Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker (les førstepost!)

Jann - Ove

Anbefalte innlegg

Slike ting som folk før tenner meg. Til jeg ikke lenger er tent av det og da fucker det opp hodet mitt.

Men slikt som før bare la det være fortid. Ikke la det ødelegge. Fuck misunnelsen. Tenk på at du ikke kan gjøre noe med fortiden nå. Eventuelt skaffe en jomfru hehe.

Kanskje ta en pause fra Tinder noen dager.

I dag bestilte jeg time hos psykolog neste tirsdag. Blir spennende. Han er kun ledig tirsdag og i dag klarte jeg ikke ... tørte ikke. Så tok neste tirsdag. Føles ut som en evighet til.

Tenker og på at jeg ikke er så intr i å grave opp sår jeg prøver å hele. Jeg kommer til å bli så fucket hvis jeg åpner meg og begynner å tenke igjen på ting. Det er ulempen jeg ser med psykolog ...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det tenner meg i starten også.

Vet jo hva det er som feiler meg, eller jeg trodde jeg visste. I starten ble jeg mindfucka av at min første kjæreste når vi begge var 16 allerede hadde hatt en del sexparnere mens hun var min første. Det har gitt meg et inntrykk av at alle jenter er løse, hvilket jeg vet ikke stemmer. Utover i starten av 20-årene var det det at jeg følte veldig på den konkurransen og følte at jeg hadde hatt så få sexpartnere siden jeg var i en del forskjellige "langvarige (1-2 år)" forhold fra jeg var 16 til 22. Etter det raste jeg fra meg med ett år der jeg kun lå rundt, men problemet er jo der fremdeles - blir fortsatt misunnelig.

Sikkert dårlig selvtilit, og at jeg hele tiden antar at de hun har ligget med før var kjekkere enn meg.

Får se hva som skjer. Begynner i hvertfall med å gå ned fra en sekser om dagen til to pils om dagen fra i dag. Så får jeg melde meg inn i SATS ellerno, bygge opp selvtilliten.

• Liker 1
Lenke til kommentar

DKC:

Ja trening er bra. Tenker på andre ting da. Men ser at mange sexpartnere når 16 år kan sette merker. Er jo ung og hjernen er i utvikling, får et bilde av hvordan ting er.

Jeg måtte ta opp igjen kontakten med exen fordi jeg mangla en bukse og hun hadde enda ikke overført pengene hun skyldte.

Så fikk jeg delvis alt da etter noen dager. Spurte hva med resten.

Skulle aldri gjort det. "Nå vil jeg bli latt være i fred. Takk".

Er så tåpelig. Hun har drøyet alt, også skriver hun det med å være i fred. Hva med å bare gjøre alt med en gang tenker jeg.

Den setningen var bare sårende. Faen altså. Der er den dagen ødelagt. Så aldri for meg hun var en ond person men jeg tok feil. Nå skal jeg drikke.

Føles som om månedene bare var bortkastet. Slettet alle bilder og kommentar fra meg på Instagram. Blokkert meg overalt. Bare slettet meg fra livet den perioden. Utrolig.

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Fuck that. Fortsett å presse om tingene og pengene dine. Ikke snakk om følelser. La henne lyve til vennene sine og bekjente, why do you care, lyver hun til felles venner så bare vis meldingene mellom dere hvor du ber om tingene/pengene dine og hvor hun oppfører seg som en stuck up, hoven bitch som avslår en som ikke engang vil ha henne lenger (Jeg håper VIRKELIG at du ikke vil ha henne lenger!!!).

Vet det er vanskelig men prøv å ikke la henne ødelegge dagen din. Hun er rett og slett ikke verdt stresset. 

Lenke til kommentar

Du har rett. Fuck hun.

Har forøvrig reflektert at hun sikkert bare har brukt meg. Hun var deppa når vi ble sammen. Dårlig forhold med moren.

Ble bedre med moren for ikke lenge siden. Hun sa jo at hun ikke trengte meg lenger når hun slo opp. Er så forpult sykt. Hvem gjør slikt? Og hun sier jeg må skaffe meg profesjonell hjelp? Fyfaen. Men samtidig var vi på tre reiser ila disse 7 månedene. To var det hun som betalte. Skikkelig rart.

