Gå til innhold

Oppdaget feil i Saw 1 (spoiler)

Ordinær

Anbefalte innlegg

I går så jeg den første filmen i serien. Det var en fornøyelse, men jeg oppdaget en litt tullete feil, som ved første øyekast ikke står listet på imdbs goof-liste.

Når Gordon skal amputere sin egen fot, binder han skjorten sin rundt benet, under kneet. Men alle som har hatt sanitet i militæret vet at en tourniquet må bindes over kneet for å fungere, fordi blodåren ligger beskyttet mellom to ben under kneet. Det kan selvfølgelig hevdes at Gordon var så stresset at han glemte dette, men han er kirurg, så veldig troverdig er det ikke. Dette betyr i hvert fall at han vil blød ihjel veldig raskt. Jeg har ikke sette de andre filmene, så jeg vet ikke om han liksom skal overleve.

Endret av Do_the_Bender
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å ja, fordi DET var ulogisk.

"Dr. Gordon is seen in a close-up to be sawing through his leg, some inches above the ankle joint and the shackle around it. Considering the long bones of the leg (fibula and tibia) are very tough in a young man, it would take a long time to saw through by hand, during which Dr Gordon should have passed out from pain-induced hyperventilation then died from shock."

For mer feil les her

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...