Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker (les førstepost!)


Jann - Ove

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Er det noen ganger for å kose seg at dere drikker? Eller er det bare fordi man føler seg jævlig? Litt interessant egentlig, om det kan være begge deler. Eller dvs det kan det jo, siden jeg er slik. Men om flere er slik. Nå har det blitt mindre på meg i det siste og var ikke så veldig store mengder før heller, men selvmedisinering, ja.

 

Anonymous poster hash: 1b253...6a6

 

Drikker for generell interesse for øl.

Smake godt, spennende med nye øl. 

Men føles også veldig greit, føles mer avslappet, tenker ikke så mye negativt.

 

Men om jeg får for mye går det andre veien, da blir jeg bare enda mer dyster.

 

 

Av en eller anen grunn har jeg vert litt mer ''happy'' de siste dagene.

Aner ikke hvorfor egentlig. Skulle nesten tro det var pga Solen, ikke sett den på ukevis her :p

 

Været har stor innvirkning på sinnet mitt. Var sol her i dag, og jeg var ute en del, samt kjørte en tur. Følelser som har ligget i hi i vinteren våknet plutselig til live, og jeg kjenner jeg gleder meg til våren. Jeg er veldig SAD sånn sett.

Lenke til kommentar

Orker snart ikke mer, på en ikke-suicidal måte. Er delvis sykemeldt, men på tross av dette føler jeg at jeg har null hjernekraft å bruke. Orker ikke lese, orker ikke spille, orker bare å ligge og se på tv. Gruer meg til neste uke, da skal jeg på 2 dagers kurs i jobbsammenheng. Er bekymra for at jeg ikke ska klare å henge med, at jeg skal drite meg ut under gruppearbeid, at jeg skal være stum når vi spiser lunsj, at jeg skal skille meg ut da de jeg skal på kurs med besitter mye høyere kompetanse enn meg selv. Har ikke lyst til å gå ut døra i morgen. Vet at trening hjelper men jeg har nylig fått en skade som gjør at jeg ikke kan trene lenger. Det er liksom ingen ting som fungerer. Føler at hjernen er degenerert, vi spiller ikke på lag lenger. Den nekter å lese pensum, holder meg gissel med en million tanker som kommer og går, samtidig som den plutselig blir tom til tider. 



Anonymous poster hash: 6db94...beb
Lenke til kommentar

Flere enn meg som sliter nå om dagene ser jeg.

Når tankene plager meg som verst så vil jeg helst ligge på et mørkt rom og grave meg ned i mitt eget destruktive tankemønster.

Men jeg har lært meg til å (prøve) å tvinge meg selv ut av døren for å gå turer.

Gå og gå og gå. Også gå litt til.

Slite seg helt ut. Klarne hodet. Puste inn frisk luft. Se på naturen. Se på alle som stresser forbi.

Det er alltid fint å komme hjem igjen etter en sånn lang tur.

 

Ønsker at dere i denne tråden får en fin start på uke. Nå er det snart vår. Varmen kommer tilbake, blomstene titter frem og fuglene kvitrer igjen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Synes ikke tilværelsen er spesielt attraktiv.

 

Hadde vel et håp om at det å få seg hus og bil skulle være noe som gir en indre ro.

Men tenker bare på at tilstanden til de tingene her sakte forvitrer for hver dag.

 

Ingenting er spesielt stabilt her i livet, heller ikke relasjoner til andre folk.

 

Og denne ekstreme realismen, tilfeldigheten og usikkerheten er bare ekstremt irriterende.

I så stor grad at jeg tenker at jeg faktisk ikke synes det er noe vits å foreta seg noe.

 

Jeg liker rett og slett ikke verden, er helt feil oppsett på den.



Anonymous poster hash: c88d8...0bf
Lenke til kommentar

Ja nei vet ikke helt egentlig, som med det meste for tiden.

Lei av det moderne, ''kontakt med verden'' hele tiden.

Men men, lite jeg kan gjøre med tiden.

 

Høres ut som du har det litt tungt om dagene, ønsker jeg kunne hjulpet.

Det er bare så forbanna meningsløst å være et isolert menneske. Ikke ha noen meningsfyllt relasjon med noen som helst, ikke engang nettet klarer jeg det. Medisiner døyver bare! Døyver symptomer, men alt er det samme. Er som å ta paracet.

 

Anonymous poster hash: 1b253...6a6

Lenke til kommentar

Dama etter 4 år dumpet meg i går å jeg er helt jævlig knust. For et par uker siden så vi på hus, nå sier hun at hun ikke elsker meg lengre. Sov ikke hele natta i går, bare skalv og var kvalm. Tror aldri jeg har hatt det så jævlig.

 

Anonymous poster hash: 035f2...6f4

Personen var kanskje ikke partneren du så for deg likevel. Det er vondt, men det går over skal du se. :yes:

 

PS: Hjelper lite å drikke.

Lenke til kommentar

 

Synes ikke tilværelsen er spesielt attraktiv.

Ingenting er spesielt stabilt her i livet, heller ikke relasjoner til andre folk.

 

I så stor grad at jeg tenker at jeg faktisk ikke synes det er noe vits å foreta seg noe.

 

Jeg liker rett og slett ikke verden, er helt feil oppsett på den.

 

Anonymous poster hash: c88d8...0bf

 

 

 

Vi burde danne en klubb.

Endret av Krig og fred
Lenke til kommentar

Dama etter 4 år dumpet meg i går å jeg er helt jævlig knust. For et par uker siden så vi på hus, nå sier hun at hun ikke elsker meg lengre. Sov ikke hele natta i går, bare skalv og var kvalm. Tror aldri jeg har hatt det så jævlig.

 

Anonymous poster hash: 035f2...6f4

 

 

Fattig trøst: bedre nå enn etter at dere hadde kjøpt hus. 

Trøst: etter at du har deppa ferdig, så kan du dra på oppdagelsesferd. Spennende nye eventyr venter deg. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...