Merker etter det ble slutt har jeg begynt å spise mye mindre. Holder meg stort sett på rommet. Dårlig stemning hjemme 24/7 hjelper ikke på.

Lenke til kommentar

Blir på kanten siden dette er deppetråden, men når begynner jeg å bli lei av å være hypoman. Det er ikke gøy lenger. Har nå vaska hele huset (på alle fire fordi jeg klare å ødelegge moppestanga), tatt flere uker med klesvask, tatt all oppvaska. Jeg har tilogmed organisert alle filene på PCen. Første gang på et par år tror jeg. Klarer fortsatt ikke sitte stille. Trenger mer å fikse. Tror jeg må be legen om noe beroligende på mandag.

Gruer meg også til krasjet jeg veit alltid kommer når en hypoman episode går over. Går bestandig rett i kjelleren da.

Endret av L4r5
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dro innom helsesøster på universitetet for noen dager siden, der jeg endelig fikk muligheten til å få pratet ut om en del av problemene jeg har hatt de siste årene. Var utrolig godt, men samtidig rart da jeg plutselig mistet helt kontroll på tårene på samtaleområder som jeg ikke hadde trodd jeg ville grine til...
Jeg er dog litt usikker på hva jeg bør gjøre videre. Fikk en del råd om ting å gjøre, samt at jeg bare skulle ta kontakt igjen hvis jeg ønsket det.

Nå til spørsmålet mitt. Noen som vet om ting som man sier til helsesøster blir meldt videre til andre instanser dersom de er urovekkende?
Synes det er veldig vanskelig å bryte ned fasaden jeg har bygget opp de siste 10 årene, og er redd for at de mørkeste tankene jeg ønsker å snakke om kan bli meldt videre og sette begrensninger på fremtiden min.

Når det er sagt, så er vel tiden inne for å ikke tenke slik, og heller få hjelp nå som jeg har tatt det første steget.

Anonymous poster hash: 4e2ab...d9e
Lenke til kommentar

Noen som vet om ting som man sier til helsesøster blir meldt videre til andre instanser dersom de er urovekkende?

Så lenge du selv er over 18 år, og ikke har noen barn under 18 år, er vel dette noe som blir på universitetet. Med mindre helsesøster kan føre opp ting i en felles journal, som har tilknytning til legekontoret. Eller hun oppfatter deg som suicidal og melder videre til psykiatrisk. Men det er slik at hvis du ikke har barn under 18 år, kan du si riktig mye uten å bli oppfattet slik. Tror jeg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Var til psykolog i dag. Han jobber på DPS resten av uka.

Følte ikke det hjalp noe etter den første timen ihvertfall.

Jeg er liksom mer opptatt av å analysere hva som gikk galt, hvorfor det endte og sånt. Han spurte litt hva jeg tenkte om bruddet. Så forklarte jeg hvordan det var. Snakket litt om forrige brudd.

Var en del generelt prat og i dag. Så for meg at det ble reflektering rundt hvor følte du det gikk galt i forholdet, hvorfor tror du hun slo opp og slikt. Men nei, mest om depresjon og hva jeg kan gjøre med den.

Han spurte spørsmål som jeg svarte på men som det ikke ble noe mer refleksjon av. Så var det neste spørsmål. Ingen feedback ...

Så som sagt for meg det ble en del frem og tilbake og refleksjoner men. I tillegg rommet jeg var i gjorde at det var ubehagelig å snakke. Rommet føltes hult.

Han nevnte og om jeg har tenkt på antidepressiva. Sa jeg var redd for å bli avhengig.

Kanskje det er slik psykolog er? Hun exen var til psykolog og sa hun ble ødelagt og gråt av første timen. Så får meg det men nei.

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Var til psykolog i dag. Han jobber på DPS resten av uka.

Følte ikke det hjalp noe etter den første timen ihvertfall.

Jeg er liksom mer opptatt av å analysere hva som gikk galt, hvorfor det endte og sånt. 

Dette er nok roten til problemet ditt. Det er lite vits i å analysere et brudd og å forsøke å komme inn i andres tanker. Det ender alltid opp med en endeløs rekke med tilbaketenkning som ikke hjelper deg med å komme deg videre. Du må gi litt faen akkurat nå. Sett deg selv først og innse at du er god nok og at du er duganes. Da slutter du med ett å lete etter forklaringer du aldri finner.

Tankene klarner enkelt og greit med tida, og da vil du ta med deg den lærdommen til neste forhold. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tusen takk for svar alle. Føler egentlig jeg bare trenger en å snakke med. Jeg føler meg ikke helt ødelagt.

Skal si det neste gang Buffy, takk. :)

Dette er nok roten til problemet ditt. Det er lite vits i å analysere et brudd og å forsøke å komme inn i andres tanker. Det ender alltid opp med en endeløs rekke med tilbaketenkning som ikke hjelper deg med å komme deg videre. Du må gi litt faen akkurat nå. Sett deg selv først og innse at du er god nok og at du er duganes. Da slutter du med ett å lete etter forklaringer du aldri finner.

Tankene klarner enkelt og greit med tida, og da vil du ta med deg den lærdommen til neste forhold.

Tror det er det du sier. Du sier noe der.

Jeg er mester i overtenking og analyse i utgangspunktet. Men så hadde ikke forholdet endt slik det gjorde så hadde jeg ikke analysert så jævlig. Forrige forhold visste jeg hvorfor det ble slutt. Nå vet jeg liksom ikke hvorfor. Er så forvirret. Hva var ekte og hva var ikke ekte i forholdet etter hun gikk inn i hodet mitt dagen hu slo opp.

Det kommer slike analyseperioder om dagen. Jeg hater det! Faen!

Jeg får stole på tida og psykolog. Er så utrolig dyrt. Har ikke fulltidsjobb engang og betaler 1000,- timen hos privat fordi fastlegen mente dette var normal reaksjon og kom ikke til kommunal en. Hadde jeg vært student fortsatt hadde jeg fått psykolog i Bergen gratis. Faen ta alt.

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Mas på legen igjen. Si du har selvmordstanker så blir det kanskje fortgang i sakene. Bare vær klar på at du ikke har konkrete planer, for ellers kan du fort bli innlagt.

Holder du fortsatt til i Bergen? I såfall har kommunen et tilbud som heter Psykiatritjenesten som er gratis. Men du må normalt sett ha henvisning dit også. Gikk der en stund selv. Det er et godt tilbud. Ta kontakt med de og hør om de kan hjelpe deg på noen måte

Lenke til kommentar

1. Når jeg skulle dra til skolen i dag så klarte jeg å gli bakover på den idiotiske plattingen på huset (kombinasjon av tung sykkel + plankene er skrått nedover?), og datt langt nedover den bratte skråningen. Nå har jeg jævlig vondt i hele kroppen, særlig det ene kneet.

Det var ikke nok! Sykkelen tålte ikke fallet, og ble ødelagt/fungerer svært dårlig, og det er mindre enn en uke siden jeg kjøpte den..,

Ha ha ha. Så,

2. Merker at det blir vanskeligere og vanskeligere å dra i forelesninger, på skolen generelt. Vil helst ikke møte på andre. Står opp klokka 5 for å slippe å møte på andre i kollektivet, sovner sent, så får heller ikke særlig søvn. Jeg vet egentlig at ting ikke er særlig Ok i hodet for tida, men vet ikke hvordan jeg skal rydde opp i det

Anonymous poster hash: de13f...18e

Lenke til kommentar

Mas på legen igjen. Si du har selvmordstanker så blir det kanskje fortgang i sakene. Bare vær klar på at du ikke har konkrete planer, for ellers kan du fort bli innlagt.

Holder du fortsatt til i Bergen? I såfall har kommunen et tilbud som heter Psykiatritjenesten som er gratis. Men du må normalt sett ha henvisning dit også. Gikk der en stund selv. Det er et godt tilbud. Ta kontakt med de og hør om de kan hjelpe deg på noen måte

Jeg får høre med legen, skal dit på torsdag. Hehe innlagt nei det vil jeg helst ikke.

Holder til i Bergen ja. Ser på siden det står alvorlige psykologiske problemer ... Tenker jeg hører med det etter fastlegen på torsdag. Takk for tips :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...