abene Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Intel mener det ikke er noe hast med å lansere USB 3.0-klare brikker, og dermed blir massebruken av den nye standarden noe forsinket. Les mer Lenke til kommentar
Skognisse Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Jeg synes jo det kan være kjekt å endelig få en litt kjappere standard på USB tilgjengelig. Dette vil jo drastiskt øke ytelsen på eksterne disker, og usb minnepenner av den raskere typen. Greit nok ,en har jo eSata støtte på en del eksterne disker, men det er fremdeles langt fra så standarisert og utbredt som USB er. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Kanskje Intel nedprioriterer USB3 til fordel for sin egen "Light Peak" ...? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Blir nok endel år igjen til Light Peak, men den som lever får se. Lenke til kommentar
Crazymech Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 For meg virker det som om markedet godt kunne trengt raskere USB, men samtidig er det veldig få som klager over hastigheten i dag, eller ber om mer. Er ikke ofte (les: aldri) eg hører noen klager over at overføring til minnepennen deres går tregt. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Kan vi ikke gjøre firewire, e-sata eller noe til standard? Begynner å bli lei flaskehalsen på USB-disker. Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Så Intel har bestemt seg for at det ikke haster med å levere forbrukere bedre ytelse... USB 3.0 og SATA 6Gbps haster de ikke med, kombinert med hva intel har gjort med eiere av deres Gen1 SSDer, og prisnivået på Ci3/5 gjør meg ikke veldig vennlig innstilt til Intel for tida. Hadde det ikke vært for at AMD ikke har NCQ aktivert som standard for RAID og krever nedlastning av RAIDXpert for aktivering ville jeg nesten ansett meg selv som AMD fanboi... Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Kan vi ikke gjøre firewire, e-sata eller noe til standard? Begynner å bli lei flaskehalsen på USB-disker. Ved bruk av USB 3 så er denne flaskehalsen ikke tilstede Lenke til kommentar
TDZGamer Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Det fosser inn penger i intel kassa for tiden. De har god tid. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Analytikerne mener Intel vurderer det slik at markedet ikke har et skrikende behov for et raskere USB-system. Noe som også treffer spikeren på hodet. Både eSATA og Gb LAN er bedre tilkoblinger for de aller fleste dingsebomser som trenger mer enn USB 2.0 hastighet. Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Vel, backupmessig både for bedrifter og brukere så er det faktisk helt ræva for å si det sånn. Den oppgraderingen er velkommen her, da blir det heller nye kontrollerkort i maskinene vi har i huset høres det ut som. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Jeg synes jo det kan være kjekt å endelig få en litt kjappere standard på USB tilgjengelig. Dette vil jo drastiskt øke ytelsen på eksterne disker, og usb minnepenner av den raskere typen. Greit nok ,en har jo eSata støtte på en del eksterne disker, men det er fremdeles langt fra så standarisert og utbredt som USB er. Det er bedre å øke bruken av eksisterende (bedre) standarder, enn å utvikle noe nytt som skal starte markedsandelen sin på null. eSATA er også overlegen USB 3.0 på grunn av at man slipper oversetting mellom SATA-protokollen til harddisken og USB 3.0 protokollen. For meg virker det som om markedet godt kunne trengt raskere USB, men samtidig er det veldig få som klager over hastigheten i dag, eller ber om mer. Er ikke ofte (les: aldri) eg hører noen klager over at overføring til minnepennen deres går tregt. Hvis noen klager så er det nok fordi minnepinnen er for treg og ikke USB 2.0-grensesnittet. Nesten uten unntak er ikke USB 2.0 flaskehalsen til minnepinner. Kan vi ikke gjøre firewire, e-sata eller noe til standard? Begynner å bli lei flaskehalsen på USB-disker. Bruk heller eSATA så får du utnyttet det maksimale potensialet til harddisken. Lenke til kommentar
bbll Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Fuck Intel. Håper ikke dette gjør så produsenter av minnepinner holder igjen. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Jeg håper produsenter av minnepinner velger eSATA for toppmodellene sine. Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 +1 der simen. Hittil har jeg bare sett OCZ gjort det. Supertalent gikk USB3 for sin RAID sak Det beste for høy-ytelse minnepenner er både eSATA òg USB3, så man kan bruke de over alt, og kan få høy ytelse der det er tilgjengelig. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 USB brukes da til langt mer enn "storage" - hvor egnet er eSATA til high speed video, f.eks.? Kan vi ikke gjøre firewire, e-sata eller noe til standard? Både FireWire (IEEE1394) og eSATA er da faktisk standarder? Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Ingen video format har høyere rate enn 10MB/s uansett, så det går ann å spille av BluRay over USB2... Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 minepenner må i hovedsak bruke usb tilkobling fordi de brukes til både data lagring og bilde lagring det er ingen skrivere som per.i dag støtter eSATA. da får man brukt muligheten til skrive ut bilder direkte fra minnepennen Lenke til kommentar
reger Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 minepenner må i hovedsak bruke usb tilkobling fordi de brukes til både data lagring og bilde lagring det er ingen skrivere som per.i dag støtter eSATA. da får man brukt muligheten til skrive ut bilder direkte fra minnepennen Hva med en minnebrikke som brukte begge standarene? ene siden USB andre siden eSATA. + Med dagens utvikling så er det som i dag virker som MÅ bare være sånn kan imorgen, være totalt ute. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 USB brukes da til langt mer enn "storage" - hvor egnet er eSATA til high speed video, f.eks.? Kan vi ikke gjøre firewire, e-sata eller noe til standard? Både FireWire (IEEE1394) og eSATA er da faktisk standarder? Ok, feil ord fra min side. Mente: De-facto standard. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå