Gå til innhold

Vanskelig å akseptere Jesus?

Anbefalte innlegg

Hei,

Har nå i det siste hvert aktiv i forskjellige emne-titler innen for Religion, filosofi og livssyn.

Ønsker bare og starte et emne der jeg spør alle dere som ikke er kristne:

Hvorfor er det så vanskelig og akseptere det Jesus har gjort for oss på korset?

Mvh

Disciple

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

La meg svare deg slik:

Hvorfor er det så vanskelig for deg å akseptere Allah?

Hvorfor er det så vanskelig for deg å akseptere Tor og Odin?

Hvorfor er det så vanskelig for deg å akseptere Buddha?

Hvorfor er det så vanskelig for deg å akseptere Krishna?

Hvorfor er det så vanskelig for deg å akseptere Zevs?

Hvorfor er det så vanskelig for deg å akseptere den store JuJu på bunnen av havet?

Forstå hvorfor du avviser alle andre guder enn din egen, så vil du forstå hvorfor jeg avviser din.

MVH,

Your Friendly Neighbourhood Atheist

Lenke til kommentar

La meg svare deg slik:

Hvorfor er det så vanskelig for deg å akseptere den store JuJu på bunnen av havet?

Forstå hvorfor du avviser alle andre guder enn din egen, så vil du forstå hvorfor jeg avviser din.

MVH,

Your Friendly Neighbourhood Atheist

Det er vanskelig for meg og akseptere de pga de har ingenting å gi meg, og Bibelen sier de ikke er sanne, og Jesus sier at det er Ham som er sannhet!

Og det er vanskelig og akseptere de pga de gir meg ikke noe sikkert liv etter døden, en muslim vet strengt tatt ikke om han kommer til himmelen eller helvete når Allah skal dømme verden, pga det kommer ann på hva slags humør han er i.

Men Jesus er faktisk den eneste Sanne Gud, som har kommet og visst seg på jorden, og istedenfor at vi skulle bøye oss for Ham, så bøyde han seg ned og vasket våre føtter.

Det er en stor forskjell på religioner (utenom kristendommen) og kristendommen, her skal du ha fasitsvar på det:

Religion er mennesker som søker etter gud/guder, kristendommen er Gud som søker mennekser.

Stor forskjell egentlig :)

Lenke til kommentar

Religion er mennesker som søker etter gud/guder, kristendommen er Gud som søker mennekser.

Jeg vet at i hvertfall en del innnenfor Pinsemenigheten har dette synet, men det er en svært lokal og snever tolkning av religion, og stemmer ikke overens med definisjonene og forståelsen av religion som religionsvitenskapen (og folk flest) bruker. Jeg forstår at man som troende ønsker å sette ens egen tro i en særstilling, men kristendommen er en religion på lik linje med alle andre religioner.

Endret av Tabris
Lenke til kommentar

Hvorfor tror du på Gud og Jesus da Disciple? Har du tenk noengang at det kommer av dine foreldre og eventuelles søsken som gjennom hele ditt liv har overbevist deg med falske historier om en Gud som vistnok skal elske deg for den du er? Har du tenk at din indoktrinering (din "hjernevasking") er like irasjonell som alle andre foreldre sin indoktrinering av Allah osv? Hvorfor tror du at dine foreldre har forstått det riktige mens så mange andre foreldre som tror på Allah tar feil? Og hvorfor tror du at det er forskjell i overbevisningen deres?

Kan du ikke se sannheten? Kan du ikke tenke kritisk, tenke selv istedet for kun å overgi deg til hva dine andre likesinnede forteller deg? Hvis du hadde vært i stand til å se sannheten, i stand til å se feil og mangler, i stand til å oppføre deg på noen annen måte enn en som er fullstendig hjernevasket av oppvekst og lokalmiljø, så ville du sett alle de mangler og feil som blir presentert i bibelen. Alle de motsigelser, alle de moralske forkastelige synspunktene som Gud ønsker at du skal ha. Alle de manglende på historiske bevis utenom bibelen. All kritikken mot en bok som ble skrevet 400 år etter Jesus sin død, som har blitt skrevet om mange ganger slik at alle motsetningene ikke skal være så tydelige, selv om de er det hvis du bare GIDDER å lese bibelen.

Alle som faktisk LESER bibelen som en helhet vil faktisk forstå at det å behandle kvinner som varer er feil selv om det var normalt på den tiden Jesus påstås å ha levd. Alle som LESER bibelen vil se at Gud sin diktatering på hva prisen på slaver skal være er direkte fientlig mot mennesket på lik linje som overbevisende. Alle som LESER bibelen i sin helhet vil se hvor mange mennesker Gud dreper og på hvilket grunnlag det blir gjort på.

Jeg tror ikke på Gud fordi det er så uendelig mange feil og mangler i Bibelen som står og faller på sin egen riktighet, det er så ufattelige idiotiske poeng og direkte ond moral som blir presentert, det trengs en så kraftig overbevisning at man MÅ ignorere ALT som viser imot sin tro (noe som betyr at man må leve med hodet begravd langt nede i bakken) at det å tro på en Gud er et svik mot menneskeheten. Det er direkte sammenlignbart med vrangforestillinger.

Selv om denne Guden eksisterte, ville denne Guden som han blir presentert i bibelen, vært noe av den aller værst tenklige ondskapen som kan eksistere. At dere kristne er så trangsynte at dere ikke kan forstå det er rett og slett naivt.

Lenke til kommentar

Faktum er det at du kun er kristen fordi du tilfeldigvis ble født i Norge, pluss diverse kulturelle innflytelser fra din sosiale omgangskrets.

Hadde du blitt født i Norge for 1200 år siden, hadde du kanskje tilbedt Odin og trodd at lyn var skapt av Tor.

Hadde du blitt født i Mekka hadde du kanskje vært muslim, og hevdet at frelse kun kan komme gjennom å tro på Muhammed.

Hadde du vært født på Vanuatu, hadde du muligens tilbedt John Frum, og ventet i spenning på amerikanske cargo fly og 15. februar.

Alle religioner vil hevde at de er den eneste veien til frelse, så dine argumenter om at jesus er eneste veien er i beste fall misvisende, men mest sannsynlig 100% ukorrekt.

Den største grunnen til at jeg ikke tror jesus er noe annet en en middels viktig historisk skikkelse er allikevel at all religion baserer seg på å blindt godta "sannheter" som hverken kan av- eller bekreftes.

Skulle jeg trodd på jesus, kunne jeg like gjerne også trodd på usynlige rosa enhjørninger i min egen garasje, noe du ikke kan motbevise eller avkrefte at jeg faktisk har - de er jo tross alt usynlige, dog rosa

Lenke til kommentar

Det er vanskelig for meg og akseptere de pga de har ingenting å gi meg, og Bibelen sier de ikke er sanne, og Jesus sier at det er Ham som er sannhet!

Og du er sikker på at andre relgiøse tekster ikkje seier at deira tru er den einaste sanne og at deira gudar ikkje seier dei er dei einaste gudane?

Har du sjølv studert noken andre relgioner for å sjå kva dei tilbyr, eller er du ein kristen som har blitt fortalt at andre relgionar ikkje har noke å tilby deg?

F.eks hinduismen tilbyr ikkje sine truande ein himmel å komme til etter dei dør. Istaden trur dei på reinkarnasjon som gjer at dei får eit nytt liv på jorda, kva dei blir født på nytt igjen som varierer alt etter kva dei har gjort i det foregåande livet, du kan få det betre og du kan få det værre. Kristendomen tilbyr himmelen som på ein måte er den ultimate måten å tilbringe etterlivet på der det er berre fryd og gammen, ulempen er at om du ikkje er ein perfekt kristen så må du tilbringe heile etterlivet i pinsle og ubehageligheiter i helvete i all evigheit.

Er du hinduist så får du ikkje oppleve himmelen men du er også garantert å ikkje få oppleve helvete heller.

Lenke til kommentar

Hei,

Har nå i det siste hvert aktiv i forskjellige emne-titler innen for Religion, filosofi og livssyn.

Ønsker bare og starte et emne der jeg spør alle dere som ikke er kristne:

Hvorfor er det så vanskelig og akseptere det Jesus har gjort for oss på korset?

Mvh

Disciple

For mitt vedkommende så ser jeg på hele den kristne troen som påstander, ikke noe annet. Det er påstander som sier at ditt og datt er foretatt av den og den, men når ingenting av dette er bevist, (at jesus har levd kan godt hende, men at han er guds sønn har jeg ingen tro på da dette KUN er fortalt i bibelens dokumenter og de er langt unna nøytrale...). Så hva sitter du egentlig igjen med ved å tro på påstander egentlig? Du TROR du får evig liv, du TROR at jesus/gud hører bønnene dine, du TROR..... og tro kan du gjøre i kirken. Jeg klarer ihvertfall ikke å lure meg selv til å tro på dette, det er helt sikkert. For påstander er påstander selv om du pakker det inn mellom to permer og kaller det hellig og guddommelig skjønner du.. :)

Lenke til kommentar

La meg svare deg slik:

Vanskelig å akseptere alle disse når Muhammed ikke kunne bevise at han var sendt av Gud med tegn og undere som de bibelske apostlene, profetene og Jesus. Og de andre Gudene, har de noen gang åpenbart seg for menneskene sånn som Jesus? Gud ble menneske for å vise oss sannheten og ofre seg selv for oss!

Lenke til kommentar

Og de andre Gudene, har de noen gang åpenbart seg for menneskene sånn som Jesus?

Garantert! Den guden/gudene alle de som ikke er kristne tror på er like mye legitim for dem som den kristne guden er for deg... . For dem er det faktisk DU som er den vantro.... :)

Den eneste forskjellen på deg som kristen Jkrist og meg som ateist er at du tror på EN gud mer enn meg... :) Ellers er du og jeg like vantro for de "andre" religionene...

Lenke til kommentar

Figuren Jesus Kristus er trolig mer fiksjon en virkelighet. Det er det korte svaret.

Dette bidrar sterkt til at resten av Bibelen og kristendommen for meg fremstår som bortimot 100% meningsløs.

Men dere har funnet den store Sannheten, ja. Å lure seg selv kalles det.

Lenke til kommentar

Jeg klarer ikke skaffe meg en tro når jeg hører alt som ligger bak f.eks. kirken og kristendommen. Snakker om at gud er god og at himmelen er så vakker. Hva med helvette? han sender alle han ikke liker ned til helvette og det takler ikke jeg. En anen ting er hvordan kirken opererer eller ihvertfall har operert. Utnyttelse, svindleri og utryddelse. Det er galskap i mine øyne og følge en religion som har så mye faenskap med seg. Nei, ta en pause og tenk med klart hode så kanskje du ser hva som er galt med kirken og jesus og alt det der...

Lenke til kommentar

Vanskelig å akseptere alle disse når Muhammed ikke kunne bevise at han var sendt av Gud med tegn og undere som de bibelske apostlene, profetene og Jesus. Og de andre Gudene, har de noen gang åpenbart seg for menneskene sånn som Jesus? Gud ble menneske for å vise oss sannheten og ofre seg selv for oss!

Klart det finnes guder som har åpenbart seg, også som mennesker! Jesus er den siste guden av en lang rekke som har ofret seg for oss.

Og det er vanskelig og akseptere de pga de gir meg ikke noe sikkert liv etter døden, en muslim vet strengt tatt ikke om han kommer til himmelen eller helvete når Allah skal dømme verden, pga det kommer ann på hva slags humør han er i.

Men Jesus er faktisk den eneste Sanne Gud, som har kommet og visst seg på jorden, og istedenfor at vi skulle bøye oss for Ham, så bøyde han seg ned og vasket våre føtter.

Det er en stor forskjell på religioner (utenom kristendommen) og kristendommen, her skal du ha fasitsvar på det:

Stor forskjell egentlig :)

Det er vanskelig for meg å akseptere din religion, fordi Jesus har ingenting å gi meg, og andre religioner sier at din religion ikke er sann, og at Jesus bare lyver når han sier at han er sannhet.

Og det er vanskelig å akseptere din gud fordi han gir et liv etter døden etter livet som er dårlig.

Jesus er faktisk ikke mer sann enn noen andre guder som har kommet og vist seg på jorden. Andre guder krever at vi står stolte og oppreiste, din gud krever at vi kneler.

Det er stor forskjell på religioner, og kristendommen er ikke mer annerledes enn andre.

Religion er mennesker som søker etter noe overnaturlig, kristendommen er en religion som ofte får mennesker til å tvinge andre til å tro det samme som demselv.

Jeg vil aldri la deg tvinge meg til å tro på din gud. Jeg vil heller dø enn å knele for din gud. Din gud er den kjipeste guden.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...