Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann fellow killers :p

Jeg skal prøve å optimalisere Gamer pcen for å redusere mest mulig Lag i spillet.

Er det ikke irriterende når du sniker deg rundt hjørnet for å overraske en fiende, og plutselig lagger det og du står bak hjørnet igjen og blir den som blir drept.... bah..

Noen som har noen tips på Lag reduskjon?

Jeg kjører trådløst nettverk, og sitter et stykka unna routeren, så mulig dette er et problem. Jeg skal teste pingen etter jobb i dag for å dobbeltsjekke.

Kjører også Windows vista, her skal jeg installerer Windows 7 senere i dag ;)

Noen generelle tips dere har på å redusere slik irriterende lag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veldig lite du kan gjøre med internett lag dessverre. Med mindre det trådløse kortet ditt er katastrofalt dårlig, så burde det ikke forårsake slik lag. Du kunne prøvd kablet tilkobling, men om det ikke hjelper, og det ikke er ytelsesrellatert grafikk-hakking, så er problemet relatert nettet utenfor ditt hus. Kvalitet på linja, og spesiellt hvem som er host og hvilken linjekvalitet de har.

Lenke til kommentar

Veldig lite du kan gjøre med internett lag dessverre. Med mindre det trådløse kortet ditt er katastrofalt dårlig, så burde det ikke forårsake slik lag. Du kunne prøvd kablet tilkobling, men om det ikke hjelper, og det ikke er ytelsesrellatert grafikk-hakking, så er problemet relatert nettet utenfor ditt hus. Kvalitet på linja, og spesiellt hvem som er host og hvilken linjekvalitet de har.

Jeg har en Gigabyte USB enhet, mye lik en minnepenn, den er nok ikke all verden, og det finnes nok mye bedre slike ute på markedet i dag.Jeg sitter også i et uthus, ca.15 meter fra routeren. Uvist om husveggene har så mye å si..

Linjen utenfor huset er til tider meget ustabil, så det er nok en årsak dette også. GET er leverandør frem til fibernettet er ferdig utbygd.

Grafikk-kortet mitt er et Nevida Gforce gtx 260, så det er et ok kort til dette spillet, samt at CPU er en 2-kjerne ASUS e8400, som heller ikke skulle by på mye problemer..

Lenke til kommentar

Da vil jeg tippe at hovedproblemet er spillet, iallefall om det er Modern Warfare 2 det er snakk om. Det har nemlig ikke dedikerte servere, slik at du er avhengig av linja til den i runden som blir host. Og private nettlinjer og maskiner kan ikke måle seg med dedikerte servere med GOOOODE internetttilkoblinger. Ikke så mye å gjøre der dessverre.

Du opplever det iallefall 290000 spillere signerte petition mot før spillet kom, nemlig mangelen på dedikerte servere.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Da vil jeg tippe at hovedproblemet er spillet, iallefall om det er Modern Warfare 2 det er snakk om. Det har nemlig ikke dedikerte servere, slik at du er avhengig av linja til den i runden som blir host. Og private nettlinjer og maskiner kan ikke måle seg med dedikerte servere med GOOOODE internetttilkoblinger. Ikke så mye å gjøre der dessverre.

Du opplever det iallefall 290000 spillere signerte petition mot før spillet kom, nemlig mangelen på dedikerte servere.

Ja linja mi gjør at Mw2 blir seigt å spille, da som du sier siden det ikke er dedikerte servere. Men det rare er at noen ganger er linja såpåass bra at jeg blir host. Å dette er også fortvilende når linja mi virker såpåss utstabil.

Dette skjedde til-og-med i Wow senest i går, plutselig fløy pingen opp og jeg måtte avbryte spillingen... Jeg lurer nå fælt på å dra en kabel hele veien ut til uthuset fra routeren.... Takker for svar MrLee :)

Lenke til kommentar

Hvis du blir host, tenk hvor råtten linje de du spiller med har da ;)

Høres ut som utstabil tilkobling, om det skjer i andre spill også ja.... med mindre andre wow spillere opplevde det samme samtidig. Da kan det jo ha vært serveren :)

Lenke til kommentar

Det første du bør gjøre er bytte Channel på ditt WiFi. Om det er flere i nærheten har disse tendens å slå ut hverandre, og alle pleier å benytte defaul kanalen, noe som resulterer i kraftig ustabilitet.

Gå inn på routeren for å forandre på dette.

Ellers så bør du skru ned ALT av detaljer osv i spillet. Dette pleier å hjelpe, men du får ikke noe fint visuelt spill ut av det.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Det første du bør gjøre er bytte Channel på ditt WiFi. Om det er flere i nærheten har disse tendens å slå ut hverandre, og alle pleier å benytte defaul kanalen, noe som resulterer i kraftig ustabilitet.

Gå inn på routeren for å forandre på dette.

Ellers så bør du skru ned ALT av detaljer osv i spillet. Dette pleier å hjelpe, men du får ikke noe fint visuelt spill ut av det.

Jeg har prøvd å sette ned detaljer og slikt, uten at det har noe virkning. Jeg har jo et ok system å spille på, så jeg setter fingeren på at det er en ustabil linje, etter som dette skjer i flere spill.

Dette med Wifi channel på routeren høres veldig interesant ut å skal sjekkes opp etter jobb i dag :) Takker for tipset.

@MrLee : Ja jeg når jeg blir host med min linje syns jeg synd på de andre stakkarene, he he. Men uansett dreper de meg godt nok ingame, he he

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...