Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker (les førstepost!)

Jann - Ove

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

noen ganger føler det som alle er ute etter å ødelegge for meg eller svindle meg så godt de kan. alle skal ha sin bit, uten å gjøre noe for å fortjene det.

virker som om alle kun tenker på seg selv.

er det rart man mister troen på andre og ikke klarer å stole på noen andre enn meg selv?

flere som har det slik? Anonymous poster hash: 2437d...137

Lenke til kommentar

noen ganger føler det som alle er ute etter å ødelegge for meg eller svindle meg så godt de kan. alle skal ha sin bit, uten å gjøre noe for å fortjene det.

virker som om alle kun tenker på seg selv.

er det rart man mister troen på andre og ikke klarer å stole på noen andre enn meg selv?

flere som har det slik? Anonymous poster hash: 2437d...137

En «bit» av hva? Svindle til seg hva?

Har det ikke slik selv men har problemer med folk jeg og

Lenke til kommentar

penger, "låne" ting, få hjelp av meg, rett og slett bruke meg.

f.eks om jeg låner bort noe må jeg mase evigheter for å få det tilbake, om jeg etterhvert får det så er det alltid slitt, ødelagt, møkkete osv.

låner jeg bort penger har jeg i praksis gitt de bort.

litt vanskelig å komme på mye konkret da jeg heller ungår slike situasjoner, lyver heller og sier at jeg ikke har penger enn å låne selv til nærmeste familie, finner aldri det andre vil låne, har skjeldent mulighet til å hjelpe, passer på å aldri legge igjen noe noen sted osv.

var på fest for en stund siden, jeg vet festarrangøren har noe jeg glemte igjen, han nekter svare på både facebook, sms, ringing osv etterpå, helt umulig å få tak i.

var på en annen fest for en stund siden, der jeg knapt kjente noen og alle kjente hverandre. Etter mye mas fra ei dame om hva jeg jobbet med og tjente(noe jeg vanligvis aldri snakker om, selv nærmeste familie vet ikke) var plutselig alle interessert i "meg", selv om ingen av de antagelig viste navnet mitt engang.

spanderer jeg på bekjente på byen får jeg aldri noe tilbake.

hver for seg er det jo småting, men slikt skjer kontinuerlig, hver gang jeg er ute på ett eller annet ender det negativt, både penger, ting og sosialt sett. Anonymous poster hash: 2437d...137

• Liker 1
Lenke til kommentar

penger, "låne" ting, få hjelp av meg, rett og slett bruke meg.

f.eks om jeg låner bort noe må jeg mase evigheter for å få det tilbake, om jeg etterhvert får det så er det alltid slitt, ødelagt, møkkete osv.

låner jeg bort penger har jeg i praksis gitt de bort.

litt vanskelig å komme på mye konkret da jeg heller ungår slike situasjoner, lyver heller og sier at jeg ikke har penger enn å låne selv til nærmeste familie, finner aldri det andre vil låne, har skjeldent mulighet til å hjelpe, passer på å aldri legge igjen noe noen sted osv.

var på fest for en stund siden, jeg vet festarrangøren har noe jeg glemte igjen, han nekter svare på både facebook, sms, ringing osv etterpå, helt umulig å få tak i.

var på en annen fest for en stund siden, der jeg knapt kjente noen og alle kjente hverandre. Etter mye mas fra ei dame om hva jeg jobbet med og tjente(noe jeg vanligvis aldri snakker om, selv nærmeste familie vet ikke) var plutselig alle interessert i "meg", selv om ingen av de antagelig viste navnet mitt engang.

spanderer jeg på bekjente på byen får jeg aldri noe tilbake.

hver for seg er det jo småting, men slikt skjer kontinuerlig, hver gang jeg er ute på ett eller annet ender det negativt, både penger, ting og sosialt sett. Anonymous poster hash: 2437d...137

Vet ikke jeg, men kanskje du bør bli mer generøs av deg... det er noe andre liker og respekterer

Bare tipper.

Lenke til kommentar

generøsitet blir bare utnyttet og missbrukt. ingenting godt kom ut av det.

var veldig generøs tidligere, både ga bort og lånte bort men kom ingenting godt ut av det. når man må bruke måneder på å mase for å få tilbake det man har lånt og de som har lånt oftes blir sure er det ikke verdt det.

det er ikke enkeltpersoner men virker som om det er standarden for alle, folk flest vil bare berike seg selv uten å tenke på andre.

ja andre liker sikkert generøsitet, men respeken er 0 verdt.

jeg setter kanskje mer pris på ærlighet enn folk flest?

Anonymous poster hash: 2437d...137

• Liker 1
Lenke til kommentar

generøsitet blir bare utnyttet og missbrukt. ingenting godt kom ut av det.

var veldig generøs tidligere, både ga bort og lånte bort men kom ingenting godt ut av det. når man må bruke måneder på å mase for å få tilbake det man har lånt og de som har lånt oftes blir sure er det ikke verdt det.

det er ikke enkeltpersoner men virker som om det er standarden for alle, folk flest vil bare berike seg selv uten å tenke på andre.

ja andre liker sikkert generøsitet, men respeken er 0 verdt.

jeg setter kanskje mer pris på ærlighet enn folk flest?

The world aint all sunshine and rainbows

Lenke til kommentar

Skjønner godt hva anonym mener, er mye sånt. Og Profet, tror du har forvillet deg til feil sted. Denne tråden er ment til lufte sånne tanker.
Det er ikke bare dramatiske ting som kan gå inn på folk. "Bagateller" kan bli like plagsomme når de oppleves som gjengangere.

Lenke til kommentar

Men seriøst, hva er vitsen med å klage/whine over dette når det bare er slik virkeligheten er? Andre virkeligheter er landminer, sult, tortur, ALS etc etc, hvis det bare er sånn det er, er det jo bare naturlig?

Ikke prøv deg. Mitt helvete er like reelt for meg selv om andre har det verre. Ikke prøv å gjøre mine/våre opplevelser av verden mindre enn de er bare fodi det finnes folk som har det verre. Det er ikke det denne tråden er for.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Klarte å ta feil tog idag, istedenfor retning stavanger ble det oslo.. flaut. Merket det med engang jeg våknet opp av min headset-transe. Jeg var høfflig og unnskyldte meg til den rette konduktøren av de tre slik at jeg ble satt av ved et stoppested med ny billett. Om en time er det nytt forsøk.

Lenke til kommentar

Jeg synes egentlig at det er veldig rart begeret mitt ikke har rent over enda :hmm: Men jeg tør egentlig ikke begynne å kutte meg, for da må jeg gå med langermede gensere og det pleier jeg ikke gjøre, og da må jeg forklare meg og det orker jeg ikke i det hele tatt.

Å begynne med drugs tror jeg jeg er for dum til, og gidder ikke sette meg inn i. Eneste igjen er å drekke da, men kan liksom ikke det hjemme. Og byen er for langt unna og svir for mye i lommeboka hvis jeg skal komme meg hjem etterpå.

Anonymous poster hash: 8aa9a...da0
Lenke til kommentar

Jeg synes egentlig at det er veldig rart begeret mitt ikke har rent over enda :hmm: Men jeg tør egentlig ikke begynne å kutte meg, for da må jeg gå med langermede gensere og det pleier jeg ikke gjøre, og da må jeg forklare meg og det orker jeg ikke i det hele tatt.

Å begynne med drugs tror jeg jeg er for dum til, og gidder ikke sette meg inn i. Eneste igjen er å drekke da, men kan liksom ikke det hjemme. Og byen er for langt unna og svir for mye i lommeboka hvis jeg skal komme meg hjem etterpå.

Anonymous poster hash: 8aa9a...da0

Stå på!  Virker som om du er fornuftig og ikke helt nede enda. Du har gode tanker og refleksjoner og jeg ser mye godt i deg! 

Jeg er stolt over deg og at du klarer tenke såpass bra i en vanskelig situasjon i livet. 

Drugs, alkohol og selvskading kan hjelpe i vanskelige situasjoner, men er ikke å anbefale om man kan la være siden til slutt må livet gå videre og man må finne en ny utvei. Drugs og rus er ikke noe man kan holde på med langsiktig uten at den mister den hjelpende effekten.  Selvskading setter veldig synlige merker som preger deg vider eog det blir vanskeligere å legge skjul på sin fortid og man kan risikere å bli konforntert med det oftere selv om man har lagt tiden i livet bak seg. 

Det at glasset ditt ikke har rent over enda er nettopp fordi du har en veldig sterk personlighet og du er en veldig sterk person!  Håper alt ordner seg for deg snart!! :)

Endret av Chocolate-Monster
Lenke til kommentar

Klarte å ta feil tog idag, istedenfor retning stavanger ble det oslo.. flaut. Merket det med engang jeg våknet opp av min headset-transe. Jeg var høfflig og unnskyldte meg til den rette konduktøren av de tre slik at jeg ble satt av ved et stoppested med ny billett. Om en time er det nytt forsøk.

Hehe. Hvis det er en trøst, hadde lignende hendelse på perrongen i Horten. Rotet meg nesten på toget til Oslo etter at jeg hadde klart å miste toget hjem... Havnet på feil vogn, så jeg tok den lange veien tilbake til hovedvogna og 3 minutter hadde gått ifølge sentralbord(vaktmesteren var visst sliten etter intervju og lang reisevei), vipps der var toget. Leksen lært.

To tilskuere så på og lo, jeg var så flau og sint. I øyeblikkets innfall hadde jeg veldig lyst til å vise de det fulle omfang av gladvold. :wee:

Endret av Cipher Panda
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...