steinrr Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 (endret) Litt vanskelig å finne et forum som passer helt til dette, men tror jeg nærmer meg her iallefall. En del norske aviser har en påskereise, og jeg står fast på noen spørsmål. Håper noen kan hjelpe. 12. Denne turistøya besøkes årlig av 6 millioner. Her er fine korallrev med meget gode forhold for dykkere. En orkan som rammet byen sterkt for noen år siden, hadde samme navn som fornavnet til hun som ikke lærte å gå like før hun ble tenåring, men som tok tre OL-gull i sprint. Øya ga for 5-6 år siden navn til en ny art av et kjent pattedyr som har en annen farge enn den vi kjenner på norske slektninger. Kommentar: Orkanen er nok Wilma, siden det var en sprinter som het det som passer med beskrivelsen. Resten er uklart, men det er kanskje i karibien/USA et sted siden orkanen var der. 42. Her bodde han (I) med et spesielt byks og som tale-debuterte i en by i samme fogderi som a) han ( II) som har gitt navn til det området der det vi skal frem til hører til, og b) han (III) som skriver om (I). Kommentar: Er helt blank på denne, men det er i Norge. Noen som kan hjelpe? Endret 9. april 2010 av steinrr Lenke til kommentar
steinrr Skrevet 9. april 2010 Forfatter Del Skrevet 9. april 2010 Ingen som har noe input til denne? Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Fra Bore-aktuelt? :-) 12 -Hørtes ut som Kypros? Fant ihvertfall en ny museart der nylig, de har korallrev, og det har vært orkaner der. 42 -Mulig det er noe med Knut Hamsun / Vågå her. Har en byksende rein i byvåpenet. http://kjellemann.wordpress.com/2008/02/23/vaga/ Er ikke sikekr på noen av svarene, men kun et forslag Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Bahamas er den eneste rammede øya med nok besøkende, men jeg kjenner ikke til hva arten er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå