Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker (les førstepost!)

Jann - Ove

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mas på dem Lucy, og si det du skrev nå. Det er du selv som må kjenne etter om du klarer å vente eller om du trenger noen raskt. Det er lang ventetid, sånn er det dessverre bare har jeg erfart. Men de kan jo ikke vite at det haster om ikke du forteller dem det. Ventetiden er der fortsatt, men i mellomtiden kan det hende du blir henvist til noen som har tid til dps har en plass til deg.. Si det som det er til dem.. Lykke til! Håper det ordner seg :)

Lenke til kommentar

Er så dritt lei nå, magen min gjør at jeg ikke kan være på skolen eller sosial uten å nesten drite på meg. Har bare tunge tanker for tiden, er stresset og bekjymra for skolen, missliker faren min. Prøvde selvmord for 2-3 uker siden, var ganske misslykka for å si det sånn, trodde at en vinflaske skulle knekke meg, men neida. Er hos samtaler hos BUP, men det hjelper ikke en dritt. Er redd jeg ikke kommer til å klare å fullføre Vg1, vgs i det heletatt. Har lyst til å prøve å ta selvmord igjen, finnes det noen smertefrie metoder som FUNKER? Orker ikke mer, dør heller enn å leve et jævlig meningsløst liv.

Lenke til kommentar

Feil tråd hvis du vil ha selvmords-tips, og dø er ALDRI smertefritt..kroppen vil alltid slåss for inni oss er det ALLTID en liten del som vil leve. Noe jeg har fått erfare smertlig.

Og for guds skyld du er 16år bare, du kan ikke bare gi opp.

Ingen fortjener og ha det slik som du har det og de følelsene det innebærer, men desverre så er det du som må sloss for og få det livet du vil ha...eller så tilnærmet som det er mulig.

Hvor lenge har du gått til BUP?

BUP er bare en plass, finnes en god del andre ting du kan prøve.

Og prøve er noe man bare må.

Edit: Det er det som er så ufattelig urettferdig med og ha lidelser, om man har blitt misbrukt, mobbet osv. så er det den personen som har opplevd det som må sloss for og få det bra selv om tingene du må jobbe med er pålagt deg fra andre...og det er ikke rettferdig.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Faen i helvete. Sov nesten ikke i natt. Ville ikke ta piller for jeg har tatt flere kvelder på rad og jeg har ikke tenkt å bli avhengig. Har sitti med smånoia hele dagen. På toppen av det hele har jeg avtale med nav i morra klokka 10 og da skal jeg helst ha med legeerklæring fra psykologen. Men jeg har prøvd å få tak i henne hele uka, men enten så har hu vært ute eller så har hu vært sjuk. Går ikke dette veien så har jeg en jævlig fattig tid i møte den neste måneden. Fittehorehelvete at ingenting skal gå som det skal! Jævla byråkrati.

Lenke til kommentar

jeg har funnet ut at det er på tide og kaste inn håndklæ og innse at slikt livet mitt er nå er ikke slikt det burde være, jeg kan ikke huske sist gang jeg var lykkelig, jeg tror livet er så mye mer enn og gå rundt og ha det miserabelt, jeg om folk som har hatt det verre enn meg som har klatret opp fra gjørma, har tenkt til å ringe legen i morgen, men hvordan er protokollene for sånt? ringer du bare og sier du er deprimert og trenger hjelp? og jeg har nesten ikke penger nå, har de noen ordninger viss du ikke kan betale med engang, eller må jeg vente til lønning?

Lenke til kommentar

Æsj, nå er jeg tilbake til deppetraktene mine. Jeg tror rett og slett at jeg er et deppresivt menneske, eller kanskje bipolar. Vil bare legge meg under dyna i en uke og høre på deppemsusikk. Ingenting blir noen gang bra nok. JEg har jo egentlig ingen problemer, men jeg vil bare ha mer. Noen dager er jeg høyt oppe og har det kjempebra, men så kan jeg nesten være på all time low neste dag. Noen ganger veit jeg ikke en gang om jeg er glad eller lei meg.

Jeg høres sikkert ut som en drittunge som aldri blir fornøyd, men jeg klarer ikke å forklare det på noen bedre måte. Hadde jeg bare hatt noen å snakke med som jeg hadde før hadde det hjulpet masse, men folk forandrer seg og han som jeg snakket med er en helt annen person enn den an var for et år siden.

Jaja, my two cents.. Måtte bare få det ut et sted.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...