Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker (les førstepost!)

Jann - Ove

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det året jeg bestemmer meg for å feire jul alene skal såklart hele familien plutselig samles for første gang på over 10 år. Så da kan jeg jo ikke la være å dra hjem for jeg har ingen annen unnskyldning enn at jeg hater jula. Ikke har jeg økonomi til å kjøpe gaver til 15+ personer jeg tilfeldigvis deler genmateriale med og som jeg ser maks en gang eller to i året heller.

Helvetes forbanna piss.

• Liker 1
Lenke til kommentar

sliter med å sovne. Våkner til stadighet opp i 3-4-5-tida, får ikke sove noe særlig.

Kjenner jeg er full av angst og nervøsitet. Også er det ikke noe verre enn eksamenstid. Men det verste er at jeg er blitt så forbanna lat. Sitter dag ut og dag inn, hadde en plan, skulle få gjort alt... men de siste to ukene har jeg ikke gjort en DRITT. er så lei av meg selv.

Anonymous poster hash: de13f...18e
Lenke til kommentar

Små nysgjerrig på psykolog. Få luftet tankene.

Men er nok for innadvent for å kunne i det hele tatt stille på noe slikt.

Du burde gi det en sjanse. Ja, det ER vanskelig å åpne seg og snakke om ting også hos en psykolog. Men det hjelper seg etterhvert. Og de veit at en del sliter med dette, så de hjelper gjerne til ved å spørre om ting.
Lenke til kommentar

Gruppetime i dag. Var brutalt. Hu ene hadde måtte ringe politiet på faren sin som trua med å ta livet sitt. Og da blei selvfølgelig hele timen sentrert rundt selvmord.

Måtte gå ut å ha litt luft halvveis, men gikk inn og fullførte etterpå.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Litt tøffe dager nå. Endel negative tanker, mye grubling og bekymringer. Har utrolig mye vondter i kroppen som et resultat av alle tankene. Finner ikke helt roen verken psykisk eller fysisk. Vet jo at jeg bør ta det med ro nå, men det er liksom ikke tid til det. Og ikke er det noen rundt meg som vil ta tak i det sammen med meg heller. Jeg føler meg veldig alene med alle tankene og følelsene, og jeg føler ikke at jeg får noe respons fra de i nærheten. Jeg skjønner jo at de tenker at det sikkert går over av seg selv, for det gjør jo alltid det, men det hadde vært deilig med litt empati og omsorg når det står på som verst. Som nå.

Lenke til kommentar

Ventetid varierer en del. Spørs på hvor du bor. Jeg fikk time på et par, tre uker etter at jeg fikk henvisninga.

Egenandelen er på 351 kroner frem til du når egenandelstaket på 2258. Etter det er det gratis.

Det finnes privatpraktiserende. Da kan du noen ganger få time på noen få dager, men da må du betale deretter også og det teller ikke på frikortet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det finnes privatpraktiserende. Da kan du noen ganger få time på noen få dager, men da må du betale deretter også og det teller ikke på frikortet.

Hvis de har driftstilskudd teller frikort og egenandel hos dem også.

Her kan man sjekke hvilke som har det.

Endret av Delvis
Lenke til kommentar

Dama pusher meg helt til kanten. Krever, krever og krever alt mulig. Får hun ikke viljen sin, truer hun med å gjøre det slutt. I dag tok hun det et sted lengre, og truet med å sende fortrolige meldinger til både venner og familie hvis jeg ikke gjorde akkurat som hun sa. Har i tillegg en svært krevende uke foran meg, hvor jeg må forberede presentasjon og presentere et arbeid jeg har jobbet med et år, for første gang i ny jobb. Faen, så jeg hater henne nå. Faen, så hun pusher meg helt til kanten. Faen, så jævli godt det skal bli å gjøre det slutt om 2 uker når jeg kan ta juleferie. Skal faen anmelde henne for utpressing hvis hun fortsetter slik hun gjør, og skal sørge for å gjøre livet hennes så jævli som det bare kan bli hvis hun ikke skjerper seg. 

Et så jævli menneske har jeg aldri møtt. Er glad jeg hadde besøk av broren min i dag og han kunne pushe meg til å innse hvor forferdelig ille hun er, og er glad for at hele familien min har begynt å hate henne slik han sa i dag. Dra til helvete, ditt jævla drittmenneske. Kan aldri stole på deg igjen, og jeg håper at etter vi gjør det slutt, så kan du aldri stole på noen som helst igjen. Har lyst å lyge til deg om og om igjen over lang tid, for å knekke deg psykisk. Faen du er så jævli.

Sorry, jeg kommer ikke til å gjøre noe ille med henne, men er fly forbanna, og drittlei av å bli behandla slik jeg blir. Ser heldigvis lyset i enden av tunnelen.

Anonymous poster hash: de1a1...4b8
Lenke til kommentar

Er det mulig for deg å si ifra til dem på noen måte at du sliter ekstra nå? Veldig ofte er det at de rett og slett ikke er klar over det. 

Ja, men de som kjenner meg best bor ikke i nærheten lenger, og min samboer har sitt å stri med samtidig, så noe særlig hjelp der er det ikke. :( Får noen dager nå, som det ikke er noe særlig forventninger til meg, det tror jeg kan hjelpe litt. :)

Takk for råd. :)

Lenke til kommentar

Det varierer fra person til person på samme måte som at det varierer fra person til person hvilken antidepressiva som faktisk vil funke. Spørs på så mange faktorer, som hvor lang tid det tar for hjernen din å balansere seg, gener spiller garantert en rolle, størrelse (man begynner på samme startdose uansett hvor stor eller liten du er, burde alltid starte smått når man har den type pille som kan deles), etc etc etc. Den eneste måten å finne ut av om en type funker for deg er å gi den tid til å funke ordentlig; husk at ting blir gjerne verre før det blir bedre når du starter på antidepp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...