Gå til innhold

Arbeide LED til hver HDD

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvordan jeg kan koble en "arbeider" LED til hver av HDDene? Slik som det nå er det en som indikerer at HDDene arbeider, men ikke hvilken av dem. Det jeg trenger er slik at jeg kan se hvilken av dem som arbeider, altså en LED til hver HDD. Finnes det noen greie på IDE kabelen som jeg kan lodde en transistor på eller no?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pin 39: *DASP = drive active / slave present, returns ack signal from slave to master during initialisation.

Tror ikke du kan bruke denne til en LED. Du har vel 2 disker på samme kabel, dermed er dette signalet felles bus for begge diskene. Og hvis du prøver å koble noe lurifaks, så er det stor sjangs for at PC ikke oppdager disken lenger.

Disker før i tiden hadde frontpanel og innebygd LED, men det har de slutta med siden de aldri har frontpanel lenger. Aller monner drar når prisene skal presses.

Lenke til kommentar
hva med denne linken da:

http://www.zapwizard.com/ide/

vil det funke?

Den vil funke halveis. Den vi lyse når det er aktivitet på kabelen og vis du har to harddisker på kabelen vil du ikke kunne se hvem av de som jobber. På noen harddisker så er det på selve kretskortet til harddisken der man kan tilkoble lett. Har det på SCSI disken min, men har ikke sett dette på IDE disker. Se på disken din og se om du finner det.

Lenke til kommentar

OK, da var det noen som hadde gjort det "lurifakset" jeg tok forbehold om. Flott jobb av zapwizard.

Det funker sikkert, men forutsetningen er at det gjøres skikkelig. Hvis en slik mod ikke er mekanisk stabil så blir det lett problemer. Tenker spesiellt på tynne ledninger som ligger og slenger og røskes løs ved et uhell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...