Gå til innhold

Vanskelig å akseptere Jesus?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei,

Har nå i det siste hvert aktiv i forskjellige emne-titler innen for Religion, filosofi og livssyn.

Ønsker bare og starte et emne der jeg spør alle dere som ikke er kristne:

Hvorfor er det så vanskelig og akseptere det Jesus har gjort for oss på korset?

Mvh

Disciple

Note! har ikke lest de andre postene fordi jeg ville gi deg et svar upåvirket av hva andre sier.

Jeg aksepterer Jesus som en historisk person. At han hang på korset har med at han ble sett på som en uromaker. Romerne korsfestet slike i hopetall på den tiden. Jesus selv hevdet aldri at han var den Messias (konge) som jødiske profeter hadde spådd skulle komme. Dersom dette hadde vært korrekt burde alle evangeliene sagt det samme om saken og det gjør de ikke! Det NT er skrevet at personer med forskjellig syn på den jødiske religionen og derav ble noen evangeliumer og brev mer jødisk-vennlige en andre.

Oppsummert. Jesus er en dårlig beskrevet historisk personlighet som ble pop på grunn av hans oppvigleri mot den etablerte religionen og de romerske okkupantene.

Jesus gjorde ikke annet en å henge på korset og det må man kalle for og kaste bort livet sitt. Slike rister jeg bare på hodet av...

Samme gjelder de som sprenger seg selv i luften for å drepe flest mulig mennesker rundt seg. Helt meningsløst.

Ser forresten ikke hvorfor noen skal tillegge denne eventyrhistorien noen tyngde. 12 disipler var alt han klarte å stable på bena. wow!

Det var så mange han klarte og imponere til og følge seg.... Dvel med den tanken.

Lenke til kommentar

Det er de uvanlige utalelsene som plutselig kommer ut av ham, som får en til å tenke på de besatte, de reagerer på denne merkelige måten.

Ja, og det får meg til å tenke på de gale, som tror på 2000 år gamle alkoholiserte jødezombie-tryllekunstersnekkere.

Endret av ArilC
Lenke til kommentar

La meg svare deg slik:

Hvorfor er det så vanskelig for deg å akseptere Allah?

Hvorfor er det så vanskelig for deg å akseptere Tor og Odin?

Hvorfor er det så vanskelig for deg å akseptere Buddha?

Hvorfor er det så vanskelig for deg å akseptere Krishna?

Hvorfor er det så vanskelig for deg å akseptere Zevs?

Hvorfor er det så vanskelig for deg å akseptere den store JuJu på bunnen av havet?

Forstå hvorfor du avviser alle andre guder enn din egen, så vil du forstå hvorfor jeg avviser din.

Vanskelig å akseptere alle disse når Muhammed ikke kunne bevise at han var sendt av Gud med tegn og undere som de bibelske apostlene, profetene og Jesus. Og de andre Gudene, har de noen gang åpenbart seg for menneskene sånn som Jesus? Gud ble menneske for å vise oss sannheten og ofre seg selv for oss!

Ja vell vi snakker om bevis Jkrist! Kom med bevisene dine for at Jesus Kristus ikke er like mye oppdiktet som resten av tøvet. At Jesus Kristus var en historisk person på lik linje med Muhammed er det få som trekker i tvil, men at dette skal ha noe med en guddommelig skaperkraft har ingen klart og rettferdiggjøre med en rasjonell forklaring.

Du av alle burde holde deg for gud til og trekke i tvil andres religioner, når du selv ikke har noe håndfast og komme med! Spar deg for slike glipper i framtiden. Man kaster ikke stein når man sitter i glasshus....

Endret av The Metal God
Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Jeg har hørt at muhammed og koranen var guds måte å rette på feilene fra jødene og bibelen, er det slik det henger sammen?

Islam mener at bibelen og Toraen har blitt forandret mye. Den siste budskapet var Koranen, som den endelige sannheteten. Gud har lovet i Koranen at Koranen aldri skal blir korrupt og bli forandre totalt. Så langt har det gått ca. 1400 år, og det er ingen tegn at Koranen har blitt forandret. Ja, vi skal tolke det på nytt, men selve koranen har ikke blitt forandret.

F.eks slaver i den tiden var tilat, og det vanlig for mange mennesker der. Islam tilat da i vis grad slaver , MEN under strenge omstendigheter. Profeten selv frigjorde over 60 slaver.

Men nå har samfunnet endret seg, og derfor er det ingne muslimer som praktiserer slaveri.

En av profetens kona, var en tidligere jødisk slave. Profeten frigjorde henne, og gifte seg sammen med den kvinnen. Profeten gjorde jo alt for, og det er flere beviser han frigjort flere slaver. Siden slaver i samfunnet var så normalt og nesten umulig å fjerne i den tiden, så var det vanskelig for profeten å bare si nei. Men profeten og hans følgevenner gjorde alt for å stoppe dette.

