Gå til innhold

Vanskelig å akseptere Jesus?

Anbefalte innlegg

VATICAN THINKING EVOLVES

In his message to a meeting of the Pontifical Academy of Sciences, which had taken the origin of life as its theme, John Paul described the shift in the church's view of evolution that has taken place since Pope Pius XII issued his encyclical Humani Generis in 1950. "Humani Generis," John Paul wrote, "considered the doctrine of 'evolutionism' as a serious hypothesis, worthy of a more deeply studied investigation...

Today...new knowledge leads us to recognize that the theory of evolution is more than a hypothesis." Pius was skeptical of evolution but tolerated study and discussion of it; the statement by John Paul reflects the church's acceptance of evolution.

Dette har vi diskutert før og jeg har brakt dette argumentet opp før, men det synker ikke inn tydeligvis...

IHS. Du motsier en hel verden med vitenskapsmenn og faktisk også vatikanets syn på evolusjon.

Du driter deg loddrett ut med og forsette og hakke videre på evolusjonslæren!

Endret av The Metal God
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

God morgen!

Hvis dere ikke vil at tråden skal stenges og/eller de siste sidene splittes ut, bør dere gå tilbake til å diskutere trådens opprinnelige tema: Hvorfor er det så vanskelig og akseptere det Jesus har gjort for oss på korset?

Dette innlegget skal ikke kommenteres. Er du uenig, tar du kontakt med meg via en privat melding eller rapporterer tråden for å sette en ny veileder/moderator på saken.

Med vennlig hilsen,

Runar

Lenke til kommentar

Det er vanskelig for meg og akseptere de pga de har ingenting å gi meg, og Bibelen sier de ikke er sanne, og Jesus sier at det er Ham som er sannhet!

Det er like vanskelig for meg å akseptere Jesus, som det er å akseptere hvilken som helst annet eventyrfigur som sannhet. Siden det ikke finnes noe bevis for at guder eksisterer, så aksepterer jeg ingen av dem. Du velger side uten noen god grunn.

Lenke til kommentar

Det er like vanskelig for meg å akseptere Jesus, som det er å akseptere hvilken som helst annet eventyrfigur som sannhet. Siden det ikke finnes noe bevis for at guder eksisterer, så aksepterer jeg ingen av dem. Du velger side uten noen god grunn.

De velger som oftest side etter hva mor og far tror. Hvis du går imot kommer du til å bli kastet ut av familien. Så de velger ikke side uten grunn, per definisjon, de er "hostages" av religiøs utpressing. :)

Lenke til kommentar

Det er vanskelig for meg å akseptere religion, for da må jeg benekte fakta (som ytterlig har blitt nevnt utallige ganger i denne tråden). Det å benekte f.eks evolusjons-teorien som den dag i dag foregår i praksis, er en ren form for ignoranse.

Religion har bare pådratt seg sammensvergelser, slakting, hjernevask etc.

Vitenskapen har gitt oss en større forståelse for hvordan verden og universet fungerer.

Vitenskap > Religion.

God natt!

Lenke til kommentar

Jeg finner det vanskelig å akseptere jesus fordi hans kirke består av pedofile/enablere.

Slike useriøse tullekommentarer kan du godt holde for deg selv, eller poste i Humor-kategorien.

Det var ikke useriøst, dog satt litt på spissen.

Det virker veldig useriøst, spesielt ettersom "kirken til Jesus" langt ifra består utelukkende av pedofile. Hadde du sagt at du finner det vanskelig å akseptere fordi kirken ledes av pedofile, hadde det vært noe helt annet. Det hadde fortsatt ikke vært korrekt, men til en viss grad "akseptabelt".

Lenke til kommentar

Akkurat det er helt sykt i mine øyne. Blir man kastet ut av familien burde vel det resultere i at de blir dømt til helvette. Vel for mye som ikke stemmer til at man kan legge troen sin i noe som dette...

Ifølge IHS går dette trolig under "mindre synder", altså ikke nok til å dømme et evig liv i helvete. Men alle "mindre synder" skal visst bli summert opp, så det kan ha en medgjørende faktor. Slik jeg har forstått det.

Lenke til kommentar

Jeg finner det vanskelig å akseptere jesus fordi hans kirke består av pedofile/enablere.

Slike useriøse tullekommentarer kan du godt holde for deg selv, eller poste i Humor-kategorien.

Det var ikke useriøst, dog satt litt på spissen.

Det virker veldig useriøst, spesielt ettersom "kirken til Jesus" langt ifra består utelukkende av pedofile. Hadde du sagt at du finner det vanskelig å akseptere fordi kirken ledes av pedofile, hadde det vært noe helt annet. Det hadde fortsatt ikke vært korrekt, men til en viss grad "akseptabelt".

Det var derfor jeg la til "/enablere". Det virker ikke som om denne kirken tar resten av verden seriøst når de driver på som de gjør. Det følger med en viss profil og ansvar når en inntar en ledelsesposisjon i en slik organisasjon.

EDIT: Ah, forsto poenget ditt nå. Jeg mente selvfølgelig ikke kirkens menighet, kun kirken som instutisjon.

Endret av TechTiger
Lenke til kommentar

EDIT: Ah, forsto poenget ditt nå. Jeg mente selvfølgelig ikke kirkens menighet, kun kirken som instutisjon.

Flott! :)

Jeg tror mye av problemet ligger i de siste fire ordene dine. Kirken er gammel, svært gammel, og styres fortsatt etter mange av de eldgamle prinsippene og nesten like gamle menn. Noe er på vei til å bedres, blant annet sier pave Benedikt XVI at alle som begår overgrep skal rapporteres til kirkens ledelse (ikke sitér meg på dette) og bli straffet internt.

Lenke til kommentar

Straffes internt? Intern justis er ikke riktig måte å straffe pedofile overgripere, eller andre overgripere for den saks skyld, det er en sak for politiet, ikke kirkens råd.

Red.: Hvilket gjør kirken som institusjon til medskyldig. Spesielt siden de bare flytter prestene til en annen menighet, slik at de kan fortsette sine overgrep der. Hårreisende, spør du meg.

Endret av NikkaYoichi
Lenke til kommentar

Straffes internt? Intern justis er ikke riktig måte å straffe pedofile overgripere, eller andre overgripere for den saks skyld, det er en sak for politiet, ikke kirkens råd.

Det er uansett en forbedring fra slik det var før: å ignorere det.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...