IHS Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Var ikke jesus en jøde? Hans Mor var jødine. Hans Far var Gud. Hans mor var ei voldtatt hore, hans biologiske far var en romersk soldat. Du snakker som en besatt, Abigor Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Var ikke jesus en jøde? Hans Mor var jødine. Hans Far var Gud. Hans mor var ei voldtatt hore, hans biologiske far var en romersk soldat. Du snakker som en besatt, Abigor Sorry meg, men her virker det som om du er besatt... Lenke til kommentar
IHS Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Var ikke jesus en jøde? Hans Mor var jødine. Hans Far var Gud. Hans mor var ei voldtatt hore, hans biologiske far var en romersk soldat. Du snakker som en besatt, Abigor Sorry meg, men her virker det som om du er besatt... Det er de uvanlige utalelsene som plutselig kommer ut av ham, som får en til å tenke på de besatte, de reagerer på denne merkelige måten. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Besatt på hvilken måte, IHS? Lenke til kommentar
IHS Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 (endret) Besatt på hvilken måte, IHS? Nytestamentelig, CypheroN Det er forøvrig en grunnleggende oppfatning i den kristne verden at en annen person (god eller ond) kan snakke og handle gjennom et hvilket som helst menneske, dersom dette menneske lar en annen person (god eller ond) virke gjennom seg. Endret 8. april 2010 av IHS Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Det eksisterer en tråd her på forumet hvor folk kommer med eksempler på kvinnfolk logikk. Kanskje på tide at noen oppretter en tråd for kristen logikk? Jeg synes heller det er på tide at vi begrenser generaliseringene, ikke oppfordrer til mer av dem. Lenke til kommentar
Solid Snail Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Jeg kaller slik "Sannhet". Det er jo sant at "Jomfru" Maria ble "voldtatt" av den hellige ånden? Lenke til kommentar
Noxnon Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Hva med heller å lage sin egen religion? L. Ron Hubbard, gjorde dette enkelt! Alt man trenger er litt fantasi. Hva med å basere vår egen religion på Matrix filmene? Er noen med? jeg syns det var en bra idé! Sorry for at jeg gikk litt OT q: Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Er med på ideen. Herr Dag heter da jesus og natt er satan. Dag og natt kjemper mot hverandre. Vi ser når hvem av de har kontroll ved at det blir mørkt eller lyst. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 (endret) Hvorfor er det så vanskelig og akseptere det Jesus har gjort for oss på korset? 1: Han ble korsfestet etter å ha blitt dømt for å utgi seg for å være guds sønn. Han er ikke den første som har blitt korsfestet. 2: Vi har ingen nøytrale historiske kilder på noen av miraklene hans, selv om det var totalt tusener av vitner -- andre messiaser ble nedtegnet i historiebøkene til romerske historikere med påståtte mirakler, men ikke Jesus. 3: Jesus er Jødenes messias, og den kristne gud er jødenes gud. Jødenes gud er forkastelig, og det gamle testamentet tar mer feil i sine påstander om verden enn den har rett i. Alt vi VET er at en person som het jesus ble hengt opp på en stokk (ikke kors) rundt år ~40. Resten er tro. Jeg finner det vanskelig å akseptere unfundert tro -- for det er så mange påstander om andre guder som er like fantastiske og utrolige som historien om jesus... Dessuten er ikke jødedommen engang den eldste religionen -- vi vet at den oppstod rundt år 3000 før vår tidsregning. Altså er det en tro som har oppstått, og ikke har vært der alltid -- akkurat som alle andre religioner. Vi finner også spor av det gamle testamentet i andre legender, som beskriver andre guder. Historien er enkelt og greit ikke troverdig nok. Når troverdigheten ikke er der, hvorfor skal vi da tro på og akseptere guden din? Til sist... Når du sier "aksepterer", høres det ut som om det er en godt fundert sannhet at din gud eksisterer, slik det er en godt fundert sannhet at mennesker er aper, apekatter og har vært uten gudstro i millioner av år. Forskjellen er at vi kan bevise vår genetikk og arv, mens jeg har enda til gode å se ett eneste spor av beviser som støtter en hvilkensomhelst gud. Når man ikke kan vite og ikke har beviser, så heter det "tro" ikke "aksept". Man kan akseptere faktum, men man kan bare tro på påstander. Endret 8. april 2010 av Red Frostraven Lenke til kommentar
IHS Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Alt vi VET er at en person som het jesus ble hengt opp på en stokk (ikke kors) rundt år ~40. Resten er tro. ikke kors ? Hvor har du det i fra, Red Frostraven Lenke til kommentar
