Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker (les førstepost!)

Jann - Ove

Anbefalte innlegg

Trodde det var psykologtime i dag men tydeligvis ikke. Logga inn og så at det ikke var noe time satt opp selv om han sa sist vi skulle ha i dag og jeg fikk et slikt depresjonsskjema med skalavekting.

Men så ringte han nå og beklaget. Han mener dette går helt fint med meg og depresjonen, at jeg ikke skal være usikker i nye forhold.

Trenger jeg time setter han det opp men han snakket om hjemmekontor og slikt ...

Sånt sett så har det gått bedre de siste dagene med unntak av forrige uke. Så kanskje jeg skal vente. Men jeg håpte på en timen i dag da så skjønner ikke helt hva som skjedde der. Men kunne få ny time neste mandag om jeg ønsket.

Han tenker nok det at tiden heler. Men poenget mitt var liksom det og snakke ut med noen ... jaja.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tiden heler, ja, men om du får snakket ut om det med han er sjansen større for at du ikke går på en lignende smell i fremtiden.

Hva tenker du? Lignende smell? Liksom i form av at jeg vet hva jeg kan gjøre annerledes med meg selv (for har jo forbedringspotensialer), eller at jeg blir deprimert etterpå, eller noe annet?

Lenke til kommentar

Hva tenker du? Lignende smell? Liksom i form av at jeg vet hva jeg kan gjøre annerledes med meg selv (for har jo forbedringspotensialer), eller at jeg blir deprimert etterpå, eller noe annet?

At du lettere kan forstå hvorfor de problemene mellom deg og henne oppsto. Ikke at det nødvendigvis kun var din feil, det er ikke det jeg sier for utifra slik du har lagt det frem har hun også et klart forbedringspotensial.

Beklager hvis jeg tar feil, men tenker på det at du etter slik jeg har skjønt utifra det du har skrevet så var du litt kontrollerende og mistenksom? At du kanskje ikke helt stolte på forholdet?

Dette er sider ved deg selv som kanskje kan forbedres slik at du i neste forhold vil føle deg tryggere på relasjonen.

Det kan også selvsagt hjelpe mot det at du blir deprimert etterpå, snakker utifra egne erfaringer nå, men de gangene det blir slutt mellom meg og en jente kan jeg bli deppa om jeg ikke forstår hva jeg gjorde som gjorde til at det ble slutt. Slike ting er lettere å skjønne om man går i dybden på det sammen med en psykolog, og vil gjøre fremtidige forhold mye enklere. Det er min erfaring iallefall.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Psykologen virket ikke opptatt av det, men heller depresjonen. Vet ikke om jeg burde gå til en annen, kanskje yngre. Psykologen er vel 60 år.
Jeg vil jo snakke om meg og forholdet. Men ut fra de timene med han og jeg fortalte om forholdet og sånt så virket han ikke intr i å spørre hva jeg tenker gikk galt og sånt.
Kanskje jeg går til en annen.

Lang tekst start:

Ja. Du tenker nok rett. Ved bruddet virket alt kontrollerende siden hun sa det. I situasjonene virket det ikke kontrollerende. Det at jeg ønsket å få en tekstmelding når hun var hjemme fra byn var visst kontrollerende. For eksempel.
Jeg sa ifra ved ting jeg ikke likte. F.eks. når hun går uten bh på byn en kald dag og i topp som hever titsa, og nipplene bare popper frem.
Hun oppfatter det kontrollerende når jeg sier "jeg liker når du går sånn men kanskje du kan gå mer slik med meg enn når du er på byn".

Og når jeg var oppe de dagene hun var ute, det var visst ikke greit heller at jeg gjorde. Hun var jo bare ute til sånn maks kl03 så jeg så jo ingen problem med det for min del.

Siden hun var russ i år og så var hun ikke ute hver dag litt fordi skole, vandreruss og at hun visste jeg var nervøs. Så kommer hun ved bruddet og sier den perioden var helt gale. Jeg hørte aldri noe om det under eller etter russetiden.

Dette kontrollerende-aspektet hørte jeg ikke særlig om noe om i mitt forrige forhold som varte i tre og et halvt år. Men vi kranglet mye.
Også bare virket det noen ganger som om forholdet var hemmelig. Hun jeg var med før tok bilder av oss/meg hele tiden. Så kommer jeg i nytt forhold med hun her som er det helt motsatte. Så tar jeg med meg de verdiene jeg har og skaper dårlig stemning selv om jeg underveis i forholdet hele tiden forbedret meg sakte men sikkert, men ikke fort nok.

Det jeg sitter igjen med er liksom at jeg føler det ikke var nok kommunikasjon. Jeg visste aldri hva hun tenkte fordi hun ikke var god på å si når noe plaget hun. Hun sa alltid ting var fint. Også var det sånn at hun sa at hun ville være fri og ikke si til meg når hun skulle noe. Vi snakket mye sammen over melding, også sier hun at hun ikke vil snakke så mye, men når jeg demper ned på snakkingen så får jeg melding av hva som skjer og at hun ikke har hørt fra meg.

Litt sånn "jeg vil ikke fortelle deg alt men jeg vil du skal fortelle meg alt" føler jeg det var.

Til slutt så sa hun jo at jeg aldri var med andre eller noe. Det var visst et problem.
Men aldri før har jeg sovet i uken sammen med noen. Men det gjorde jeg med hun - fordi hun spurte om jeg ville sove over. Så når jeg får høre ved bruddet at jeg aldri var med andre og vi var sammen hele tiden og det var tydeligvis negativt, så blir jeg helt fucket i hodet når hun var ofte iniativtakeren på å være sammen og sove sammen.

Lang tekst stopp

Har ihvertfall forbedringer til neste gang. Må begynne å gi litt mer faen virker det som, ikke være så opptatt av å snakke og spørre. Jeg er mer sånn "hvorfor"-person mens hun hatet de "hvorfor"-spørsmålene, så det kutta jeg ned på sakte men sikkert og. Være mindre kontrollerende. Og la ting påvirke meg litt mindre. Ikke være så opptatt av at hun har det godt hele tiden. La jenten gjøre det hun vil.

Skal ta klamydiaprøve etter bruddet nå. Har tenkt på det siden bruddet fordi det har vært forandringer nede ved lillemann siden bruddet.

Oppsummert så tenker jeg at det skulle bli ble prøvd mer. Prøvd parterapi slik jeg foreslo hvis vi skulle ha problemer. Begge var jo så jævlig enige at vi ikke skulle slå opp men heller ordne problemer. Hun sa så mange ganger at hun ville leve livet med meg og.

FAEN! Nå skal jeg ta meg litt alkohol. Fuck alt.

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Hun var ung ikke sant? Høres rett og slett ut som en ung dame som ikke helt vet hva hun vil, hun prosjekterer sine følelser over på deg virker det som, kanskje hun selv syntes hun brukte for mye tid med deg og derfor anklaget hun deg for å ikke ha venner (mye enklere enn å innse at hun fucked up på en eller annen måte).. ikke ta det folk sier rundt bruddet seriøst, du må ihvertfall ikke la henne forandre deg, hva er poenget med å forandre deg til hennes liking? Vil du virkelig tiltrekke og beholde noen som henne igjen? Som behandler deg dårlig og som gaslighter deg? 

Du er verdt så mye mer! Dont let the bitch win

• Liker 2
Lenke til kommentar

Buffy:

Jepp var ung. Tenker jo hvis jeg forandrer meg til hennes likning så kan jeg jo sikkert være en bedre kjæreste ...

Om jeg vil tiltrekke meg noen som hun igjen ... sender du meg på mentalsykehus hvis jeg sier ja ... hehe.

Bitches skal ikke vinne!.

Tusen takk for svarene deres. Betyr utrolig mye. Deilig å lette på ting som er tungt, føler diskusjon og dere har hjulpet meg mye.

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Hvorfor lurte politimannen meg til å håndhilse på meg når jeg sto uti elva. Selvsagt slapp han ikke hånda mi, og tok tak i den andre også. Jeg burde ikke ha tatt han i hånda.. Jeg er alt for godtroende..

Jeg veit ikke om noen lest det jeg hat skrevet i denne tråden. Men en liten oppdatering uansett. Jeg har vært på Blakstad fra Tirsdag til idag. Har hatt endel angstanfall og utbrudd mot meg selv der. Er utskrivet nå. Er tilbake i boligen hvor de ansatte der skal passe ekstra godt på meg. :)

Skal også ha medisin endringer, da effexoren som ble byttet til venlafasid, er egentlig men å gå på for en stund mens man er under behandling, og ikke mange mange år, da den mister effekten etterhvert, og kan også gi økt angst over lengre tid.

Stesoliden og Truxalen ble jeg anbefalt å ikke ta så ofte, helst ikke hver dag, men Truxalen kunne jeg ta hvis jeg ikke fikk sove.

MEN det var anbefalt å fortsette på folsyre, Omega3 og spesielt Aerius (sånn at jeg faktisk får puste i pollen sesongen :p).

Men Aerius ftw, slokner ikke totalt av den etter noen timer. Kan faktisk være våken på dagen når grasspollene står på fullt, og med kortoson/allergisprøyte, så kan jeg være blandet grass på sommer, såfremt jeg ikke ruller meg naken i grasset, og tar masse grass og stapper i nesa. ^^

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor lurte politimannen meg til å håndhilse på meg når jeg sto uti elva. Selvsagt slapp han ikke hånda mi, og tok tak i den andre også. Jeg burde ikke ha tatt han i hånda.. Jeg er alt for godtroende..

Lurte på å spørre nøyaktig hva dette betydde tidligere, men... 

Du var altså i en farlig situasjon, i en muligens stri og dyp elv. Når du gir systemet lillefingeren så tar de hele handa, slik er det alltid. Men det høres også ut som om du kommer opp i situasjoner der du ikke tar vare på deg selv. Hvordan er det med tilgang til internett på slike steder - ville kanskje trodd at det var farlig å ha tekniske ting som evt. kan knuses. Men har vært i et rom på dps en gang (på besøk), og der var det speil på badet. Et slags tivolispeil som jeg følte jeg ble syk av å se inn i. Ikke særlig smart opplegg? Hørte også fæle skrik fra en annen pasient der, det hørtes ut som pasienten ble torturert. Men de vil jo vi skal tro at det var noe de "måtte" gjøre for å bedre situasjonen til pasienten, og at vedkommende gjorde feil i å skrike. Vel, ønsker god bedring til deg og alle pasientene som blir passet på ekstra. 

Lenke til kommentar

Er så lei av å ha angst nå. Har drukket en halv flaske rom nå for å dempe angsten, og vet det er dumt å selvmedisinert med alkohol, men  det er bedre enn å føle at man dør av angst. FØler meg så mislykket som endte opp med droppe ut av skolen nå som jeg bare hadde ett år igjen, men jeg orker rett og slett ikke mer.

Endret av Hattifnattus
Lenke til kommentar

Å være så godt som dau (metaforisk, ikke bokstavelig) og ikke ha noe mer å tape er en ganske deilig, befriende følelse, egentlig. Ikke noe mer å stresse så mye over, liksom. Teit at jeg brukte så mye energi på å unngå denne situasjonen i nesten ti år. Ikke gjør den tabben når det er håpløst uansett. Bare slapp av isteden. Ingenting varer evig uansett.

Anonymous poster hash: 1407a...acd
Lenke til kommentar

Støttes.

Slitsomt og være alene med tankene om livet, meningsløsheten og dager uten mening,

Altså, er i live nå ja, men hva faen er vits? Er garantert ingen endring om 10-20 år uansett.

Samme grå dagene, bare for og ''leve''

Jadda....

Endret av Skogslik
Lenke til kommentar

Ta hver dag som det kommer!

Føler ting går bedre sakte men sikkert for min del.

Har lyst kjapt ut i jobb. Tenker dagene går fort når man har en jobb som man trives med.

Har begynt å snakke med ei jente fra Tinder. Det er litt digg.

Lenke til kommentar

Har hatt noen tøffe dager i det siste, litt oppgitt av hvordan NAV trakasserer mens man er midt i behandling for dødelig hjernesvulst ( Kjemioterapi ) og har vært igjennom både operasjon for noen måneder siden og strålebehandling så rimelig sliten for å si det mildt.

Må innrømme at hjernesvulsten er en bagatell i forhold til hvordan Nav holder på, ingen respekt for mennesker i det hele tatt, ingen direkte spørsmål eller samtaler med deg men tut og kjør det de mener er riktig.

Og om noen lurer så ønsker de at jeg og arbeidsgiver skal møte opp på kontoret deres og legge en plan for hva jeg kan jobbe med ( er jo ikke engang ferdig med behandling og skal holde meg langt unna alt som kan gi smitte pga nedsatt immunforsvar ).

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Har hatt noen tøffe dager i det siste, litt oppgitt av hvordan NAV trakasserer mens man er midt i behandling for dødelig hjernesvulst ( Kjemioterapi ) og har vært igjennom både operasjon for noen måneder siden og strålebehandling så rimelig sliten for å si det mildt.

Må innrømme at hjernesvulsten er en bagatell i forhold til hvordan Nav holder på, ingen respekt for mennesker i det hele tatt, ingen direkte spørsmål eller samtaler med deg men tut og kjør det de mener er riktig.

Nå ble jeg bare enda mer trist av og lese dette.

Beste bedring!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nå ble jeg bare enda mer trist av og lese dette.

Beste bedring!

Takk for det.

Og jeg har forståelse for hvordan du har det, det er lett å ha på maska og late som ingenting mens man har det tøft, men ikke vær redd for å prate med noen, det gjør det litt enklere.

Jeg selv har begynt å benytte meg av kreftforeningens eget vardesenter, mange som er langt eldre enn meg der, men det er godt å prate med noen som forstår hvordan det er, jeg er positiv til å bli bedre og håper jo selvsagt på en behandling som vil gjøre meg helt frisk, men inntil videre må jeg leve med en krefttype som jeg ikke blir kvitt men kan kanskje "redusere" nok til å ha noen år til ( fra kanskje 5 år og oppover om den ikke endrer seg ).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...