Gå til innhold

Kamptråd, SK Brann - IK Start.

Iceman #10

Anbefalte innlegg

Jeg ser ikke noe poeng i å lukke øynene og tro at alt er bra. Vi har et grusom forsvar (kun Hønefoss sitt i Tippeligaen som er verre?), og vi har ikke et rødt øre å forsterke med. Tvert imot går vi mot solid underskudd igjen, da man sannynligvis har budsjettert med et langt høyere tilskuersnitt enn det som blir realiteten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ser ikke noe poeng i å lukke øynene og tro at alt er bra. Vi har et grusom forsvar (kun Hønefoss sitt i Tippeligaen som er verre?), og vi har ikke et rødt øre å forsterke med. Tvert imot går vi mot solid underskudd igjen, da man sannynligvis har budsjettert med et langt høyere tilskuersnitt enn det som blir realiteten.

Det er vel det knapt noen som er uenig i ;) . Vi ha forsterkninger ved sommervinduet! Brann må skaffe midler til spillerkjøp og lønninger!

Lenke til kommentar

Dette var utrolig morro! Fantastisk å se Christer som kaptein siste 25 min, lede gutta til 3 utrolig deilige poeng på Brann Stadion. Men seriøst for ei matte. Den innbyr ikke akkurat til finspill...

Fikk bare se 2. omgang jeg, pga jobb. Utrolig moro omgang, synes vi kom til endel sjanser når vi kjørte fremover. Possessionspill er ikke vår greie, i alle fall ikke på en åker.

MEN! Hva i alle dager er det med vårt forsvar? Lekker jo som ei sil! Trodde faktisk vi kunne klare ei hel omgang uten å slippe inn mål på slutten, men neida :p

Lenke til kommentar

Dette var utrolig morro! Fantastisk å se Christer som kaptein siste 25 min, lede gutta til 3 utrolig deilige poeng på Brann Stadion. Men seriøst for ei matte. Den innbyr ikke akkurat til finspill...

Fikk bare se 2. omgang jeg, pga jobb. Utrolig moro omgang, synes vi kom til endel sjanser når vi kjørte fremover. Possessionspill er ikke vår greie, i alle fall ikke på en åker.

MEN! Hva i alle dager er det med vårt forsvar? Lekker jo som ei sil! Trodde faktisk vi kunne klare ei hel omgang uten å slippe inn mål på slutten, men neida :p

Eller for å si det på en litt bedre måte, forsvaret til Brann ledet Start til 3 poeng!

Lenke til kommentar

Eller for å si det på en litt bedre måte, forsvaret til Brann ledet Start til 3 poeng!

Så du mener angrepsspillerne deres skapte nok til at de hadde fortjent seier?

Jeg har som sagt ikke sett 1. omgang, men utifra 2. synes jeg det var en velfortjent seier. Vi skaper i alle fall 2-3 sjanser som er større enn de største Brann har. At Stokkelien ikke setter sin, er jo skandale...

Lenke til kommentar

I førsteomgang var Brann udiskutabelt best og skapte flest sjanser, men vi ble straffet for elendig forsvarsspill. Og det er også lov å være effektive. Jeg synes ikke sluttresultatet var ufortjent når alt kommer til alt. Det er det sjelden.

Lenke til kommentar

Jeg har som sagt ikke sett 1. omgang, men utifra 2. synes jeg det var en velfortjent seier. Vi skaper i alle fall 2-3 sjanser som er større enn de største Brann har. At Stokkelien ikke setter sin, er jo skandale...

Nå skrev jeg ikke noe om det i dette innlegget, men det er min mening ja. Men kanskje det er slik at ett lag med dårlig forsvar fortjener å tape?

Lenke til kommentar

Start scorte på sine sjanser, mener du noe annet er du blind. Posession var vel 70-30, ikke langt ifra iallefall. Ellers latterlig forestilling av Brann forsvaret som vanlig, og Opdal er og forblir en skandale. GTFO NILSEN OG STYRET

Lenke til kommentar

Start scorte på sine sjanser, mener du noe annet er du blind. Posession var vel 70-30, ikke langt ifra iallefall. Ellers latterlig forestilling av Brann forsvaret som vanlig, og Opdal er og forblir en skandale. GTFO NILSEN OG STYRET

Hva mener du? spøkelser kan ikke lage sjanser... :hmm: Det jeg sier er at Brann ikke hadde trengt forsvar for målene var alt for enkle...

Lenke til kommentar

Nå må vi faktisk huske på hvordan de to siste sesongene har begynt også. Jeg sier ikke at 08 sesongen var noe bra sesong, men i fjor var ikke så alt for gale, hovedsaklig pga Huseklepp. Poenget mitt er, at nesten hver sesong starter vi dårlig. Jeg vil vente litt lengre før jeg syns det er krise, men må si jeg er nervøs. En ting er iallefall sikkert. Styre må gå!

Kampen i dag fikk jeg ikke sett, så kan faktisk ikke si så mye utenom at forsvarsspillet vårt er forferdelig dårlig. Yaw er OK. Han er ung, har lov og gjøre litt feil, men han gjør forsatt mange færre feil enn Bjarnason og Fakiri. Sævarsson hadde rimelig bra kontroll utifra det jeg har sett.

Akuratt denne effektiviteten vår vet jeg ikke hvordan vi kan bedre. Mer avslutningstreninger kansje?

Helt utrolig hvordan Brandtun nå kan gå ut i media og omtrendt si at de har ingen planer for fremtiden! Slik har det vært siden gull sesongen og resultatene har komt deretter. Har lenge lurt på hvordan vi skal klare noe som helst med et styre som kun sitter der de sitter for og "surfe på bølgen" når vi i tillegg ikke har noen bølge og surfe på.

Lenke til kommentar

Skikkelig traust dette her. Så kampen fra 25 minutt og ut, igjen taper vi på slapphet rett utenfor egen 16-meter. Utrolig hvor mange mål vi skal slippe til derfra, det er ikke tilfeldig fordi vi slipper til unormalt mange skuddmuligheter ganske rett på. Den avstanden er særdeles optimal, for keeper må stå ganske langt ute for å kunne dekke hele målet.

Dårlig forsvar og dårlig defensivt på midtbanen. I tillegg var det noe motløst over spillet, det kollektive presset manglet. Brann er rett og slett ikke bedre og med mindre RBK har en dårlig dag så blir det slakt på Lerkendal. Kanskje Solli og Austin kan demre opp litt, de er gode å ha defansivt. Er lov å håpe.

Lenke til kommentar

mitt håp før TL braket i gang, var at vi skulle kompensere for dårlig forsvarsspill ved å score mange mål. Vel vi har scoret 8 mål på de 3 siste kampene og det er jo ikke verst, men vi har og sluppet inn 9 baklengs og har kun 3 poeng på de siste 3 kampene. Har sagt det før, men kan godt si det igjen. Hadde dommeren gitt oss straffen mot Molde på 2-0, da er jeg ganske sikker på at vi hadde vunnet...Så jeg klarer ikke å gjøre annet enn å yte oss rettferdighet og stå fast på at vi skulle hatt 7 poeng nå...

Jeg vil ikke at vi skal ligge på kvallikplass :cry: og i teorien burde vi ikke gjort det heller. Men fortsetter vi å score som vi har gjort til nå, da tror jeg vi ender høyt allikevel. Og nå som Solli og Austin er tilbake i neste kamp, da kan vi toppe midtbanen. Eller, Bakke får stå, mens Solli går inn. Da håper jeg at vi ser slik ut fra midtbanen og opp:

Solli-Bakke-Mjelde-PVM

Huseklepp-Gustav

Denne angrepsrekken lukter det svidd av :D

Endret av Step_up
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...