Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker (les førstepost!)


Jann - Ove

Anbefalte innlegg

Gjest Shrimps

Atter en uke uten jobb.. melk og nugatti skiver er det eneste som har kommet seg gjennom halsrøret og selfølgelig julebrus.. wow gaming døgne rundt, jeg vet jeg kan men jeg er bare ubrukelig.. ikke på alle punkter, men på det meste.. jeg har tatt en *jeg gir så faen i livet* og da skal altid alt bli dratt ned på en gang :> awesome

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Atter en uke uten jobb.. melk og nugatti skiver er det eneste som har kommet seg gjennom halsrøret og selfølgelig julebrus.. wow gaming døgne rundt, jeg vet jeg kan men jeg er bare ubrukelig.. ikke på alle punkter, men på det meste.. jeg har tatt en *jeg gir så faen i livet* og da skal altid alt bli dratt ned på en gang :> awesome

 

Les denne. Den er artig!

 

http://venusianarts.com/forum/showthread.php?t=3872

 

Sliter en med venner for eksempel eller er asosial kan det være fordi du er i low state og suger ut all energien fra de du er med.

Lenke til kommentar

Atter en uke uten jobb.. melk og nugatti skiver er det eneste som har kommet seg gjennom halsrøret og selfølgelig julebrus.. wow gaming døgne rundt, jeg vet jeg kan men jeg er bare ubrukelig.. ikke på alle punkter, men på det meste.. jeg har tatt en *jeg gir så faen i livet* og da skal altid alt bli dratt ned på en gang :> awesome

 

Les denne. Den er artig!

 

http://venusianarts....read.php?t=3872

 

Sliter en med venner for eksempel eller er asosial kan det være fordi du er i low state og suger ut all energien fra de du er med.

 

Nei, så enkelt er det faktisk ikke.

 

Shrimps skriver ikke så mye, men av det lille han skriver så er det relativt tydelig at det handler om depresjon. Å linke til noe pseudovitenskapelig PUA-tull og påstå at det er så enkelt hjelper ikke. (Dog, psykologisk innsikt i interaksjoner mellom mennesker kan være interessant og hjelpsomt - men det er å begynne i feil ende for en som er deprimert.)

 

Slikt som du skriver CoffinKriz, er slikt som kan være negativt for en deprimert person. Du legger fram en "enkel" løsning, og ordlegger deg voldsomt negativt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Fy faen. Jeg aner ikke hvor ensom jeg egentlig er.

Her er jeg, en tur på byen, og hvor mange snakker jeg med? Mnja, en jente som gikk på vgs et år under meg. Woa, big deal. Spesielt når det viser seg at personen egentlig ikke har interesse for meg. Sammen med de 10000x andre jeg har prøvde å snakke med.

Folk sier jeg er negativ. Jeg er uenig, jeg prøver å være så åpen og positiv jeg bare kan, men folk er jo så dumme. Jeg må virkelig 'senke'

meg et eller flere nivåer for å kunne snakke med de, og de kaller meg negativ? Bidra med noe nytt, faen. Ikke snakk om hvor kult det er å drikke fire øl, eller hvor kul Lady Gaga er.

Det virker som det eneste jeg kan få meg på byen med (gjelder også kontakt generelt) er prosituerte, og det er nesten så det faktisk frister. Bare for å 'oppnå' noe.

 

En forelskelse fra 1. året fra universitetet og generelt lite akvitivet iforhold til studierelaterte ting bidrar ikke mye. Jeg burde vært over det for lenge siden. Damn you.

 

 

Heldigvis får jeg time hos DPS om en to ukers tid, så kandskje det blir en person av meg. En gang.

 

I tillegg så skal jeg angre og irritere meg over hva jeg har gjort de siste 5-6 årene og hvordan de er 'sløst' bort? Jeg har dårlig samvittighet, og blir direkte kvalm over å tenke på hvor lite det har kommet ut av det. Andre som har gjort det samme, ahr blitt verdensmestere i diverse spill , og jeg misunner de så mye. Jeg hadde elsket å ha noe å se tilbake på, annet enn denne driten. Bleeeeh!

Endret av chokke
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ingen bryr seg om meg mer, ikke foreldrene mine, ikke BUP, ikke barnevernet og jeg har ikke venner.

 

For noen timer siden kom jeg inn i stua, skjelvende og med tårer i ønene og oppkutta armer. Mamma så, sa 'hm' og så gikk hun for å gjøre noe jobbgreier på pcn.

 

Jeg prøvde å snakke med henne og jeg ble ignorert. Jeg kan ikke bli innlagt fordi jeg har 22 dyr å ta meg av, og de er grunnen til at jeg lever.

 

Både jeg, BUP, foreldrene mine og barnevernet har gitt meg opp.

Endret av Nochan
Lenke til kommentar

Nochan, Jeg bryr meg om deg. Og jeg sier at du må slutte å kutte deg selv! Selvskading løser ingenting og det er viktig at du får hjelp med problemet før det ender i alvorlig skade. Rådfør deg med fastlegen din. Legen kan og vil forhåpentligvis hjelpe deg videre til riktig institusjon. Dette er kanskje noe du må ta tak i selv og det er viktig at du skaffer deg selv hjelp så fort som mulig.

 

-Balthy

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg er så utrolig lei av denne migrenen, har ligget hjemme hele helgen på grunn av det. Skulle jo så gjerne ha gjort noe kjekt (selv om jeg ikke hadde hatt noen å være med ettersom beste venninna mi skulle være med noen andre, og jeg ikke har noen andre enn henne), men neida atter en gang kan jeg ikke gjøre noe på grunn av dette drittet. Samme skjedde sist helg også, og da skulle vi feire halloween party hos meg. Det hele endte med at jeg nesten besvimte når klokken var halv 12, så jeg gikk og la meg.

 

Skal jo til legen på torsdag, og tenker jeg skal spørre etter migrene medisiner da, men er så redd for at jeg glemmer det, fordi jeg får så ofte hjerneteppe når jeg er der. Hadde tenkt å si det sist gang jeg var der, men glemte det med en gang han begynte å spørre meg spørsmål om matvanene mine. Skulle si jeg hadde problemer med mat og sånt også, men så spurte han om jeg var veggis, så jeg glemte det også. Det er kanskje litt bra at jeg måtte inn til nye time da egentlig, fikk brev om at jeg har for lav B12-vitamin lagre eller noe sånt, så måtte inn til flere tester. Kjenner jeg gruer meg til flere tester og sprøyter, men skal prøve å holde meg sammen gjennom det. Håper jeg klarer å få sagt litt av problemene mine denne gangen, for jeg vil ikke ha følelsen av at jeg har løyet til legen min igjen, slik som sist gang.

 

Skal også til DPS på fredag noe jeg også gruer meg til fordi sist gang var det bare introduksjons samtale hvor vi snakka om det den forrige legen min og hun jeg gikk til tidligere hadde skrevet om meg. Denne gangen skal vi visst gå dypere ned i problemene mine og finne ut hva som er viktigst å ta tak i, også skal jeg få med meg en masse skjemaer som jeg må fylle ut etter på.

Noen som kan si meg hva disse skjemaene går ut på? Liker ikke å ikke vite hva som skal skje, jeg vet jo sånn ca at spørsmålene går på relasjoner i forhold til andre og måter jeg talker situasjoner på, men skal dette være med på å sette en diagnose på meg? Eller er det bare for å lettere vite hva psykologen skal snakke med meg om?

 

Oppturen er at jeg reiser til England på Søndag og skal være der 2 hele uker :D Gleder meg egentlig ganske mye, selv om det er med klassen og de fleste sikkert kommer til å gå på pubben hver kveld, noe jeg ikke er så fan av. Men jeg skal prøve å se positivt på det og tenke på at jeg er i det landet som er som ett andre hjem for meg. :)

 

Oy ble langt dette, sorry for det. :S

Endret av Lucy_Nyu
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Skriv ned de tingene du må huske på, enten på en lapp eller mobilen, det som er best for deg. Har gjort det selv, er lett for å glemme enkelte ting når en har masse å prate om.

Ang. de skjemaene som du må fylle ut, så kan det minne litt om spørsmålene i denne tråden. (Om det er de jeg tenker på da.) Bare at det er ofte mange alternativer og man skal oppgi i hvilken grad man er enig/uenig i forskjellige påstander. I alle fall de jeg har fylt ut. Det kan være vanskelig å vite hva man skal svare på alt, så anbefaler at du tar deg god tid og er ærlig med deg selv.

Og grunnen til at du må fylle de ut et er for at psykologen skal få en viss peiling på hvordan situasjonen din er, hvilke problemer du har, osv. Tror de trenger litt mer grunnlag for å komme med noe diagnose.

God bedring og lykke til. :)

Lenke til kommentar

Skriv ned de tingene du må huske på, enten på en lapp eller mobilen, det som er best for deg. Har gjort det selv, er lett for å glemme enkelte ting når en har masse å prate om.

Ang. de skjemaene som du må fylle ut, så kan det minne litt om spørsmålene i denne tråden. (Om det er de jeg tenker på da.) Bare at det er ofte mange alternativer og man skal oppgi i hvilken grad man er enig/uenig i forskjellige påstander. I alle fall de jeg har fylt ut. Det kan være vanskelig å vite hva man skal svare på alt, så anbefaler at du tar deg god tid og er ærlig med deg selv.

Og grunnen til at du må fylle de ut et er for at psykologen skal få en viss peiling på hvordan situasjonen din er, hvilke problemer du har, osv. Tror de trenger litt mer grunnlag for å komme med noe diagnose.

God bedring og lykke til. :)

 

Takk for svar :)

Tenker jeg skal prøve å skrive ned alt på en lapp ja.

Ok, litt beroligende å høre om hvilke spørsmål som kommer, og hva de trenger det til :) Gruer meg fortsatt til timen, men det er nok bare den normale angsten min. :ermm:

Lenke til kommentar

Jeg gruer meg også hver gang jeg skal til legen eller psykologen. Det slår ikke feil. Jeg vurderer hver eneste gang om jeg skal gå eller drite i det. Ender som regel med at jeg går, men jeg må ta et par runder med meg selv for å i det hele tatt komme meg ut døra.

Så det jeg prøver å si er at det går nok bra. :)

Skal krysse fingrene for deg.

Lenke til kommentar
Gjest Godzilla

Det blir bare verre og verre for hver dag som går. Jeg eser ut som en bolle til heving. Og hevingen stopper ikke. Speilbildet er ikke det spor bedre. Jo mer jeg ser, jo mer overbevist er jeg om at det er Godzilla i badedrakt som stirrer tilbake på meg. Om jeg så mye som tenkerdet spirer det frem nye valker. Hva annet kan man forvente når man spiser mer enn et Vietnamesisk hengebuksvin. Går det an å bli mer patetisk?

 

Jeg har absolutt ingenting. Utiltalende, talentløs taper burde vært tatovert i pannen på meg. Jeg er ikke verdt noe som helst, rett og slett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...