Det samme kan vi si om 4 koner. Gud sier hvis dere ikke elsker konene deres likt og respektere dem like godt, så er det best bare ha 1. Men det er flere grunner hvorfor menn kunne ha 4 koner i den tiden. Det er ikke mange muslimer som praktiserer dette, men det er ikke en synd. Hvis mannen forsørger alle 4 konene, og alle er fornøyde, hvorfor ikke? (HALLELUJA sier jeg)

Mange sier at profeten Muhammed ikke gjorde noe mirakler. Dette er feil.

"The Hour has drawn near, and the moon has been cleft asunder" [Qur'an 54:1]

olume 6, Book 60, Number 388:

Narrated Abdullah:

The moon was cleft asunder while we were in the company of the Prophet, and it became two parts. The Prophet said, Witness, witness (this miracle)."

Volume 4, Book 56, Number 779:

Narrated 'Abdullah:

We used to consider miracles as Allah's Blessings, but you people consider them to be a warning. Once we were with Allah's Apostle on a journey, and we ran short of water. He said, "Bring the water remaining with you." The people brought a utensil containing a little water. He placed his hand in it and said, "Come to the blessed water, and the Blessing is from Allah." I saw the water flowing from among the fingers of Allah's Apostle , and no doubt, we heard the meal glorifying Allah, when it was being eaten (by him).

Lenke til kommentar

Jeg har hørt at muhammed og koranen var guds måte å rette på feilene fra jødene og bibelen, er det slik det henger sammen?

Islam mener at bibelen og Toraen har blitt forandret mye. Den siste budskapet var Koranen, som den endelige sannheteten....

Islam/Koranen er et skritt tilbake til moseloven, som sa at syndere må stenes.

Stoning.jpg

Lenke til kommentar

Islam mener at bibelen og Toraen har blitt forandret mye. Den siste budskapet var Koranen, som den endelige sannheteten....

Kanskje det er det gud egentlig vil? Siden det er blitt nevt to ganger altså. Trodde det var flertallet som talte.

Endret av TechTiger
Lenke til kommentar

Disciple, JKrist, IHS og dere andre "frelste",

Jeg utfordrer dere til å bevise at Jesus var guds sønn uten å referere til såkalte "bevis" fra bibelen, eller å sitere andre overnaturlige kilder.

Kan dere fremsette ett eneste bevis som det er mulig å falsifisere på objektivt grunnlag?

Hvis ikke, så vil jeg påstå at det er akkurat like sannsynlig at det finnes en usynlig rosa enhjørning i min garasje som at Jesus var guds sønn.

Lenke til kommentar

Stoning.jpg

Fint om du kan legge slike bilder i spoilere, er ikke alle som syns det er behagelig å få sånne midt i trynet.

Det er mange kristne land som praktiserer og har praktisert dødstraff, det blir gjort på andre måter, men ender med det samme utfallet. Du kan godt si at en riktig kristen ikke gjør vonde og onde ting, men da velger jeg å si at en riktig muslim heller ikke gjør det.

Det er mange muslimer som er akkurat like fredelige som gode kristne.

Lenke til kommentar

Det er mange kristne land som praktiserer og har praktisert dødstraff, det blir gjort på andre måter, men ender med det samme utfallet. Du kan godt si at en riktig kristen ikke gjør vonde og onde ting, men da velger jeg å si at en riktig muslim heller ikke gjør det.

Uganda med rundt 85% kristne får vel snart en ny lov som straffer homofili med døden.

http://nrk.no/nyheter/verden/1.6888107

Det er allerede livsvarig fengsel for å begå homofili i det landet.

Endret av Myagos
Lenke til kommentar

Stoning.jpg

Fint om du kan legge slike bilder i spoilere, er ikke alle som syns det er behagelig å få sånne midt i trynet.

Hva enkelte "kristne" gjør er irelevant.

Kristendommen er mot stening, jødedommen og islam er for stening.

Islam er altså et skritt tilbake til moseloven.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Stoning.jpg

Det kommer helt ann på hvordan man tolker det, eller mener du at alle jøder og muslimer stener folk så fort de får sjansen? Stening er en dødstraff, en jævlig brutal en, men fortsatt en dødstraff. Mange kristne er for dødstraff, både her og i etterlivet. De fleste kristne "gleder" seg vel til dommedag, men de driter i alle som må ned til helvete å brenne slik guden deres vil ha det.

Lenke til kommentar

Stoning.jpg

Det kommer helt ann på hvordan man tolker det, eller mener du at alle jøder og muslimer stener folk så fort de får sjansen? Stening er en dødstraff, en jævlig brutal en, men fortsatt en dødstraff. Mange kristne er for dødstraff, både her og i etterlivet. De fleste kristne "gleder" seg vel til dommedag, men de driter i alle som må ned til helvete å brenne slik guden deres vil ha det.

