. Jeg bruker dog PCen mest til spilling, og da bruker jeg enten lyden på PCen eller headset. Andre ting: Lyden på PCen er deilig, og den lille suben gjør at spill og musikk får en mer behagelig lyd. I spill; CS:S, her ligger jeg mellom 130-200 FPS med alt på fult. LFD2 ligger jeg stabilt på 50-60 (60 er fps_max). Benchmarks (klikk) Men er da også haugevis med avansert instillinger i Catalyst kontrollpanelet til skjermkortet. Blant annet er der en 'Ati Overdrive' som overklokker. EKSTRA: Jeg fikk ikke bare PCen, men jeg fikk også en datasekk (lekker), HDMI kabel og gaming mus. Spør om det er noe du lurer på. Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Hvordan er temperaturene? Jeg anbefaler deg å holde et øye med de hver gang du spiller osv. Fin måte å kontrollere f.eks om det er på tide å renske den for støv om temperaturene er høyere enn normalt, etter hvert. Dette er jo en laptop som har ganske høye temperaturer, så man bør behandle den bedre enn man gjør med andre laptoper. Bra at du er fornøyd Lenke til kommentar
Bartin Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Sjekker minst 5 ganger daglig! Temperaturene ligger mellom 60-80. Akkurat nå er den 67. Når jeg spiller kan den komme opp i 80. Gir gpuen luft når jeg spiller med den på fanget. Da er ene siden av PCen på en måte i fri luft. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Jeg veit at noen anbefalte kjølebrett til denne, er det noen som har sjekket temp med og uten kjølebrett? Evt. om det påvirker viftebråket? Lenke til kommentar
Bartin Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Jeg anbefalte det i denne tråden, iallefall.. Har et kjølebrett, men den er til 15", skal antageligvis skaffe meg en til 17". Og, ja. Jeg tror det vil ha positiv effekt! Lenke til kommentar
silkshade Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Venter fortsatt på min. Nå er den etter sigende overlevert Bring (Torsdag), men pakkesporing viser at de kun har fått melding, ingen pakke mottatt. Må si jeg begynner å bli lei av dette, men får vel la tvilen komme Amentio til gode. Er den ikke levert inn til Bring innen 16.00 på Mandag får jeg vel ta kontakt.. igjen. Har rensemiddel og ny kjølepasta som skal på når jeg mottar PC'en, kan slenge ut noen benchmarks når jeg får den. Lenke til kommentar
silkshade Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Når bestilte du? 15. Mai.. Den har hatt status som levert hos Amentio siden 28. Mai, da de fikk inn et parti med 20 stk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå