Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker (les førstepost!)


Jann - Ove

Anbefalte innlegg

 

Om de ikke vet hvem du er og du ikke vet hvem de er, har det da noe å si?

De kan jo ikke si videre at det var du som titta, men at noen titta.

 

Misforståelse. Poenget er at jeg ikke vet hvem de er, og om de vet hvem jeg er, fordi jeg så ikke hvem de var. Og jeg vet ikke hva/hvor mye de så.

 

Med andre ord: For alt jeg vet kan det være noen jeg vet hvem er (hvis jeg hadde sett dem bedre), og de kan ha sett hvem jeg er, uten at jeg kan vite det.  Det var ganske mørkt rundt dem, så bare siluetten på ene, og hørte på stemmen at hun var litt eldre.

 

Håper jeg fikk det bedre frem hva jeg mente nå.

 

Anonymous poster hash: 21812...550

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Dt er ikke ulovlig å kikke inn vinduet på offentlige bygninger. Hadde du stått på privat eiendom og kikka inn vinduet på et privat hjem, hadde saken vært en annen.

Vet det ikke er ulovlig, men det er jo ikke det det dreier seg om...

 

 

Anonymous poster hash: 21812...550

 

Skulle du skamme deg over at noen så deg kikke på damer? Kjære deg, det har gutter/menn(eller lesbiske jenter/damer)gjort til alle tider. :)

Lenke til kommentar

Dumme barneskole. Nå er det opprettet vennegrupper i klassen, og det betyr at vi får besøk av noen fra klassen til småen samt foreldre. Og angsten min for besøk kikket skikkelig inn her nå. Jeg har ingen vei ut av dette, og det er vel sånnsett barne positiv på alle mulige måter, og dette er noe jeg bare må, men herregud jeg har ikke lyst. Virkelig ikke. Er to mnd til vår tur, så har god tid på å forbedre meg, men blir vel bare to mnd med kvalme og våkennetter.

 

Jeg vet jeg bare må bite i det sure eple å komme meg igjennom dette, men er helt jævlig å tenke på selv om. Hadde det bare vært barna liksom. Da hadde alt vært så mye lettere.

Lenke til kommentar

Du kan sikkert komme unna hvis du er ærlig med skolen om dine problemer, men da kan det hende at du får enda mer problemer hvis de bestemmer seg for å sende en bekymdringsmelding på grunn av det (ikke at jeg tror du er en dårlig mor eller at barna burde bli tatt fra deg, syns du høres ut som en snill og god mor som passer på ungen din godt, men besøk fra barnevernet er alltid tøft).

Lenke til kommentar

Jeg veit ikke hvordan jeg skal ha penger til å klare meg den neste måneden. Etter å ha betalt husleie og diverse utgifter har jeg nå 2000 på konto. De skal vare i litt over tre uker. Jeg kan selvsagt kutte til beinet når det gjelder mat, men det er gjerne andre utgifter man får også. Klarer ikke se hvordan dette skal gå.

 



Anonymous poster hash: 18b40...a87
Lenke til kommentar

Noen som vet om det går an å avbestille reise pga. angst? Skal på en reise men har så mye angst om dagen og orker ikke tanken på dobbeltrom med noen jeg ikke kjenner så godt og være omringet av folk 24/7 flere dager. Har avbestillingsbeskyttelse, men kommer legen til å le av meg om jeg ber om legerrklæring pga. det?

 

Anonymous poster hash: bc8f3...acf

Lenke til kommentar

Tror ikke legen ler av det. En annen ting er hvordan lege han er. Noen leger er jo sånn, at de vil mene det er feil av deg å "flykte fra angsten" ved å avbestille en reise. Han vil kanskje forsøke presse deg til å gjennomføre den, som et ledd i noe positivt for at du skal overvinne angsten.
Da kan det være at du må gråte deg til en legeerklæring, eller må stri for å få den.

Hvis du ikke vil riskere det, kan jo et tips være å klage på noe annet. Magevondt..sterk forkjølelse..eller noe. Man skal jo kunne få legeerklæring for sånt tett opptil reise og få pengene  i retur? (Vet egentlig ikke helt hvordan det fungerer)

Lenke til kommentar

 

Jeg veit ikke hvordan jeg skal ha penger til å klare meg den neste måneden. Etter å ha betalt husleie og diverse utgifter har jeg nå 2000 på konto. De skal vare i litt over tre uker. Jeg kan selvsagt kutte til beinet når det gjelder mat, men det er gjerne andre utgifter man får også. Klarer ikke se hvordan dette skal gå.

 

 

Anonymous poster hash: 18b40...a87

 

 

Setter du opp budsjett?

 

Jeg vil anbefale deg å sette opp et budsjett med alle utgifter og inntekter.

Regn sammen hvor mye hver utgiftspost blir pr mnd. Uansett om du betaler månedlig eller halvårlig så setter du opp alt som et månedlig regnestykke.

Opprett en regningskonto i nettbanken din, og overfør den samlede månedlige utgiftsposten din til denne hver eneste mnd. 

Dette gjør at du setter av nok penger hver eneste mnd og du har alltid nok penger til regninger når de kommer.

 

Ved å gjøre dette får du full oversikt over hva du bruker penger på, samt hvor du kan justere.

 

Jeg har gjort dette i mange år nå, og selv med relativt dårlig råd har jeg klart å spare opp 100'000 i løpet av de siste to årene.

 

Her er et eksempel jeg satte opp for en bekjent:

 

post-8633-0-67024900-1475159689_thumb.png

Endret av Dr. Mobius
Lenke til kommentar

Føler at livet endelig har en real opptur etter mange år helt i bunn uten et snev livslyst, undertrykt av mobbing, og hele den regla der. Endelig noe positivitet, endelig litt livslyst og gnist. Endelig noen som ikke dømmer folk, som tar meg for den jeg er. Sånne skulle det vært flere av, for det betyr så utrolig mye. 



Anonymous poster hash: 8f2d4...c44
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Atter en ensom kveld alene, finnes det noen tråd for ensomhet her på forumet? Mitt inntrykk er at jeg ikke er den eneste som har det slik, hadde vært kult å komme i kontakt med nye mennesker, gjerne i nærområdet. Sliter i en liten grad av sosial angst, men samtidig er det når jeg er med andre at jeg ofte har det bra, vanskelig kombinasjon det der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...