Nei, kristne er ikke slik fordi kristendommen ikke er slik.

At noen såkalte "kristne" er enig med jødedommen og islam er irelevant.

Lenke til kommentar

Religion er menneskeskapt. Ene og alene skapt av mennesker.

For å forklare sult, katastrofer, fiender, politiske-fiender.

For å skaffe seg makt gjennom skatter, avgifter, avlat, syndeforlatelse, politisk-innflytelse.

For å skaffe landområder.

For å kontrollere folk, gi dem frykt for evig pinsel ved døden om de ikke gjør som "gud" vil.

For å påtvinge andre sine regler/levemåter/tradisjoner.

Jeg kan ikke akseptere noe som gjennom tidene og fortsatt den dag i dag gir verden: kjønnslemlestelse (både kvinner og menn), fattigdom, pinsel, Den Spanske Inkvisisjonen, forfølgelser (av både kristne, muslimer, jøder, budhister, osv), krig, overtro, drap, tortur (både fysisk og psykisk), selvmordsbombere, fordommer, hat, fiendskap, paranoiditet, hjernevasking, fanatisme, ulogikk, irrasjonalitet, utdatert påtvungen politikk, påtvungne leveregler/tradisjoner, undertrykking, frykt, forfølgelser (homfile, lesbiske, mentalt-syke, fysisk-syke/anerledes(f.eks albinoer) osv) osv osv osv

Religion (generellt, alle sammen) har aldri og vil aldri være noe annet enn et hinder for frihet og fri vilje.

Lenke til kommentar

Nei McHalvorsen. Jeg tror dypt kristne er vettskremt for og dø. Det sier i hvert fall mor min som har jobbet på et gamlehjem i ca 20år nå... Jo, mer gudelig - jo mer dødsangst.

Stemmer nok det. Min mormor var ateist og hun hadde et helt rolig syn på døden som jeg husker skremte meg.... Men i dag skjønner jeg henne, hun var 82 år og, som hun sa, mett av livet og hadde ingen ønsker om å leve videre heller med dårlige hofter, rygg og knær....

Så var det farmoren til min X kone, som var så vett skremt for å dø at hun ikke fikk tatt farvel med familien sin engang, opptatt med bønn og om å få se presten en gang til... :no:

Så en grei tommel finger regel kan kanskje være at til mer redd du er for døden til mer religiøst "utsatt" er du?

Ellers har jeg ofte hørt av religiøse at jeg vil begynne å tro når døden nærmer seg, DA vil jeg bli kristen, men det tror jeg ikke. Til det har jeg vært altfor nære å dø ved et par-tre anledninger og ikke i en eneste en av dem streifet tanken meg på noen guddommelig eller jesus eller noe slikt.

Det er en utrolig rar følelse å leve etter at en er totalt sikker på at en skal dø skal jeg si dere, for i dette tilfellet var jeg overbevist om at tanken jeg sto ved siden av og som plutselig sprang lekk (og som jeg visste inneholdt 52 000 liter!!!) inneholdt ren klor og det kan du ikke overleve og det visste jeg, så jeg lukket øynene og holdt pusten da det å løpe vekk fra det var nytteløst. Jeg holdt pusten i noe som for meg minnet om en evighet mens tankene spant vilt i hodet mitt og jeg husker at jeg tenkte at det var det, når er jeg ferdig og håpet det ville gå fort i det jeg åpnet munnen for å trekke inn den livsfarlige gassen av klor og en aldeles fantastisk rar følelse fylte meg da det ikke var klor, men oksigen, (tanken inneholdt flytende oksigen som var feilmerket med klor...) da det gikk opp for meg at jeg kom til å leve allikevel!! Så nei, jeg frykter ikke lenger døden etter den og noen andre hendelser, for jeg vet at døden er uungåelig og har for lenge siden innfunnet meg at jeg en dag skal dø. Jeg nyter heller det livet jeg har NÅ og uroer meg ikke lenger over at det en dag er slutt. Alt som er godt og all lykke må komme til en ende, hvis ikke er det ikke lenger godt og lykkelig... :)

Lenke til kommentar

Nei McHalvorsen. Jeg tror dypt kristne er vettskremt for og dø. Det sier i hvert fall mor min som har jobbet på et gamlehjem i ca 20år nå... Jo, mer gudelig - jo mer dødsangst.

:hmm: En prest fortaltet det motsatte.

Lenke til kommentar

Det blir jo helt feil, da er man ikke ordentlig kristen for å si det sånn... Er man ordentlig kristen, så burde man vel kunne stole såpass på gud at han gjør som han har lovet. Evig liv i skyene... Livet på jorda er egentlig bare en sesjon, de som er gode nok kommer inn, de andre får ikke lov.

Geez, jeg er glad jeg ikke er religiøs :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...