Sisyphus Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 IHS, hele ideen om "besatte" er 100% tilknyttet til deg da denne demonen kun eksisterer i ditt sinn nettopp fordi du er åpen for å tro på slike desillusjoner. Demonen er inni deg IHS. Den gjør deg mistenkelig mot andre mennesker, dømmer dem for å ikke tro det du tror. Demonen korrupterer hele ditt sinn til å tro at du noe skammelig, at du skylder en fiktiv enhet din blinde tro. Du bør vurdere å snakke med psykolog eller noen som kan hjelpe deg til å se dine desillusjoner hvis du ser demoner IHS. Et råd er å snakke med psykolog eller noen andre som kan hjelpe deg. Slike mentale helseplager kan være skadelig for deg og andre hvis de får eskalere. Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Hvorfor er det så vanskelig og akseptere det Jesus har gjort for oss på korset? 1: Han ble korsfestet etter å ha blitt dømt for å utgi seg for å være guds sønn. Han er ikke den første som har blitt korsfestet. 2: Vi har ingen nøytrale historiske kilder på noen av miraklene hans, selv om det var totalt tusener av vitner -- andre messiaser ble nedtegnet i historiebøkene til romerske historikere med påståtte mirakler, men ikke Jesus. 3: Jesus er Jødenes messias, og den kristne gud er jødenes gud. Jødenes gud er forkastelig, og det gamle testamentet tar mer feil i sine påstander om verden enn den har rett i. Alt vi VET er at en person som het jesus ble hengt opp på en stokk (ikke kors) rundt år ~40. Resten er tro. Jeg finner det vanskelig å akseptere unfundert tro -- for det er så mange påstander om andre guder som er like fantastiske og utrolige som historien om jesus... Dessuten er ikke jødedommen engang den eldste religionen -- vi vet at den oppstod rundt år 3000 før vår tidsregning. Altså er det en tro som har oppstått, og ikke har vært der alltid -- akkurat som alle andre religioner. Vi finner også spor av det gamle testamentet i andre legender, som beskriver andre guder. Historien er enkelt og greit ikke troverdig nok. Når troverdigheten ikke er der, hvorfor skal vi da tro på og akseptere guden din? Til sist... Når du sier "aksepterer", høres det ut som om det er en godt fundert sannhet at din gud eksisterer, slik det er en godt fundert sannhet at mennesker er aper, apekatter og har vært uten gudstro i millioner av år. Forskjellen er at vi kan bevise vår genetikk og arv, mens jeg har enda til gode å se ett eneste spor av beviser som støtter en hvilkensomhelst gud. Når man ikke kan vite og ikke har beviser, så heter det "tro" ikke "aksept". Man kan akseptere faktum, men man kan bare tro på påstander. Bra fremstilt Noe i den duren jeg mener også. Jeg kan ikke tro på noe som går i mot fysiske fakta. Jeg tror mere på det som skjer i Stargate SG-1 med at gudene osv egentlig er høyt evolverte utenomjordiske enn at det var en normal person med superkrefter... Lenke til kommentar
IHS Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 (endret) Var ikke jesus en jøde? Hans Mor var jødine. Hans Far var Gud. Hans mor var ei voldtatt hore, hans biologiske far var en romersk soldat. Du snakker som en besatt, Abigor Sorry meg, men her virker det som om du er besatt... Det er de uvanlige utalelsene som plutselig kommer ut av ham, som får en til å tenke på de besatte, de reagerer på denne merkelige måten. IHS, hele ideen om "besatte" er 100% tilknyttet til deg da denne demonen kun eksisterer i ditt sinn nettopp fordi du er åpen for å tro på slike desillusjoner. Demonen er inni deg IHS. Den gjør deg mistenkelig mot andre mennesker, dømmer dem for å ikke tro det du tror. Demonen korrupterer hele ditt sinn til å tro at du noe skammelig, at du skylder en fiktiv enhet din blinde tro. Du bør vurdere å snakke med psykolog eller noen som kan hjelpe deg til å se dine desillusjoner hvis du ser demoner IHS. Et råd er å snakke med psykolog eller noen andre som kan hjelpe deg. Slike mentale helseplager kan være skadelig for deg og andre hvis de får eskalere. Hva er din forklaring på at det helt plutselig (som lyn fra klar himmel) kommer slike merkelige ting ut av enkelte personer ? Endret 8. april 2010 av IHS Lenke til kommentar
RWS Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Hva er din forklaring på at det helt plutselig (som lyn fra klar himmel) kommer slike merkelige ting ut av enkelte personer ? Min forklaring er nok definitivt for mye omgang med løgn og løse påstander... Hvorfor sier folk ellers at de er sikre på at de har sett en gud foreksempel? Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Sorry meg, men her virker det som om du er besatt... Skal vi stole på flertallet vil de fleste mene at du er besatt og ikke meg. Lenke til kommentar
Sisyphus Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 IHS, kommer dette som lyn fra klar himmel for deg? Er det ikke voldtekt eller en litt småkåt maria som klarte å bli gravid på et dårlig tidspunk en mer reel forklaring? Er ikke normalen i slike æreskulturer å steine eller slå ihjel slike som ikke klarer å holde seg innenfor det religiøse diktaturet? Er det ikke mer reelt at de påsto at her var det en engel! EN ENGEL. Bare det å tro på noe slikt tar bort all kredibilitet med tanke på argumentasjon innen logiske diskusjoner. Herregud. GUD ER EN SKITTEN GRIS. Er jeg besatt? :O Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Og hva gjør de kristne med de besatte? Jo, de brenner dem etter guds vise stemme og hans rene sjel. Dette fortjener en lol Lenke til kommentar
Sempercogitare Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Hvis Charles Manson fikk fyllbyrdet sin dødsstraff, ville du akkseptert at the Manson Family hadde rett av den grunn? Bare for en eller annen skrulling får seg selv drept p.g.a. sine ideer betyr ikke at de har rett og at en skal akkseptere de ideene som sannhet av den grunn. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Og hva gjør de kristne med de besatte? Jo, de brenner dem etter guds vise stemme og hans rene sjel. Dette fortjener en lol Hvor har du det ifra ? De kristne rører dem ikke. At de skriker og hyler i de kristnes nærver, er ikke de kristnes skyld, det kommer fra innsiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg