Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker (les førstepost!)


Jann - Ove

Anbefalte innlegg

Hvordan lærer man seg å åpne opp og ta i mot hjelp når man har det tungt? Liker å tro jeg er ellers et åpent og fornuftig menneske, men når jeg sliter så lukker jeg meg helt og støter alle jeg er glad i fra meg.

 

Det er noe man blir bedre og bedre på, jeg vokste opp på forskjellige barnehjem og ungdomshjem...der lærer man og si ifra samt sette ord på følelser på den harde måten. Men la være og dytte mennesker unna meg er noe jeg fremdeles jobber med.

Og mange jeg vet om som aldri klarte det, hva som var grunnen til det vet jeg ikke.

Men man må åpne seg...når man åpner seg så kan man bli såret. Så risikoen blir større når man har det vansklig.

Det og sette ord på følelser er det mange som ikke klarer, og dermed blir redd for og dumme seg ut foreks.

 

Mitt tips til deg er at når du har det tøft\vansklig så prøv og si noe om det til en person du har tillit til. Tillit er viktig. Bare og si til noen at du sliter er noe;)

Ta små steg:)

 

Men at du lukker deg og støte vekk folk du er glad i er veldig vanlig.....og det siste er noe av det som gjør ting vansklig syns jeg.

Ville bare si det for du skal ikke føle deg dum, slem..i det hele tatt noe negativt for at du gjør det. Vi gjør det for og forsvare oss samt man har ikke overskudd.

Det at du lurer på dette og spør om det du gjør er et skritt samt at du har lyst og utvikle deg.

For og klare å være åpen samt ikke dytte de man er glad i fra seg er noe jeg alltid vil jobbe imot og prøve så godt jeg kan å bli bedre på det.

Endret av Amanita Muscaria
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@l4r5: Du er ikke for feig til å ta livet ditt, du har fortsatt nok vett igjen til å la være. Jeg er helt 100% overbevist at det er mange som er glad i deg, og å ta livet ditt vil bli en stor tragedie for alle. Kjenner deg ikke så godt, men fra det inntrykket jeg har fått av deg igjenom forumet så er du en kjempekar. For all del ikke gi opp!

Lenke til kommentar

L4r5: Nei, du er ikke det:)

Du er en herlig person som jeg8 kan bare snakke utifra meg selv) er meget glad i og hadde du tatt livet av deg så skulle jeg sprette meg sparket deg tilbake til liv.

eller finne deg og gi deg et klask i bakhodet som du hadde gjort på meg hvis jeg hadde kastet alt i dass.

Du har klart sykt mye de siste årene at du skal være stolt.

 

At man planlegger noe romantisk og det blir omvendt skjer desverre i forhold..jævlig vondt siden man føler det blir dobbelt opp.

 

Det å få hjelp er et puslespill i seg selv, og gå på hvite knoker går bare så og så lenge. Så der er jeg pisseredd selv...eneste jeg vet er at jeg snur jorda opp\ned før jeg forsvinner frivillig fra overflaten her før jeg har prøvd absolutt alt.

Om så det betyr og gå på hvite knoker frem til jeg er gammel så skal ikke jeg på statestikken over "frivillig død" og bli gjemt bort i overdrevne fine "se hvor dyktige vi er når det kommer til psykisk helse"-statestikker.

 

Det du skal tenke på L4r5 er hvor mye du faen meg har fått til.

Og du vet like godt som meg hvem som har æren for at du sitter her i dag.

 

Har egentlig ikke lyst og si dette, men VILJE og HÅP er alt vi har egentlig. Og innerst inne..godt gjemt vekk i en mørk krok nå så tror jeg du vil fortsette livet.

Men man takler bare så og så mye før det er nok.

 

Er vansklig og skrive kort til deg for min sin del( og ender opp i en suppe av følelser og meninger ), men jeg er her for deg anytime.

 

Edit: Ingen er perfekte og legg til lidelser pluss traumer\opplevelser og null hjelp til oppskriften så er det ikke så rart du har slike dager.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

beste hunden på jord forlot oss i dag, fy fader det er vondt, kan ikke beskrives. å aldri få klemme eller stryke på han mer er absurd,herregud jeg var så glad i han. faen dette stikker dypt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...